شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

همه چیز در مورد وام های قرض الحسنه بانک رسالت

06 آذر 1400
همه چیز در مورد وام های قرض الحسنه بانک رسالت

به گزارش بانک اول طبق اعلام قبلی این بانک، براساس موازین اسلامی، بانک‌ رسالت برای پرداخت وام‌های خود هیچ گونه شرط و تعهدی نمی‌گذارد. متقابلا این بانک از مشتریان خود هیچ شرطی را هم قبول نمی‌کند.

افراد بیشتر مراحل ثبت نام دریافت انواع وام را به صورت غیرحضوری تکمیل خواهند کرد. کلیه تسهیلات این مجموعه براساس آئین نامه و ضوابط داخلی بانک پرداخت می‌شود.

 

بانک رسالت یک بانک اجتماعی و غیرتجاری است که با جذب سپرده از مشتریان و تخصیص آن در قالب تسهیلات قرض الحسنه فعالیت می‌کند. حمایت از مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک یکی از برترین رسالت‌های بانک قرض الحسنه رسالت طی سال‌های فعالیت آن عنوان شذه است.

در حال حاضر سقف وام قرض الحسنه این مجموعه 60 میلیون تومان است که افراد بعد از افتتاح حساب در کانون همیاری اجتماعی، اعتبار سنجی در سامانه مرآت و ثبت درخواست دریافت تسهیلات در اینترنت بانک رسالت با توجه به سایر قوانین و مقررات، امکان بهره گیری از این مبلغ یا میزان کمتر تسهیلات را دارند.

کانون همیاری اجتماعی

افرادی که خواهان دریافت تسهیلات از بانک قرض الحسنه رسالت هستند باید در کانون همیاری اجتماعی افتتاح حساب کنند. همچنین در صورتی که متقاضیان حساب قدیمی دارند لازم است برای ایجاد حساب جدید، ارائه اطلاعات لازم و دریافت شناسه کانون، اقدامات لازم را انجام دهند. البته متقاضیان افتتاح حساب را هم به صورت غیرحضوری و از طریق احراز هویت آنلاین به پایان خواهند رساند.

اعتبار سنجی برای پرداخت وام

اعتبار سنجی بانک رسالت از طریق دو سامانه اعتبارسنجی انفرادی و گروهی انجام می‌شود. اعتبارسنجی انفرادی به صورت مجزا و سیستم انفرادی بوده و به این شکل است که افراد با داشتن مدرک شغلی و درآمد خود در سامانه مرآت فرآیند ثبت نام را انجام می‌دهند. سپس فرآیند بررسی انجام شده و به متقاضیان اطلاع رسانی خواهد شد.

اما اعتبار سنجی گروهی شرایط متفاوتی داشته و ارگان‌هایی که دارای تفاهم نامه با بانک رسالت و سامانه مرآت هستند امکان استفاده از این شرایط را دارند.

نحوه درخواست تسهیلات

بعد از اعلام نتایج اعتبارسنجی، متقاضیان باید به مراکز رهیاری مراجعه کنند و ضمانت‌های موردنیاز را به این مراکز تحویل دهند. با ارائه ضمانت نامه‌ها در سامانه اعتبارسنجی مرآت، پرونده متقاضی تکمیل شده و وی امکان دریافت تسهیلات را دارد. به این صورت که در هر زمانی از شبانه روز باید به سایت بانک رسالت مراجعه کرده و گزینه اینترنت بانک را برای دریافت تسهیلات انتخاب کند.

فرد بعد از وارد کردن اطلاعات و رمز دریافت شده از پیشخوان مجازی بانک رسالت کد ورود به سامانه را از طریق پیامک دریافت خواهد کرد و وارد سامانه برای دریافت تسهیلات خواهد شد.

اخبار مرتبط
بانک اول - وام‌های بانک رسالت از منابع قرض الحسنه بانک به اشخاص واجد شرایط پرداخت می‌شود. تسهیلات اعطایی این بانک اغلب از طریق آنلاین قابل درخواست است .
بانک اول - بانک رسالت اولین تسهیلات کرونایی سرپرستان خانوار مبتلا به این ویروس را پرداخت کرد. مبلغ این تسهیلات 10 میلیون تومان و زمان بازپرداخت آن 36 ماه اعلام شده بود.
بانک اول - بانک رسالت به گروه دانشجویان هم وام می‌پردازد. این بانک به منظور تامین مالی بیشتر و همچنین افزایش رفاه گروه مذکور، سقف تسهیلات مالی آن‌ها را بالا برده است.
بانک اول - برخی از شرکت‌ها با آگهی خیابانی تبلیغ وام می‌کنند. در یکی از تبلیغات آمده است که هر فرد می‌تواند وام یک ماهه ۴۰ میلیون تومانی بدون ضامن، از بانک رسالت دریافت کند. شرایط دریافت این وام بانکی چیست؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات