جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

اختلاف ۲ برابری قیمت خودرو از کارخانه تا بازار

24 خرداد 1401
اختلاف ۲ برابری قیمت خودرو از کارخانه تا بازار

به گزارش بانک اول سعید موتمنی رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو می گوید: قیمت خودرو در هفته گذشته گران شد اما در این هفته قیمت ها ثابت مانده، از دلایل افزایش قیمت خودرو کاهش عرضه، افزایش نرخ ارز و تورم بود. قرار بود واردات خودرو امسال آزاد شود که چندی بعد این موضوع منتفی شد و این صحبت ها اثرات منفی بر بازار خودرو می گذارد.

وی می گوید: قیمت خودرو نسبت به اسفند ۱۰ تا ۱۳ درصد افزایش یافته است؛ اکنون خودرو تبدیل به کالای سرمایه ای شده و اگر واردات آزاد بود این فاصله قیمتی اتفاق نمی افتاد، پژو ۲۰۶ که قبلا ۱۴۹ میلیون تومان بود به ۳۰۹ میلیون تومان رسیده که ۱۵۳ میلیون تومان مصرف کننده هزینه بیشتری پرداخت می کند.

به گفته رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو امروز پراید (۱۳۱) ۱۸۰ میلیون تومان، پراید(۱۱۱) ۱۹۸ میلیون تومان، ۲۰۶ تیپ ۲ به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان، پژو پارس تی یو ۵ (TU۵) ۳۷۷ میلیون تومان و پژو پارس معمولی ۳۱۰ میلیون تومان معامله شد.

کارشناسان خودرو برآورد کرده اند که نیاز بازار به خودرو یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه است و طی سه سال گذشته تولید کمتر از ۸۰۰ هزار دستگاه بوده که این میزان نشان می دهد ۴۰ درصد کمتر از نیاز بازار خودرو تولید شده است.

نام خودرو  قیمت (تومان)
پراید ۱۳۱ ۱۸۰.۰۰۰.۰۰۰
پراید۱۱۱ ۱۹۸.۰۰۰.۰۰۰
۲۰۶ تیپ ۲ ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰
پارس تی یو ۵ ۳۷۷.۰۰۰.۰۰۰
پارس معمولی ۳۱۰.۰۰۰.۰۰۰
باشگاه خبرنگاران
 
 
اخبار مرتبط
نسل چهارم هیوندای توسان فعلی از سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده عرضه شد. اکنون این شاسی بلند جمع و جور بالاخره برای مدل سال ۲۰۲۵ فیس لیفت شده است. اگرچه ممکن است در نمای بیرونی بدون تغییر به نظر برسد، اما تغییرات اندکی در جلوپنجره و قسمت پایینی سپر وجود دارد که باعث می‌شود توسان عریض‌تر به نظر برسد.
تورم وسایل نقلیه از ابتدای سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۹۲ درصد بوده است که ادامه‌ این روند برای بازار خودرو در سال ۱۴۰۳ نشان از رشد ۳۹درصدی قیمت‌ها در بازار خودرو دارد.
ساینا دنده‌ای ساده یکی از ارزان‌ترین سواری‌های صفرکیلومتر است و ۳۸۰ میلیون قیمت دارد. کوییک دنده‌ای ۳۸۵ میلیون فروخته می‌شود و قیمت تیبا صندوقدار به ۳۹۰ میلیون تومان رسیده است.
با انتشار گزارش تلفیقی ۶ ماهه شرکت ایران خودرو مشخص شد که جمع کل زیان انباشته صنعت خودروسازی از مرز ۲۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده است. از این میزان ۱۰۶ هزار میلیارد تومان مربوط به ایران خودرو ۸۹ هزارو ۵۲۷ میلیارد تومان مربوط به گروه سایپا و ۲۰ هزارو ۵۸۷ میلیارد تومان مربوط به پارس خودرو است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها