جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

رازهای موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال

30 مرداد 1401
رازهای موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال

به گزارش بانک اول اما نمی‌توان انکار کرد که برای ورود به این اقیانوس پرآشوب و مواج قبل از هر چیز باید رازهای شنا کردن را آموخت.

نکته مهم دیگر اینکه معامله‌گران بازارهای مالی مانند بازار ارزهای دیجیتال ممکن است این باور غلط را در ذهن داشته باشند که آسان‌ترین روش برای کسب درآمد و رسیدن به ثروت، ترید کردن است؛ در حالی که این‌طور نیست.

 

 

البته نباید ناامید شد، زیرا با استفاده ازبعضی ترفندها می‌توان در بازارهای مالی درخشید و کسب درآمد کرد. تجربه نشان داده است که بیشتر معامله‌گران موفق در بازارهای سهام و رمز ارزها چند ویژگی مشترک دارند. اگر دوست دارید شما هم جزء افراد موفق این بازار باشید، تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

  1. منظم باشید و روی اهداف تمرکز کنید

برخورداری از نظم یک ویژگی کلیدی برای موفقیت در هر کاری محسوب می‌شود. معامله‌گران هم نیاز به نظم دارند تا حواس خود را روی برخی از ارزها متمرکز کنند. در بازار ارزهای دیجیتال در هرلحظه هزاران ارز در حال معامله کردن است و همین مسئله می‌تواند حواس شما را از پیدا کردن فرصت‌ها و سهم‌های طلایی پرت کند. اما با برخورداری از نظم و جلوگیری از حواس‌پرتی، فقط روی مهم‌ترین ارزها تمرکز می‌کنید و سیگنال‌های تجاری برتر را با خرید بسته اینترنت رایتل و جست و جو در اینترنت پیدا می‌کنید. در عین حال به یاد داشته باشید که یک تریدر موفق به‌صورت روزانه در این بازار فعالیت می‌کند و بهترین گزینه‌ها را رصد می‌کند.

۲. صبور باشید!

حتما شما هم این واژه را بارها و بارها از زبان افراد  موفق در زمینه‌های مختلف شنیدید. حقیقت این است که نظم و صبر ارتباط مستقیمی باهم دارند. بنابراین اگر شما هم دوست دارید تبدیل به یک تریدر موفق شوید، باید در برنامه معاملاتی خود صبر و نظم را به‌طور همزمان داشته باشید تا بهترین گزینه‌ها را در وقت مناسب خود شکار کنید.

۳. دلسرد نشوید

بازار ارزهای دیجیتال شما را با نوسانات مختلفی از سود و ضرر همراه می‌کند. روزهای خوشایند و سبز به این معنا نیستند که همیشه می‌توانید در دشت سرسبز سودهای طلایی قدم بردارید. این بازار روزهای خونین و خشمگین زیادی دارد و باید خودتان را برای آن‌ها هم آماده کرده باشید.

به عبارت دیگر بازار همیشه سود ده نیست و حتی بیشتر روزها معاملاتی زیان ده انتظار ما را می‌کشند. در این شرایط تنها کاری که می‌تواند شما را موفق کند، سرسخت بودن است. شاید بعد از چند ضرر مالی پا پس بکشید و دلسرد شوید؛ اما بهتر است بدانید که با این استراتژی به موفقیت نمی‌رسید. در عین حال سرسخت بودن به معنای اشتباهات پی‌درپی نیست. شما در صورتی نباید از ضررهای متعدد دلسرد شوید که این بازار را به‌خوبی بشناسید و راه‌های ترید کردن در آن را بلد باشید. در غیر این صورت پیشنهاد معامله‌گران باتجربه این است که اصلا وارد این بازار نشوید.

رمز ارز

4. از معاملات بیش از حد خودداری کنید

یکی از اشتباهات رایج معامله‌گران تازه‌کار این است که دائما در حال ترید کردن هستند. اما بهتر است بدانید معامله‌گران باتجربه فقط زمانی معاملات زیاد انجام می‌دهند که بازار متلاطم است. در این شرایط با انجام معاملات سبک سعی می‌کنند که حداقل سود را به دست بیاورند. همچنین در صورتی که ببینند بازار التهاب زیادی دارد، صبر می‌کنند و وارد هیچ معامله‌ای نمی‌شوند. با توجه به این موضوع تصور نکنید که ترید کردن فقط به معنای ثبت‌نام در یک صرافی ارز دیجیتال و انتقال پول با روش‌هایی مانند کارت به کارت بانک پاسارگاد است. مهم‌ترین کار این است که بی‌گدار به آب نزنید!

5. لطفا عصبی نشوید!

یک معامله‌گر باتجربه و موفق به دلیل ضررهای پی‌درپی عصبی نمی‌شود و برای فرار از آن دست به معاملات دیگر نمی‌زند. تریدرهای موفق به‌خوبی ضررهای خود را در بازار تجزیه و تحلیل می‌کنند و سعی می‌کنند که از هر ضرر درس بگیرند و مانع زیان مجدد شوند.

6. همه تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد نگذارید

تفاوتی نمی‌کند که چه بازاری را برای کسب درآمد و سود انتخاب کرده باشید، به هر صورت نباید تمام سرمایه خود را واردیک بازار مالی کنید؛ زیرا در این صورت ریسک سرمایه به‌شدت افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر آن در یک بازار مالی مانند کریپتو کارنسی نباید تمام سرمایه خودتان را به یک ارز دیجیتال اختصاص دهید و باعث بالا رفتن ریسک آن شوید. با استفاده از این روش به ظاهر ساده می‌توانید مانع بروز  بسیاری از ضررهای مالی شوید و از دارایی‌های خود بهتر محافظت کنید.

7. با ابزارهای ترید کردن آشنا شوید

یک معامله‌گر هرچقدر که شخصیت روحی موفقی از نظر آستانه صبر و نظم داشته باشد، نیاز به ابزارهای لازم برای ورود به این بازار دارد. کسب مهارت و دانش‌ حرفه‌ای در رابطه با معامله‌گری جزء مهم‌ترین کارها برای یک تریدر به‌حساب می‌آید. بنابراین قبل از اینکه در این بازار پرخطر وارد شوید با سایت‌ها و ابزارهای مهم آن آشنا شوید.

8. وسوسه نشوید

شما برای کسب سود و درآمد به این بازار وارد می‌شوید و به همین دلیل باید از رفتارهای اشتباه خودداری کنید. یکی از بزرگ‌ترین خطرات در این بازار داشتن طمع کسب سود بیشتر است. شاید چند روز پشت سر هم سود دریافت کنید و همین موضوع شما را وسوسه کند که برای کسب سودهای بیشتر در یک سهم پرخطر باقی بمانید.

اما بهتر است بدانید که تریدرهای باتجربه و ماهر از نظر شخصیت اجتماعی به دنبال قمار با سرمایه‌های خود نیستند و کاملا حرفه‌ای عمل می‌کنند. بنابراین به سودهای معقول قانع می‌شوند و سرمایه خود را به طمع کسب سودهای بیشتر با خطر روبرو نمی‌کنند. برای جلوگیری از وسوسه شدن می‌توانید یک حد سود و حد ضرر برای خودتان مشخص کنید و زمانی که قیمت‌ها به عدد تعریف شده رسید، به‌سرعت سرمایه خود را خارج کنید.

جمع‌بندی

بازار ارزهای دیجیتال به‌شدت پر ریسک و مخاطره‌آمیز است. برای وارد شدن به این بازار علاوه بر برخورداری از شخصیت روحی و اجتماعی معقول، باید با  تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال هم آشنا شوید. علاوه بر آن هرروز سعی کنید با مطالعه کتاب‌های مختلف، سایت‌های مرتبط و کسب دانش در دنیای اینترنت، اطلاعات خود را افزایش دهید. در این صورت بعد از چند سال حضور در بازار تبدیل به یک تریدر موفق و باتجربه خواهید شد.

دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.
ارزهای رمزپایه بزرگ ضرر کردند و اتریوم تا ۱۰ درصد کاهش یافت.
اولین قدم را با ایمن‌سازی دارایی‌های باقیمانده خود بردارید. به سرعت تمام رمزهای عبور مرتبط با حساب‌های ارز دیجیتال خود را تغییر دهید. این به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز بیشتر کمک را می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات