چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

وام فوری بدون ضامن بانک سپه + جزییات

24 خرداد 1401
وام فوری بدون ضامن بانک سپه + جزییات

به گزارش بانک اول به نقل از روابط عمومی بانک سپه، براساس طرح نگین اعتماد حداکثر معادل 90 درصد سپرده مشتریان به آن‌ها وام اعطا می‌شود. سود این وام براساس نوع سپرده متفاوت بوده و حداکثر 17 درصد است. متقاضیانی که خواهان این نوع تسهیلات هستند باید در یکی از شعب بانک سپه سپرده کوتاه مدت عادی یا 6 ماهه داشته باشند. حداقل مبلغ سپرده هم برای دریافت این نوع تسهیلات متفاوت است. اگر فرد سپرده کوتاه مدت عادی افتتاح کرده باشد، کف مبلغ براساس ضوابط و مقررات تعیین می‌شود. ولی برای سپرده کوتاه مدت شش ماهه حداقل مبلغ 3 میلیون و 500 هزار تومان است. دریافت کنندگان این وام از سود سپرده بانکی هم در طول بازپرداخت اقساط وام برخوردار خواهند شد.

نکاتی درباره وام فوری بدون ضامن طرح نگین اعتماد

وثیقه افرادی که از طریق این طرح وام دریافت می‌کنند، مسدودی سپرده آن‌ها متناسب با نرخ تسهیلات دریافتی است. امکان بازپرداخت اقساط این تسهیلات حداقل 12 تا 36 ماه است. این وام براساس عقد مرابحه به مشتریان واجد شرایط پرداخت می‌شود. حداکثر مبلغ پرداختی این تسهیلات در چارچوب ضوابط و سیاست‌های اعتباری و حدود اختیارات بانک خواهد بود. اما کف مبلغ تسهیلات پرداختی این طرح 3 میلیون تومان اعلام شده است. لازم به توضیح است که امکان انتقال امتیاز این تسهیلات به بستگان درجه یک وجود دارد.

براساس مقررات، متقاضیان وام نباید بدهی معوق یا چک برگشتی در سیستم بانکی داشته باشند. طبق اطلاعات موجود، در صورت کامل بودن مدارک متقاضی، بعد از یک روز کاری تسهیلات به حساب وی واریز خواهد شد.

اخبار مرتبط
در حال حاضر بانک‌های ملت، ملی، مسکن، صادرات، بانک رفاه کارگران، سپه، تجارت، شهر، سامان، پاسارگاد، خاورمیانه، پارسیان، سینا، کارآفرین، آینده، گردشگری، اقتصاد نوین، ایران زمین، پست بانک و موسسه اعتباری ملل به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام ودیعه مسکن معرفی شده‌اند.
طبق ابلاغیه جدید، بانک‌های عامل، برای پرداخت این وام باید فقط یک ضامن رسمی از متقاضی بخواهند؛ اما این وام قرض‌الحسنه که به نام وام خرد و فوری هم معروف است، خیلی هم دریافتش فوری نیست!
موضوع وام با کارت یارانه از سال ۱۳۹۶ و با بخشنامه بانک مرکزی آغاز شد که در همان زمان بانک‌ها اعلام کردند منابع لازم برای پرداخت وام یارانه به مشمولان را ندارند و البته بانک مرکزی هم تکلیفی را بر دوش شبکه بانکی نگذاشت. دو سال بعد همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران، دولت دوازدهم وام‌های یک میلیون تومانی پرداخت کرد که اقساط آن هر ماه از حساب کارت یارانه متقاضیان کسر می‌شد.
بانک رفاه کارگران به منظور تداوم سیاست های حمایتی خود از جامعه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، کارکنان شرکت ها و سازمان های متعامل با بانک، در قالب “طرح امید رفاه”تسهیلات پرداخت می کند. تسهیلات طرح امید رفاه به مستمری بگیران ارجمند سازمان تامین اجتماعی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می کنند و کارکنان محترم بازنشسته بانک رفاه، در قالب عقد قرض الحسنه به میزان بیست میلیون تا یکصد میلیون ریال با نرخ کارمزد سالانه ۴ درصد پرداخت می شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها