پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

چگونه اینترنت بانک را فعال کنیم؟

04 مهر 1401
 چگونه اینترنت بانک را فعال کنیم؟

به گزارش بانک اول برای استفاده از این مزیت بدون شک به یک حساب بانکی نیاز دارید. در زمان افتتاح حساب حتماً در فرم مربوط به این سرویس را هم تکمیل و امضا کنید. پس از آنکه این فرم را رئیس شعبه تأیید کرد، اینترنت بانک برای شما فعال خواهد شد. در نهایت متصدی بانک نام کاربری و یک رمز عبور محرمانه در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید به‌عنوان یکی از مشتریان بانک از این خدمات استفاده کنید. برای بهره‌مندی از این مزیت بانکداری الکترونیک ابتدا باید وارد سایت بانک شوید. سپس با کمک رمز عبور و نام کاربری به بخش اینترنت‌بانک بروید. در سایت بانک علاوه بر این بخش به دیگر سرویس‌های بانکداری نوین هم دسترسی خواهید داشت. یکی از جدیدترین نوع این سرویس‌ها خدمات تعاملی است که ابزارهای مختلفی دارد. مثلاً سیستم چت آنلاین یکی از این مزیت‌ها محسوب می‌شود. با کمک این سرویس می‌توانید در مورد تسهیلات بدون مراجعه حضوری اطلاعات کسب کنید.

چه خدماتی با اینترنت بانک ارائه می‌شود؟

تمام سپرده‌های ارزی و ریالی را به همراه اطلاعاتی مثل شماره حساب، مبلغ قابل برداشت، میزان موجودی و… را می‌توانید مشاهده کنید.

انتقال وجه کارت به کارت، کارت به سپرده، پایا و… با سامانه اینترنتی بانک امکان‌پذیر است. حداقل و حداکثر میزان انتقال به بانک مورد نظر و انتخاب خودتان در زمان تکمیل فرم افتتاح حساب بستگی دارد.

علاوه بر انتقال وجه باکمک این سرویس می‌توانید تمامی قبوض را از طریق هریک از حساب‌های بانکی خود تسویه کنید.

با کمک اینترنت بانک می‌توانید از اطلاعات تسهیلات دریافتی خود مطلع شوید. تاریخ شروع اقساط، میزان مبلغ هر قسط، اقساط باقی‌مانده و… نمونه‌ای از این اطلاعات هستند.

امکان افتتاح حساب آنلاین، یکی از سرویس‌های حال حاضر بانک‌ها محسوب می‌شود. به‌عنوان مثال بانک آینده این امکان را برای متقاضیان فراهم کرده است تا آن‌ها بدون اتلاف وقت و مراجعه حضوری بتوانند با صرف زمان کمی به مشتریان بانک آینده تبدیل شوند. در ضمن متقاضیان وام فوری لندو هم می‌توانند برای افتتاح حساب در بانک آینده به‌جای مراجعه حضوری از خدمات افتتاح حساب آنلاین استفاده کنند.

با این کمک خدمات آنلاین بانک می‌توانید وضعیت کارت‌های خود را مدیریت کنید. در واقع گزارش مسدودی کارت، دریافت صورت‌حساب، مشاهده موجودی، انتقال وجه و اطلاع از دیگر جزئیات مربوط به کارت‌های بانکی با سیستم اینترنت‌بانک امکان‌پذیر خواهد بود.

هشدار
حتماً بعد از استفاده از سرویس، از حساب کاربری خود برای حفظ امنیت آن خارج شوید.

سوالات متداول

۱ـ اینترنت بانک چیست و چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

یکی از ابزارهای بانکداری الکترونیکی است که در بستر اینترنت بسیاری از خدمات بانکی مثل انتقال وجه، دریافت موجودی، گزارش تراکنش و… را پوشش می‌دهد.

۲ـ چگونه اینترنت بانک را فعال کنیم؟

بعد از افتتاح حساب و تکمیل بخش مربوط اینترنت بانک، با کمک رمز عبور و نام کاربری وارد سایت شوید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: