جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

ردپای بیت کوین در بازار سکه /شرط مهم برای ترکیدن حباب سکه

24 خرداد 1401
ردپای بیت کوین در بازار سکه /شرط مهم برای ترکیدن حباب سکه

فاصله معنادار در بازار سکه

به گزارش بانک اول ارزش ذاتی سکه با قیمت بازاری آن بیش از ۷۰۰ هزار تومان فاصله دارد و همین عامل باعث شده انتظارات در بازار سکه کاهشی شود.

سکه خوشبین به صعود دلار

البته تا زمانی که اسکناس آمریکایی بالای مرز مقاومتی ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان قرار دارد بازار سکه هم به رشد سکه خوشبین است.

ردپای بیت کوین در بازار طلا و سکه

دیروز معامله‌گران می‌گفتند اگر طلا افزایش پیدا کند سیگنال خوبی برای سکه خواهد بود، اما عده‌ای امیدوارند قیمت بیت‌کوین ریزش پیدا کند و سود آن نصیب بازار طلا و سکه شود.

شرط مهم برای ترکیدن حباب سکه

به عقیده تحلیلگران حباب سکه در شرایط کنونی در صورتی می ترکد که قیمت اونس طلا به بالای ۱۹۰۰ دلار برسد و نرخ دلار هم مرز ۳۰ هزار تومان را فتح کند.

این در حالی است که در شرایط فعلی اسکناس آمریکایی بالاترین قیمتی که در سال 1401 تجربه کرده است، محدوده 28 هزار و 600 تومان بوده است. 

رشد سکه در بازار شبانه

در معاملات پشت خطی شب گذشته قیمت سکه تقریبا ۳۰ هزار تومان از قیمت معاملات نقدی روز یکشنبه بالا تر بود و این می تواند سیگنال صعود به بازار امروز باشد.

اخبار مرتبط
قیمت سکه پارسیان، امروز ۳۰ فر‌وردین ۱۴۰۳، در مقادیر ۵۰ صوت تا ۱گرم، به ثبت رسید.
قیمت سکه پارسیان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ در انواع سوت با عیار ۷۵۰ را در جدول زیر مشاهده کنید. سوت واحد اندازه گیری جرم طلا بوده و یک گرم =۱۰۰۰ میلی‌گرم = ۱۰۰۰ سوت است، لذا هر سوت برابر است با یک هزارم گرم.
روز گذشته روند حرکتی طلا و سکه ناهماهنگ بود؛ در حالی که بازار اونس طلا آرایش صعودی به خود گرفته بود قیمت ها در بازار داخلی ایران بر مدار ثبات بودند. بر این اساس طلای جهانی دیروز با رشد تقریبا ۱۲ دلاری به ۲۱۷۶ دلار رسید.البته در بازار امروز سه شنبه ۷ فروردین ماه اونس طلا در حدود ۲۱۷۱ معامله می شود. نکته ی جالب معاملات دیروز ثبات سکه امامی بود. سکه بازان روز گذشته نظاره گر بازار بودند و کمتر کسی تمایل به خرید داشت.بنابراین فلز گران بهای داخلی در حدود ۳۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بسته شد که در مقای
نرخ دلار در بازار آزاد به ۵۹ هزار و ۹۷۰ تومان و نرخ اونس جهانی، در مقایسه با روز گذشته، با افزایش ۳ دلاری به ۲ هزار و ۱۵۶ دلار رسیده است. میزان حباب سکه گرمی و ربع سکه درمقایسه با روز گذشته ۲ درصد کاهش داشته است. حباب سکه امامی و سکه تمام بهار آزادی یک درصد و حباب نیم سکه ۲ درصد بیشتر شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها