جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

انواع وام های بانک مسکن

24 خرداد 1401
انواع وام های بانک مسکن

به گزارش بانک اول عمده خدمات بانک مسکن در حوزه پرداخت تسهیلات مربوط به خرید، ساخت و تعمیر مسکن است. اما این بانک علاوه بر مورد مذکور، تسهیلات دیگری هم به مشتریان واجد شرایط خود ارائه می‌دهد. در ادامه گزارش انواع وام‌های ارائه شده از سمت بانک مسکن معرفی خواهند شد؛

وام قرض الحسنه ازدواج

بانک مسکن به منظور حمایت از ازدواج جوانان، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها بعد ازتاریخ 1397/01/01 می‌باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، به زوج های زیر 25 سال و زوجه های زیر 23 سال واجد شرایط وام ازدواج 150 میلیون تومانی می‌پردازد. سایر زوج‌ها وام کمتری دریافت می‌کنند. این وام قرض الحسنه بوده و حداکثر زمان پرداخت اقساط آن 120 ماه است.

تسهیلات خرید و ساخت واحد مسکونی

بانک مسکن برای آن دسته از متقاضیانی که خواهان خرید یا ساخت واحد مسکونی هستند از طریق صندوق پس انداز مسکن یکم، اوراق ممتاز و صندوق پس انداز مسکن و مسکن جوانان، وامی را تبیین کرده است. مبلغ این تسهیلات با توجه به شهر محل سکونت، وثیقه، توان بازپرداخت مشتری و … متفاوت است.

تسهیلات ودیعه مسکن

اعطای تسهیلات مرابحه کمک ودیعه مسکن در قبال انواع وثایق قابل قبول بانک، با سقف­های تسهیلاتی و شرایط ذیل، به مدت 36 ماه، به صورت اقساطی  با نرخ سود 17.5 درصد امکان‌پذیر است. سقف تسهیلات مذکور هم برحسب شهر محل سکونت تفاوت دارد.

جعاله تعمیر واحد مسکونی

بانک مسکن از محل اوراق ممتاز و سپرده گذاری مشتریان، وامی را برای تعمیر مسکن پرداخت می‌کند. مبلغ این وام با توجه به سند وثیقه و محل زندگی مشخص می‌شود.

تسهیلات ویژه زوجین

اعطای تسهیلات به زوجین جهت خرید یا ساخت یک واحد مسکونی به طور مشترک از محل انواع تسهیلات بانک، مشروط به رعایت سقف تسهیلات هر یک از زوج و زوجه، با توجه به محل تسهیلاتی وی، به صورت جداگانه و واجد شرایط بودن هر شخص برای تسهیلات درخواستی خود وی، امکان‌پذیر است. حداکثر مبلغ این وام 25 میلیون تومان و از محل صندوق پس انداز ساخت 30 میلیون تومان خواهد بود.

وام مطب و دفترکار

تسهیلات مطب و دفتر کار به دو صورت تسهیلات خرید تجهیزات و خرید مطب یا دفتر کار پرداخت می‌شود. بانک می‌تواند با توجه به حداکثر میزان رشد سپرده‌ها و وصول نقدی مطالبات تا میزان تعیین شده در سیاست‌های اعتباری سال 1401 به متقاضیان واجد شرایط، تسهیلات بدون سپرده پرداخت کند.

طرح کارگشا

یکی از اولویت‌های اصلی در مؤسسات، سازمان‌ها و شرکت‌های پیشرو و موفق، تامین رفاه و رفع احتیاجات ضروری کارکنان است. بانک مسکن در این خصوص هم طرح تسهیلاتی دارد که با نام «کارگشا» شناخته می‌شود. در این طرح با پرداخت تسهیلات به کارکنان شرکت‌ها، در تامین مالی به موقع شرکت‌ها و حمایت از مشاغل کمک به سزایی خواهد بود.

تسهیلات واحد مسکونی خانواده‌های شهدا و ایثارگران

این وام برای خانواده شهدا و ایثارگران تبیین شده و این اقشار با داشتن معرفی نامه از بنیاد شهید امکان دریافت تسهیلات مذکور را دارند. سود این وام 4 درصد و مدت مشارکت مدنی برای تکمیل آن دو سال است.

وام خوداشتغالی و مشاغل خانگی

این تسهیلات از نوع تکلیفی و ابلاغی بوده و شرایط و ضوابط اجرایی هر ساله آن با توجه به اعتباری از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به کلیه بانک‌های عامل تعیین می‌شود و همچنین رعایت مفاد دستورالعمل ها برای تمامی افراد حقیقی و حقوقی الزامی است.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها