پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

معرفی بهترین روش های سفید کردن دندان ها

27 شهریور 1401
معرفی بهترین روش های سفید کردن دندان ها

در این مطلب از فیروز دنتال به عنوان وارده کننده تجهیزات دندانپزشکی از جمله یونیت دندانپزشکی، اتوکلاو دندانپزشکی، انواع اینسترومنت ها و قطعات می خواهیم به معرفی بهترین روش های سفید کردن دندان ها بپردازیم. زیبایی و سفید بودن دندان ها همواره یک موضوع بسیار مهم است. در این میان، روش های سفید کردن دندان ها دارای تنوع بسیار زیادی هستند. در واقع روش ها و راه حل های متفاوتی وجود دارد؛ برای آن که دندان هایی زیبا و درخشان داشته باشید. هر کدام از روش های سفید کردن دندان ها، ویژگی و مزایای خاص خود را دارند. شما می توانید با توجه به نوع دندان و تشخیص پزشکتان، مناسب ترین روش را برای سفید کردن دندان های خود انتخاب کنید. در ادامه به معرفی هر کدام از روش های سفید کردن دندان و معرفی ویژگی های آنها می پردازیم.

بهترین روش های سفید کردن دندان ها

بهترین روش سفید کردن دندان

روش بلیچینگ دندان

بلیچینگ یکی از روش های سفید کردن دندان ها است؛ که بسیار رایج و پرکاربرد است. در بلیچینگ دندان، با کمک یک ژل بلیچینگ، که دارای هیدروژن پراکسید است؛ دندان های شما را سفید می کنند. برای اثر بخشی بیشتر و سریعتر این ژل، از لیزر و اشعه نوری استفاده می کنند. این روش خود به سه روش بلیچینگ در مطب، خانه و به صورت فوری انجام می شود. استفاده از پرتو های لیزر، سبب افزایش میزان اثر بخشی و ماندگاری ژل بر روی دندان های شما می شود. این روش تقریبا یک روش کاملا بی خطر است؛ چرا که تماما تحت نظر پزشک و با رعایت تمامی نکات بهداشتی انجام می شود.

یکی از مزایای بارز بلیچینگ دندان آن است؛ که در این روش سریعا به نتیجه دلخواه و مورد نظر خود می رسید. اگر پس از انجام این روش، به نکات مراقبتی پس از آن به خوبی عمل کنید؛ نتیجه بهتری خواهید گرفت. همچنین دیگر خبری از ایجاد حساسیت و از بین رفتن مینای دندان نخواهد بود. برای به دست آوردن نتیجه بهتر؛ توصیه می شود جلسات بلیچینگ را تکرار کنید.

روش ونیر لمینت دندان

سفید کردن دندان

در ونیر لمینت از لایه ها و قالب های نازک سرامیکی برای سفید کردن دندان ها استفاده می شود. در ابتدا لازم است پزشک به طور تخصصی قالب گیری دندان های شما را انجام دهد. پس از قالب گیری دقیق؛ مطابق با آن لمینت مناسب دندان های شما ساخته می شود. بهتر است برای انجام لمینت، قبل از آن مشکلات و عیوب دندان های خود مثل پوسیدگی را برطرف کنید. زیرا لمینت تنها به سفید شدن ظاهری دندان های شما کمک می کند. ونیر لمینت هیچ کمکی به درمان و یا برطرف کردن مشکلات دندان های شما نخواهد کرد. اگر لمینت را با دندان های خراب انجام دهید؛ دندان های شما به طور جدی آسیب خواهند دید. اگر دندان های سالمی دارید و هدف شما سفیدی چند درجه دندان هایتان است؛ لمینت می تواند یک گزینه مناسب برای شما باشد.

باندینگ کامپوزیتی دندان

باندینگ از دیگر روش های سفید کردن دندان ها است. می توان گفت تقریبا این روش مشابه لمینت کردن دندان است. تفاوت آن ها در این است که در باندینگ دندان، بجای استفاده از لایه سرامیک، از روکش هایی با لایه کامپوزیتی استفاده می شود. در این روش از لایه های کامپوزیتی همرنگ دندان برای پوشاندن آنها استفاده می شود. شما می توانید با کمک این روش هر گونه لکه و زردی دندان ها را بپوشانید. لازم است بدانید که ماندگاری و دوام باندینگ نسبت به سایر روش های سفید کردن دندان ها کمتر است. زیرا این روش در مقابل عوامل خارجی آسیب پذیر تر است و همچنین از حساسیت بالایی برخوردار است.

لیزر دندان ها

لیزر می تواند یکی از روش های سفید کردن دندان ها باشد. البته استفاده از لیزر به تنهایی برای سفید کردن دندان ها کاربردی ندارد. در واقع می توان لیزر را با ترکیب سایر روش ها، انتخاب کرد. استفاده از لیزر برای سفید کردن دندان ها باعث می شود، این پروسه سریعتر اتفاق بیفتد. لیزر های AMD و ZOOM BLEACHING دو لیزری هستند؛ که برای فعال کردن ماده بلیچینگ به کار می روند. با کمک این لیزر ها، اشعه های آبی رنگ را بر روی ماده های سفید کننده دندان می تابانند. تابش لیزر سبب می شود؛ ماده درون مواد سفید کننده سریعتر فعال شود.

دستگاه BT COOL PLUS دستگاهی است که با استفاده از لیزر و امواج آن، به سفید کردن دندان ها کمک می کنند. این دستگاه با کمک امواج و نور آبی، پروسه سفید کردن دندان ها و حذف لکه ها را انجام می دهد. این دستگاه کاملا بی خطر، بدون صدا، دقیق و سریع می باشد.  

سایر روش های سفید کردن دندان ها

روش سفید کردن دندان ها

روش های سفید کردن دندان ها، به روش های کلینیکی ختم نمی شوند. شما می توانید با کمک روش های دیگری که تقریبا تایید شده اند؛ دندان هایی سفید و زیبا داشته باشید. البته انتخاب این روش ها به معنای عملکرد دقیق و سریع آنها نمی باشد. بلکه لازم است؛ تا رسیدن به نتیجه دلخواه، زمان بیشتری را صرف کنید. البته این روش ها نیز خانگی هستند و با رعایت موارد ساده ای می توانید به نتیجه مطلوب دست یابید.

خمیر دندان های سفید کننده

استفاده از خمیر دندان های حاوی مواد سفید کننده؛ می تواند در مرور زمان از روش های سفید کردن دندان ها به شمار آید. برای سفید شدن دندان ها به کمک این مورد؛ لازم است تا مدت زمان زیادی سپری شود.

ژل های سفید کننده

ژل های سفید کننده از دیگر روش های سفید کردن دندان ها برای مدت کوتاهی می باشند. این ژل ها حاوی مواد سفید کننده و پراکسید هستند. شما می توانید از این ژل ها به همراه کیت ها و تری ها استفاده کنید.

روغن های گیاهی

برخی معتقدند که استفاده از روغن های گیاهی مانند کنجد، نارگیل و آفتابگردان، در سفید شدن دندان ها موثر هستند.

رژیم غذایی

کاهش میزان مصرف نوشیدنی های رنگدانه دار مانند چای، قهوه و ... می تواند به روشن شدن دندان های شما کمک کند. مصرف میوه و سبزی، در زیبایی دندان های شما موثر خواهد بود.

یک نکته مهم درباره روش های سفید کردن دندان ها

لازم به ذکر است که روش های خانگی سفید کردن دندان ها، به طور قطعی تایید نشده اند. این روش ها ممکن است در طول مدت زمان نسبتا زیادی، به سفید شدن دندان های شما کمک کنند. بهتر است در انتخاب و انجام این روش ها افراط نداشته باشید. چرا که ممکن است مینای دندان و خود دندان های شما به طور جدی آسیب ببینند. بهتر است برای سفید کردن دندان های خود، بهترین روش را زیر نظر یک پزشک و متخصص انجام دهید.

اخبار مرتبط
شاخص های بازار، پرتفوی فرضی هلدینگ های سرمایه گذاری هستند که سرمایه گذاران به عنوان شاخص حرکت بازار از آن ها استفاده می کنند. انواع مختلفی از شاخص های بازار وجود دارد. شاخص‌های بازار نیز برای ایجاد صندوق‌های شاخص استفاده می‌شوند و به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهند که به جای انتخاب سهام فردی، سبدی از اوراق بهادار بخرند. در بروکر آرون گروپس یک حساب دمو ایجاد کنید و سرمایه‌گذاری در بازار شاخص‌ها را امتحان کنید. این بازار در کنار بازار ارز دیجیتال، فارکس، طلای آب شده و نفت منجر به تنوع سبد سرمای
ویژگی‌های استیل کوین‌ها کوین‌ها دارای چندین ویژگی کلیدی هستند که به جذابیت و کاربرد آن‌ها در اکوسیستم ارز‌های دیجیتال کمک می‌کند. یکی از ویژگی‌های بارز بهترین استیبل کوین‌ها، ثبات قیمت است که با حمایت یک دارایی ذخیره به دست می‌آید، که نوسان را کاهش می‌دهد
ارز دیجیتال بیت کوین از ابتدای آغاز به کار خود تاکنون تحول عظیمی را در مبحث ارزهای دیجیتال به وجود آورده است. ارزش بسیار بالای این کوین در مقابل رقبا آن را به یک انتخاب عالی برای سرمایه‌گذاری‌‌های خرد و کلان تبدیل می‌کند.
موارد مهمی که هنگام رزرو هتل در کیش باید بدانید در جزیره کیش هتل ‌های متنوعی برای سلیقه ‌ها و بودجه‌ های مختلف وجود دارد. انتخاب هتل مناسب در کیش می ‌تواند به ارتقای کیفیت سفر شما کمک کند. در این بخش به مواردی که باید برای رزرو هتل در کیش به آن ها توجه کنید می پردازیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات