جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

بانک‌ها در تسهیلات‌دهی خرد بدون تضامین سخت نگیرند

24 خرداد 1401
بانک‌ها در تسهیلات‌دهی خرد بدون تضامین سخت نگیرند

به گزارش بانک اول سیداحسان خاندوزی امروز در مراسم رونمایی از سیستم یکپارچه بانکداری در بانک سپه و در جمع مدیران ارشد این بانک با تبریک سالروز آزادی خرمشهر گفت: سیاست‌گذاران کشور در 2-3 سال گذشته مسئولیت‌هایی برای عهده بانک سپه قرار دادند که امروز با اطمینان خاطر می‌توان گفت بسیاری از این مسئولیت‌ها را به راحتی انجام داده و سربلند بیرون آمده است.

وی افزود: مسئله ادغام بانک‌ها در بانک سپه مسئله کوچکی نبود که می‌توانست چه تبعاتی داشته باشد، اما هنر مدیران این بانک این بود که با راه‌اندازی سیستم یکپارچه بانکداری بانک سپه به عنوان نماد ادغام رخ نمایان کرده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: حکایت تحول در بانک سپه وجود دارد و هم خود بانک و هم پنج بانک و مؤسسه‌ای که به این بانک ملحق شده‌اند، براساس سند تحول در افق 1404 بحث ارتقای بانک سپه مدنظر است. 

خاندوزی همچنین به تهیه صورت‌های مالی و ترازنامه تلفیقی بانک سپه به عنوان یک بانک دولتی اشاره کرد و بیان داشت: با کمک مدیران با تجربه این مسئله هرسال بهتر انجام می‌شود.

وی افزود: اراده تحول بانک در عرصه خود بانک سپه و سیاست‌های کلان کشور و همچنین دسترسی بیشتر مردم به وام‌های خرد و بدون تضامین نمایان می‌شود که این وام‌های خرد بدون تضامین شداد و غلاظ باید باشد.

در این مراسم همچنین آیت‌اله ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه نیزطی اظهاراتی گفت: استقرار سیستم جامع بانکداری الکترونیک با هدایت مدیران و هیأت مدیره انجام شد و در آخر بهمن سال گذشته با موفقیت به اجرا رسید و امروز سوم خرداد سیستم یکپارچه مدیریت بانک سپه در حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی رونمایی می‌شود.

وی افزود: در راستای ساماندهی شرکت‌های هلدینگ سرمایه‌گذاری امید 300 نفر از نیروهای کلیدی بانک را به این شرکت‌ها مأمور می‌کنیم. 

ابراهیمی گفت: هم‌اکنون 55.7 میلیون مشتری در بانک سپه هستند که در اسفند سال گذشته 960 میلیون سند حسابداری در بانک تعیین تکلیف شد. همچنین 22.9 میلیون پایا وارده به بانک در اسفندماه ثبت شد. 46 میلیون کارت نقدی بانکی در اختیار مشتریان است که سیستم یکپارچه هم‌اکنون مشتریان بانک‌های قبلی مانند مهر اقتصاد، قوامین، انصار و مشتریان قدیمی‌تر ثامن را پوشش می‌دهد و این بانک‌ها ظرف چهار ماه در بانک سپه ادغام شدند، به گونه‌ای که حتی یک روز کارت‌های مؤسسات یاد شده از رده خارج نشد.

مدیرعامل بانک سپه اظهار داشت: آخرین مجمع بانک‌های  ادغامی در اسفندماه ثبت شد. در حال حاضر حساب‌های نیروهای مسلح نزد بانک سپه شفاف و روشن است. صورت‌های مالی سال 99 بانک که مصداق حل و فصل مسئله ادغام است شب گذشته آماده شد. 

ابراهیمی این را هم گفت: همه کارکنان بانک‌های ادغامی تا پایان اسفندماه سال قبل رسمی شدند و اولین حقوق خود را در ماه فروردین امسال از دولت دریافت کرده‌اند.

وی افزود: در بخش ادغام بانک‌ها برخی از نیروها با 25 سال سابقه بودند که سوابق قبلی آنها مربوط به صندوق تأمین اجتماعی بود و بعد از استخدام در صندوق بازنشستگی کشور منتقل شده است، به گونه‌ای که بعد از بازنشستگی به جای اینکه ماهانه 18 میلیون تومان دریافت کنند، کمتر از این رقم دریافت می‌کنند.

مدیرعامل بانک سپه گفت: طرح بازنشستگی هزار نفر از نیروهای بانک سپه در دستور اجرا است که برخی از آنها بازنشسته و بعضی نیز بازخرید می‌شوند.

ابراهیمی ادامه داد: 2300 پروژه و فعالیت طی چهار سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم که در افق 1404 و در 100 سالگی بانک باید اجرا شود. در این مراسم از سیستم یکپارچه برنامه تحول راهبردی بانک سپه با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد و ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه رونمایی شد./فارس

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها