جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

شرایط جدید افتتاح حساب پس انداز مسکن جوانان اعلام شد

24 خرداد 1401
شرایط جدید افتتاح حساب پس انداز مسکن جوانان اعلام شد

به گزارش بانک اول به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن، بر این اساس سقف تسهیلات اعطایی برای افتتاح کنندگان حساب پس‌انداز مسکن جوانان در سال ۱۴۰۱ پس از گذشت ۱۵ سال در شهر تهران ۲۰ میلیارد ریال، در مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۷ میلیارد ریال و در سایر مناطق ۱۴ میلیارد ریال تعیین‌شده است.

همچنین سقف تسهیلات حساب پس‌انداز مسکن جوانان برای افتتاح کنندگان در سال ۱۴۰۱ بعد از گذشت پنج سال در شهر تهران، مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر مناطق به ترتیب هشت، هفت و شش میلیارد ریال تعیین‌شده است.

 

بر اساس تغییرات جدید به‌عمل‌آمده حداقل مبلغ افتتاح حساب پس‌انداز مسکن جوانان در سال ۱۴۰۱؛ در تمام مناطق جغرافیایی از ۲ میلیون ریال به ۴ میلیون ریال افزایش داشته است.

مناطق جغرافیایی برای افتتاح حساب پس‌انداز مسکن جوانان در سال جاری و همچنین حساب‌هایی که در سال پیش افتتاح‌شده و تاکنون از این تسهیلات استفاده نکرده‌اند، بر اساس پایه جغرافیایی «تهران»، «مراکز استان‌ها و شهر‌های بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت» و «سایر مناطق» دسته‌بندی شده است که با لحاظ این قاعده سقف تسهیلات محل این حساب در تمامی مراکز استان‌ها و شهر‌های بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت (به‌غیراز شهر تهران) یکسان خواهد بود.

این تسهیلات سال‌به‌سال با توجه به شرایط اقتصادی کشور به روزرسانی شده و از همین رو حساب پس‌انداز مسکن جوانان به‌عنوان تسهیلات کمکی خانه‌دار شدن جوانان در سال جدید با تغییراتی همراه بوده است.

سقف تسهیلات قابل پرداخت از محل حساب جوانان هرساله توسط بانک مسکن به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پیشنهادو به تصویب بانک مرکزی می‌رسد و پس از تایید به شبکه ابلاغ می‌شود.


 

پیش‌ازاین هرساله مقادیری به سقف تسهیلات اضافه‌شده و در این سال‌ها به دلیل جهش قیمتیِ اخیرِ مسکن، این سقف نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل‌توجهی را تجربه کرده است که به‌عنوان‌مثال در سال پیش رو در شهر تهران نسبت به سال قبل این تسهیلات معادل ۲ برابر افزایش‌یافته است./صداوسیما

اخبار مرتبط
بانک اول - یک بانک دولتی به تازگی در تماس با مشتریانی که اقساط عقب‌افتاده دارند اعلام می‌کند که برای هر قسط عقب‌افتاده ۸۰۰ هزار تومان اجراییه صادر کرده؛ فرقی هم نمی‌کند مبلغ قسط چقدر باشد!
بانک اول - مدیرعامل بانک مسکن گفت: با امضای یک تفاهم نامه جدید، مشتریان بانک مسکن در مناطق مختلف کشور، از جمله مناطق روستایی می‌توانند از طریق ۷ هزار دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر ICT روستایی سراسر کشور بهره‌منداز خدمات بانک شوند.
بانک اول - با وجود آنکه هنوز مهلت قانونی افزایش نرخ سود تسهیلات مسکن مهر، برای بانک مسکن فرا نرسیده است، این بانک بدون اعلام و تایید وزارت راه و شهرسازی، نسبت به ارسال پیامک برای متقاضیان اقدام کرده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها