جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

دستورات قضایی جدید/ الزام ثبت خودکار و غیردستی پیامک رمز پویا / فعال شدن کارت های هدیه غیر حضوری بعد از 5 روز

30 مرداد 1401
دستورات قضایی جدید/ الزام ثبت خودکار و غیردستی پیامک رمز پویا / فعال شدن کارت های هدیه غیر حضوری  بعد از 5 روز

به گزارش بانک اول به نقل از راه پرداخت کارت‌های هدیه پس از ۵ روز فعال خواهند شد و دارنده کارت بعد از آن اجازه تراکنش خواهد داشت. این دستور قضایی جدید پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران صادر کرده و از چند روز آینده قرار است در اپلیکیشن های پرداخت و زیرساخت‌های شرکت‌های پرداخت اجرا شود.

براین اساس همچنین تمامی شرکت‌های فعال در حوزه پرداخت ملزم هستند، زمانی اجازه فعال شدن برنامک مرتبط با خدمات بانکی را به مشتری دهند که فیزیک سیم کارت مشتری روی همان سخت‌افزار موبایلی باشد که قصد نصب برنامک موبایلی روی آن گوشی وجود دارد.

به عبارت دیگر اپلیکیشن‌ها در لحظه فعال شدن اجازه ورود دستی کد فعال‌سازی را به کاربر ندهند و برنامک به‌صورت اتوماتیک و هوشمندانه مبادرت به خواندن پیامک‌های حاوی رمز پویا با استفاده از قابلیت Autofill کند.

در کنار این موضوع، تمامی کارت‌های هدیه که از طریق زیرساخت‌های غیرحضوری به مشتریان بانکی(کیوسک‌ بانک‌ها، کارت‌های هدیه اینترنتی و غیره) ارائه می‌شود، پس از ۵ روز کاری از تاریخ صدور فعال شوند و پس از ۵ روز اجازه انجام تراکنش به دارنده کارت داده شود. البته آن دسته از کارت‌هایی که از داخل شعب با احراز هویت مالک حساب صادر می‌شوند، از این فرایند مبرا هستند.

اخبار مرتبط
معاون فناوری­های نوین بانک مرکزی با بیان اینکه به تدریج چک دیجیتال جای خود را در بین مردم پیدا خواهد کرد گفت: با حذف فیزیک چک طی سه سال آینده همه چک­ها الکترونیکی خواهند شد.
دریافت رمز پویا به صورت غیر حضوری با کد دستوری
بانک اول - فعال کردن رمز پویای بانک ملی
بانک اول - دریافت شماره شبا بانک صنت و معدن

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات