ﺳﻪشنبه, 28 فروردین 1403 2024,April

تعریف و بررسی درگاه پرداخت واسط بانکی + معرفی بهترین درگاه‌های بانکی واسط

24 خرداد 1401
تعریف و بررسی درگاه پرداخت واسط بانکی + معرفی بهترین درگاه‌های بانکی واسط

عملکرد درگاه بانکی

اگر دارنده‌ی کسب‌وکار اینترنتی باشید حتماً کم و بیش یک چیزهای در مورد درگاه‌ پرداخت واسط شنیده‌اید. شاید این را هم شنیده‌ باشید که درگاه بانکی واسط در زمینه‌ی پرداخت آنلاین سرویس‌ پرطرفدارتری است. واقعیت این است که ارائه‌ دهندگان این درگاه‌ها که شرکت‌های پرداخت‌‌یار هستند راه را برای ارائه هموار می‌کنند و خدمات کاربردی متنوعی دارند از این جهت هم خیلی از متقاضی‌ها را به سمت خود جذب می‌کنند. با این حال این‌که دقیقاً سروکله‌ی این درگاه برای چی پیدا شد، تسویه و هزینه‌‌ی درگاه واسط به چه صورت است و بهترین درگاه‌های واسط کدامند؟ سوالاتی هستند که می‌خواهیم در ادامه‌ی این مطلب به آن‌ها بپردازیم.

تعریف درگاه پرداخت واسط بانکی

در ابتدا لازم است بدانید که درگاه بانکی در واقع یک سری سرویس‌های الکترونیکی هستند که باعث تسریع و تسهیل تراکنش‌های مالی یعنی انتقال مبلغ از حساب مشتری به حساب فروشنده می‌شوند. حالا درگاه‌های بانکی واسط آن دسته از درگاه‌هایی محسوب می‌شوند که به شکل واسط به متقاضی ارائه بشوند.

برای این‌که مطلب جا بیفتد این‌طور بگوییم که در کل ارائه دهندگان درگاه‌های پرداخت در ایران دوازده شرکت به اسم  psp  هستند. ‌وقتی شما به شکل مستقیم و با ارائه‌ی مدارک لازم مثل اینماد و مجوزهای کسب‌وکار از خود این‌ شرکت‌ها تقاضای درگاه بانکی کنید، در واقع درگاه پرداخت مستقیم می‌گیرید. اما اگر مدارک مورد نظر را نداشته باشید می‌توانید از طریق شرکت‌ها‌ی واسط یا همان پرداخت‌یارها که به عنوان واسط بین شرکت psp  و درخواست‌کننده‌ها قرار می‌گیرند، اقدام به تهیه‌ی درگاه بانکی کنید و درگاه واسط یا غیر‌مستقیم دریافت کنید.

درگاه بانکی

دلیل به وجود آمدن درگاه بانکی واسط چیست؟

 همان‌طور که در مطلب قبل اشاره کردیم ارائه دهندگان اصلی درگاه‌‌های بانکی شرکت‌های psp  مثل به پرداخت ملت، شرکت پرداخت سداد و ... هستند. اما این‌که شرکت‌های واسط و به دنبال آن درگاه واسط چطوری به میدان خدمات پرداخت آمدند، برمی‌گردد به این مسئله که دریافت درگاه به شکل مستقیم از شرکت‌های psp فقط و فقط با ارائه‌ی یک سری مدارک و الزامات از جمله اینماد و پروانه و مجوزهای کسب‌وکار  قابل انجام است. خب با این‌که ویژگی اصلی درگاه‌های مستقیم این است که تمام تراکنش‌ها بدون کارمزد هستند و پول واریزی مستقیم به حساب فروشنده واریز می‌شود اما روند سخت و شرایط زیاد آن در زمان دریافت در واقع چالش بزرگی برای خیلی از دارندگان فروشگاه‌های آنلاین محسوب می‌شود به خصوص برای کسب‌وکارهای کوچک و نوپا. از این جهت برای رفع این چالش شرکت‌های پرداخت یار روی کار آمدند و با شرکت‌های psp وارد مذاکره شدند تا در شرایط راحت‌تر و با بستری از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بتوانند ارائه دهنده‌ی درگاه بانکی‌ باشند. البته پرداخت‌یارها در ازای هموار کردن مسیر ارائه‌ی درگاه‌ها درصد کارمزدی را از هر تراکنش دریافت می‌کنند. 

 تسویه‌ درگاه واسط بانکی به چه صورت است؟ 

وقتی مشتری در ازای محصول یا خدمات شما مبلغی را واریز می‌کند در ابتدا این مبلغ به حساب پرداخت‌یار واریز می‌شود و درکل با یک فاصله‌ی کوتاه شاید در حدود چند ساعت به حساب شما منتقل می‌شود‌. به طور مثال در پایان یک روز کاری، مجموع مبلغ همه‌ی تراکنش‌های صورت گرفته در همان روز محاسبه می‌شود و فردای آن به حساب شما واریز می‌شود.

هزینه ساخت درگاه‌های بانکی واسط

تهیه‌ی اولیه‌ی درگاه‌های واسط رایگان است، یعنی شما به راحتی وارد سایت پرداخت‌یار مورد نظرتان می‌شوید و درخواست و ثبت‌نام‌تان را انجام می‌دهید. اما هزینه‌ی مورد نظر در واقع  کارمزدی است که شرکت‌های واسط در ازای خدمات خود در پرداخت‌ مالی ارائه می‌دهند و از هر تراکنش دریافت می‌کنند‌. هزینه‌ی کارمزد شرکت‌های پرداخت‌یار بین نیم تا دو درصد و دارای سقف مشخصی است. مثلا هزینه کارمزد درگاه‌ پرداخت واسط رایان‌پی یک درصد و تا سقف ۶۰۰۰ تومان است.  البته پذیرنده‌های درگاه بانکی واسط می‌توانند با توجه به توافق و قراردادی که می‌بندند معین کنند کارمزد تراکنش‌ها از طرف مشتری پرداخت بشود.

ویژگی‌ها و مزایایی درگاه‌ واسط بانکی

  • گزارش‌گیری از همه‌ی پرداخت‌های مالی و مدیریت پنل اختصاصی برای بررسی و رصد تراکنش‌های انجام شده و حذف نگهداری فیش‌های واریزی
  • تسهیم وجوه با یک قرارداد هوشمند برای زمانی که بخواهید مبلغ به صورت جداگانه و خودکار و با توجه به میزانی که تعیین کرده‌اید، به حساب شرکا واریز بشود‌.
  • ارائه‌ی افزونه‌ها و پلاگین‌های متنوع از جمله افزونه‌های وردپرس
  • کیف پول آنلاین که با ذخیره‌سازی پول از طرف مشتری روند خرید را سرعت می‌بخشد
  • ارائه‌ی لینک پرداخت که در واقع همان درگاه بدون سایت است و برای فروشگاه‌های شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ،  آپارات  و امور شخصی از جمله امور خیریه کاربرد دارد.
  • دریافت وجه تا سقف ۵۰ میلیون تومان در تراکنش‌ها

معرفی بهترین درگاه‌های بانکی واسط

درگاه پرداخت زرین پال

 اولین درگاه پرداخت بانکی است که سابقه‌ی ده ساله در این زمینه دارد. این درگاه امکان اتصال هم‌زمان به درگاه‌های معتبر بانکی را دارد و به دلیل قابلیت مسیردهی هوشمند، باعث بالا رفتن درصد تراکنش‌های موفق می‌شود. از امکانات این درگاه می‌توان به ارائه‌ی زرین کارت اشاره کرد که در صورتی که آن را داشته باشید کارمزد نیم درصد از شما گرفته می‌شود‌.

مزایای درگاه واسط بانکی زرین‌پال

  • پشتیبانی مناسب
  • ارائه زرین کارت‌ البته با دریافت هزینه‌‌ای اضافی
  • امکان ایجاد فرم دلخواه در پرداخت تسویه‌ها
  •  حساب رایگان برای روزهای سه شنبه
  •  درگاه پرداخت با نام کسب‌وکار متقاضی
  • ارائه اپلیکیشن موبایلی و مدیریت آسان

درگاه واسط بانکی رایان پی

 بیشتر خدمات درگاه واسط بانکی رایان پی در دو دسته درگاه پرداخت اینترنتی و سیستم وفاداری مشتری قرار می‌گیرد. این درگاه با استفاده از سرویس‌های مانیتورینگ اتومات و روش‌های هوشمند انتخاب گیت باعث افزایش درصد موفقیت پرداخت می‌شود و در کل برای سایت‌هایی که تعداد تراکنش بالایی دارند کاربرد دارد.

رایان پی

ویژگی‌های درگاه رایان پی

  • امکان تسویه حساب مدون روزانه
  • بهره گیری  از سیستم‌های قوی امنیت اطلاعات
  • سازگاری با موبایل، تبلت و کامپیوتر
  • سرعت بالای در انجام تراکنش‌ها  و صحت بالای ۹۹٫۵ درصد
  •   کارمزد یک درصد تا سقف ۶ هزار تومان
  •  پشتیبانی حرفه‌ای‌ و ۲۴ ساعته
  •  افزونه‌ پرداخت وردپرس و نمونه کد  API 

درگاه پرداخت اینترنتی زیبال

 با بیشتر از پنج شرکت ارائه دهنده‌ی خدمات پرداخت همکاری دارد و با امکان سرویس مسیردهی هوشمند در هر لحظه وضعیت پایداری و کیفیت تراکنش‌های درگاه‌های مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد.‌ یعنی در هر لحظه می‌تواند به طور مثال شما را به بهترین درگاه وصل کند و به همین دلیل تراکنش ها با سرعت و با کیفیت بسیار بالا انجام بشود.

مزایا درگاه واسط زیبال

  • پشتیبانی ۲۴ ساعته
  • تسویه خودکار روزانه با روش‌های قابل انعطاف
  • پایداری بالا در تراکنش‌ها
  •  افزونه‌های آماده برای نصب درگاه بدون احتیاج به دانش فنی
  • ارائه‌ اپلیکیشن درگاه پرداخت
  • دارای انواع گزارش‌گیری‌های در لحظه

درگاه واسط پی‌پینگ

این درگاه با بهره‌گیری از فناوری‌های به روز مالی دریافت و پرداخت وجوه را به ساده‌ترین و امن‌ترین صورت مهیا می‌کند. صاحب هر کسب‌وکار اینترنتی‌ای با کمک این درگاه این امکان را دارد که در هر زمان و در هر جای ایران از خدمات پرداخت آنلاین آن استفاده بکند.

مزایا درگاه واسط پی‌پینگ

  • ارائه‌ی اپلیکیشن شخصی
  • امکان پرداخت‌ها با کد QR
  • پلاگین‌‌های پرداخت برای کسب‌‌کارهای اینترنتی
  • صفحه اختصاصی و لوگو و نام تجاری کسب‌وکار متقاضی

در آخر لازم به ذکر است که با این‌که در روند استفاده از درگاه‌های واسط که از طریق شرکت‌های پرداخت ارائه می‌شود، بر عکس درگاه‌های مستقیم درصد کارمزدی از هر تراکنش کم و مبلغ واریزی ابتدا به حساب پرداخت‌یار منتقل می‌شود، اما خیلی از دارندگان فروشگاه‌های آنلاین به سمت انتخاب درگاه بانکی واسط می‌آیند چراکه در مقایسه با دریافت درگاه مستقیم روند آسانی دارد و ارائه اینماد و مجوزهای کسب‌وکار را نمی‌خواهد.

اخبار مرتبط
شرکت وب میزبان گیل با برند آقای پرداخت آمادگی دارد تا به کسب و کارها همزمان با دریافت اینماد ، درگاه پرداخت ارائه کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: