ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

خانه‌های ویلایی با مسکن بافت‌های فرسوده تهاتر می‌شود

29 شهریور 1401
خانه‌های ویلایی با مسکن بافت‌های فرسوده تهاتر می‌شود

به گزارش بانک اول هادی عباسی‌اصل با اشاره به اختیارات تفویض شده وزیر راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: اولویت وزارت راه و شهرسازی یک طبقه‌سازی است در بحث ساخت خانه‌های یک طبقه در مجموع هزینه پاگرد و آسانسور و سایر مشاعات کم شده و با وجود افزایش هزینه‌های زیر بنایی طی محاسبه انجام شده، در مجموع هزینه‌های مردم کاهش می‌یابد.

وی افزود: مدیران راه و شهرسازی استان‌ها برای ساخت مسکن یک طبقه اختیار دارند و این اختیارات در شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت ابلاغ شده و در شهرک‌های اطراف شیراز نیز پیشنهاد می‌کنیم مسکن به‌صورت یک طبقه ساخته شوند.

عباسی با اشاره به جلسه شورای عالی مسکن با حضور معاون اول رئیس جمهور در مورد تامین زمین در روستاها یادآور شد: در هر روستا 50 تا 100 قطعه زمین 500 متری به طرح هادی از اراضی غیرکشاورزی الحاق خواهد شد.

وی اضافه کرد: مکان یابی اراضی 500 متری را بنیاد مسکن  در روستاها انجام دهد و برخی شرایط طرح نهضت ملی مسکن در روستاها برای متقاضیان برداشته شد تا از این طریق جذابیت ایجاد شود. همچنین مصوب شد در روستاها به افراد مجرد به شرط تأهل و تعهد بنیاد مسکن زمین به صورت اجاره‌ای با هزینه صفر اختصاص دهد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه با تاکید بر این‌که خوابگاه نمی‌سازیم ما برای خانواده مسکن می سازیم،‌ اظهار کرد:‌ با توجه به الحاقات مصوب شده و استفاده از ظرفیت سازمان ملی زمین در بافت‌های فرسوده می‌توانیم مسکن یک طبقه ویلایی به صورت کلید به کلید با مسکن در بافت فرسوده تهاتر کنیم.

عباسی با اشاره به رضایت کمتر از پروژه های مسکن مهر در بخش نازک کاری گفت: مردم در بحث نازک کاری خودشان بالا سر کار باشند و پروژه ها مردمی احداث و تکمیل شوند./تسنیم

اخبار مرتبط
ابوالفضل نوروزی با اشاره به انتشار آگهی املاک در سکوهای دیوار و شیپور،‌ اظهار کرد: بعضاً دلالان و سوداگران از این بستر استفاده کرده و املاکی را که اصلاً وجود خارجی ندارند را در این سکوها آگهی می‌کنند. وی با بیان این‌که این کار به صورت گسترده و با هماهنگی دلالان برای قیمت‌سازی انجام می‌شود، افزود: با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود.
دیگر لزومی ندارد که قرارداد اجاره با حضور مشاوران املاک نوشته شود و کد رهگیری بگیرد؛ سامانه «خودنویس» برای عموم مردم امکان ثبت قرارداد رایگان را فراهم کرده و البته بار حقوقی و مسئولیت‌های معامله را نیز بر عهده خود مردم گذاشته است.
وی با بیان اینکه این سامانه اگرچه برای رفاه حال مستاجران راه اندازی شده اما می‌تواند برخی مشکلات را ایجاد کند، افزود: برای ثبت قراردادها در این سامانه حتما باید ضریب امنیتی رعایت شود، در غیر این صورت ممکن است مواردی از کلاهبرداری و یا اجاره مال غیر رخ دهد که چون از مجاری بنگاه‌های معاملات املاک صورت نگرفته، امکان بررسی و پیگیری آن وجود ندارد.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران - درباره جزئیات تفاهم‌نامه اخیر با وزارت راه و شهرسازی می‌گوید منابع مالی طرح نهضت ملی مسکن آنطور که پیش‌بینی و ریل‌گذاری شده بود محقق نشد. بانک‌ها همکاری لازم را با این طرح نداشتند. اعداد و ارقام نشان می‌دهد میزان تمکین آنها از بخشنامه‌ها بسیار پایین بوده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات