جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

پرداخت تسهیلات خُرد در بانک‌ها متوقف نشده است

30 مرداد 1401
پرداخت تسهیلات خُرد در بانک‌ها متوقف نشده است

به گزارش بانک اول بانک مرکزی اعلام کرد: افزایش اضافه برداشت برخی بانک‌ها، اگرچه برخلاف سیاست‌های ضدتورمی بانک مرکزی مبنی بر جلوگیری از خلق پول در شبکه بانکی است، اما بانک مرکزی تاکید دارد که اقدامات انضباطی در این راستا به هیچ وجه نباید منجر به بروز اختلال در خدمات رسانی بانک‌ها به مشتریان شبکه بانکی شود و از این رو، همه بانک‌ها مکلف‌اند روند اعطای تسهیلات خرد به هموطنان را در چارچوب قوانین و مقررات انجام دهند. توقف اعطای تسهیلات مذکور به بهانه اضافه برداشت، تخلف و مشمول رسیدگی بانک مرکزی است.

همچنین، در مواردی که اضافه برداشت بعضی بانک‌ها از حد مشخصی تجاوز کند، بانک مرکزی در راستای انتظام بخشی به عملکرد بانک، به طور موقت محدودیت‌هایی را صرفاً در اعطای «تسهیلات کلان» برای بانک مذکور ایجاد می‌کند تا بانک نسبت به مدیریت منابع و مصارف و کاهش رقم اضافه برداشت، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین علل رشد پایه پولی اقدام کند.

محدودیت‌های اعمال شده، به هیچ وجه شامل تسهیلات خرد نبوده و پس از تعدیل رقم اضافه برداشت توسط بانک، در خصوص تسهیلات کلان نیز مرتفع می‌شود.

 بانک مرکزی در راستای سیاست دولت مبنی بر کنترل تورم، اصلاح رابطه بانک‌ها با بانک مرکزی، به‌عنوان یکی از محور‌های سه‌گانه اصلاح نظام بانکی را به طور جدی در دستور کار داشته و در عین حال، تسهیل در ارائه خدمات به مشتریان، به ویژه متقاضیان تسهیلات خرد را در قالب ضوابط مشخص به شبکه بانکی ابلاغ کرده است، لذا از شبکه بانکی انتظار است بیش از پیش در این راستا گام بردارند./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک مرکزی اعلام کرد: فهرست اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان بانک هایی که در پایان سه ماه اول امسال مورد بررسی نهایی قرار گرفته اند به همراه اطلاعات تسهیلات کلان غیرجاری به تفکیک هر بانک به روزرسانی و منتشر شد.
بانک اول - در حال حاضر مشتریان بانک‌ها می‌توانند از طریق درگاه‌های اینترنت و موبایل ۲۳ بانک مبتنی بر شماره شبا، روزانه ۱۰ میلیون تومان و در داخل شعب بانک‌ها نیز ۱۵ میلیون تومان جابجا کنند.
بانک اول - معاون نظارت بانک مرکزی اعلام کرد:‌ با توجه به پایان مهلت ارزیابی بانک‌های متخلف در زمینه عدم رعایت نرخ سود علی الحساب سپرده سرمایه گذاری مدت‌دار، شش بانک از نرخ‌های تعیین شده تخطی کرده‌اند که پرونده یکی از آنها در حال ارسال به هیات انتظامی بانک‌ها است.
بانک اول - بانک مرکزی اعلام کرد: فهرست بدهکاران بانکی حداکثر تا دو هفته آینده به صورت رسمی بر روی تارنمای این بانک منتشر می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات