پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

بهترین روش استعلام چک صیادی

17 آبان 1401
 بهترین روش استعلام چک صیادی

به گزارش بانک اول برای کاهش مشکلات در زمینه چک، از رویکرد جدیدی به نام استعلام صیاد رونمایی شده است؛ احتمالا می‌دانید که برخلاف چک‌های قدیمی اکنون می‌توانید از خوش حسابی صاحب چک و همچنین از وضعیت اعتباری آن مطلع شوید.

با انجام این روش دیگر نگران نقد نشدن چک‌هایتان نباشید.

استعلام چک صیادی با کد ملی

بعضی از افراد می‌خواهند از طریق کد ملی شخص صادرکننده، استعلام چک صیادی بگیرند؛ اما باید به شما بگوییم که نیازی به کدملی برای استعلام چک ندارید.

شما کافیست کد ۱۶ رقمی صیاد را در اختیار داشته باشید و مانند روشی که در بالا گفته شد از خوش حسابی صادرکننده چک مطمئن شوید.

استعلام چک صیادی با پیامک

استعلام چک صیادی با پیامک

برای استعلام وضعیت چک صیاد از طریق سامانه پیامکی شما باید شماره صیاد ۱۶ رقمی روی چک را به سر شماره”۷۰۱۷۰۱” ارسال نمایید.

بعد از حداکثر ۱۵ دقیقه، وضعیت اعتباری فرد صادرکننده چک برای شما ارسال می‌شود.

دقت کنید که استعلام چک صیادی با سامانه پیامکی به صورت رنگ برای شما ارسال می‌شود که در ادامه مفهوم رنگ هر کدام را بیان می‌کنیم:

رنگ قرمز: نشان دهنده بیش از ۱۰ چک برگشتی است یا مبلغ برگشتی بیش از ۵۰ میلیون می‌باشد.

رنگ قهوه ای: بین ۵ تا ۱۰ چک برگشتی دارد یا مبلغ چک برگشتی کمتر از ۵۰ میلیون می‌باشد.

رنگ نارنجی: صادرکننده احتمالا ۲ تا ۴ فقره چک برگشتی داشته باشد یا مبلغ ضمانت شده حداکثر ۲۰ میلیون تومان می‌باشد.

رنگ زرد: امکان وجود یک فقره چک برگشتی یا ضمانت چک برگشتی به مبلغ حداکثر ۵ میلیون تومان دارد.

رنگ سفید: صادر کننده چک سابقه چک برگشتی ندارد. (امکان دارد از چک های برگشتی سو اثر شده باشد)

اخبار مرتبط
مبلغ چاپ شده بر روی سفته در راستای پرداخت عوارض و مالیات‌های دولتی تعیین شده است و دلالتی بر میزان اشتغال ذمه صادرکننده ندارد؛ بنابراین در صورت عدم تکمیل آن، میزان دین صادرکننده، مشخص نبوده و دعوی مطالبه وجه آن مسموع نیست
یکی از مهم‌ترین مزایا چک صیادی، امکان استعلام از وضعیت اعتباری صاحب چک پیش از معامله است.این کار از طریق سامانه صیادی و کد ۱۶ رقمی روی چک انجام می‌شود.
اسماعیل محمدجانی ضمن تشریح آخرین وضعیت عملیاتی‌سازی ابزارهای نوین تأمین مالی زنجیره تأمین مانند اوراق گام و فاکتورینگ از عملیاتی‌سازی ابزار «برات الکترونیکی» در آینده نزدیک و هم‌چنین اجرایی‌سازی ابزار جدید تأمین مالی با عنوان «کارت رفاهی متصل به اوراق گام» در سال جاری خبر داد.
در زمان دریافت هر فقره چک از شخص صادرکننده، باید در مورد نقد شدن آن کاملاً مطمئن شوید. همان‌طور که گفتیم، وضعیت نقدینگی چک صیادی برعکس چک‌های قدیمی قابل بررسی است. در واقع برخلاف گذشته، می‌توانید از خوش‌حسابی صاحب چک و وضعیت اعتباری او مطمئن شوید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها