جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

بهترین وام بانک تجارت در سال ۱۴۰۱ + شرایط دریافت

17 آبان 1401
بهترین وام بانک تجارت در سال ۱۴۰۱  + شرایط دریافت

به گزارش بانک اول در سال‌های اخیر، تنوع  تسهیلات بانکی بیشتر شده است و بانک‌ها باتوجه به نوع مشارکتی که در سرمایه‌گذاری‌های مالی دارند، می‌توانند در قالب طرح‌های مختلفی با نظارت بانک مرکزی به متقاضیان وام دهند

طرح تسهیلات آنی، یکی از انواع وام بانک تجارت

تسهیلات آنی یکی از انواع وام بانک تجارت است که به سپرده‌گذاری بلندمدت نیاز دارد. از ویژگی‌های این طرح می‌توان به هم‌زمانی دریافت سود سپرده و استفاده از تسهیلات آن اشاره کرد. در بیان بهتر می‌توان گفت که در این طرح متقاضی می‌تواند سپرده‌گذاری و مثل هر سرمایه‌گذاری در ازای آن سود دریافت کند. در عین حال بتواند از بانک وام هم بگیرد.

این وام فوری و بدون ضامن تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان ارائه می‌شود. در واقع سپرده شما همان ضمانت‌تان برای دریافت وام محسوب می‌شود. سه نوع سود ۵، ۱۰ و ۱۵ درصدی برای این طرح درنظر گرفته شده و ضریب تسهیلات هم بین ۶۰ تا ۸۵ درصد از مبلغ سپرده است. برای اطلاع از چگونگی پرداخت اقساط و تنوع نرخ سود، به ادامه مطلب توجه کنید.

یک نکته مهم در مورد طرح آنی وام بانک تجارت:
شرایط تسهیلات آنی بانک تجارت به انتخاب متقاضی است. در واقع میزان وام، سود و دوره بازپرداخت در این طرح به نوع قرارداد و سپرده‌ای که مشتری انتخاب می‌کند بستگی دارد.

تسهیلات آنی تجارت با نرخ سود ۵ درصدی

مشتری با انتخاب سپرده بلندمدت با نرخ سود ۵ درصدی در قالب طرح آنی می‌تواند در بانک تجارت حساب باز کند. ضریب تسهیلات هم در این شرایط بین ۷۵ تا ۸۵ درصد میزان سپرده است و تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان وام به مشتریان تعلق می‌گیرد. متقاضی با سود تسهیلات ۴ تا ۷ درصدی باید طی ۱۲ ماه، ۲۴ یا ۳۶ ماه اقساط خود را بپردازد. برای اطلاع بیشتر از جزئیات این طرح، نگاهی به جدول زیر بیندازید.

مدت زمان تسویه اقساط سود تسهیلات ضریب تسهیلات
۱۲ ماه ۴ درصد ۷۵ درصد سپرده
۱۲ ماه ۷ درصد ۸۰ درصد سپرده
۲۴ ماه ۴ درصد ۸۰ درصد سپرده
۲۴ ماه ۷ درصد ۸۵ درصد سپرده
۳۶ ماه ۴ درصد ۸۰ درصد سپرده
۳۶ ماه ۷ درصد ۸۵ درصد سپرده
ضریب تسهیلات چیست؟
مبلغ وام با ضریب تسهیلات نسبت به میزان سپرده مشخص می‌شود. مثلاً اگر متقاضی ۱۰۰ میلیون تومان سپرده‌گذاری کرده باشد، در طرح آنی با ضریب تسهیلات ۸۰ درصد، می‌تواند ۸۰ میلیون تومان وام بگیرد. بنابراین انتخاب ضریب تسهیلات در زمان افتتاح حساب بسیار برای دریافت وام تعیین کننده است و مبلغ تسهیلات را مشخص می‌کند.

تسهیلات آنی تجارت با نرخ سود ۱۰ درصدی

اگر مشتری حساب سپرده بلندمدت با سود ۱۰ درصدی در بانک تجارت افتتاح کند، می‌تواند در طرح آنی با ضریب تسهیلات ۷۵ تا  ۸۵ میزان سپرده، حداکثر به مقدار ۲۵۰ میلیون تومان وام بگیرد. بازپرداخت این وام به انتخاب مشتری یکی از دوره‌های ۱۲ ماهه، ۲۴ یا ۳۶ ماهه خواهد بود. سود بازپرداخت وام هم باتوجه به مدت زمان تسویه بین ۱۰ تا ۱۳ درصد است.

مدت زمان تسویه اقساط سود تسهیلات ضریب تسهیلات
۱۲ ماه ۱۰ درصد ۷۵ درصد سپرده
۱۲ ماه ۱۳ درصد ۸۰ درصد سپرده
۲۴ ماه ۱۰ درصد ۸۰ درصد سپرده
۲۴ ماه ۱۳ درصد ۸۵ درصد سپرده
۳۶ ماه ۱۰ درصد ۸۰ درصد سپرده
۳۶ ماه ۱۳ درصد ۸۵ درصد سپرده

تسهیلات آنی تجارت با نرخ سود ۱۵ درصدی

در صورت افتتاح سپرده بلندمدت با نرخ ۱۵ درصد در طرح آنی وام بانک تجارت، متقاضی می‌تواند با ضریب تسهیلات ۶۰ تا ۷۰ درصد میزان سپرده حداکثر تا مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان وام بگیرد. سود این تسهیلات ۱۸ درصد است و مدت زمان تسویه آن هم می‌تواند ۱۲ ماهه، ۲۴ یا ۳۶ ماهه باشد.

مدت زمان تسویه اقساط سود تسهیلات ضریب تسهیلات
۱۲ ماه ۱۸ درصد ۶۰ درصد سپرده
۲۴ ماه ۱۸ درصد ۶۵ درصد سپرده
۳۶ ماه ۱۸درصد ۷۰ درصد سپرده
یک نکته مهم:
اگر امروز فرآیند افتتاح حساب و سپرده‌گذاری بلندمدت را انجام دهید، در طرح تسهیلات آنی تجارت می‌توانید بعد از ۲۴ ساعت، درصوت تکمیل مدارک، درخواست وام خودتان را ثبت کنید.

دریافت وام بانک تجارت برای نیازمندان با طرح کریمان

طرح کریمان یکی دیگر از انواع خدمات بانک تجارت است که به متقاضیان خود وام قرض‌الحسنه می‌دهد. مشتریانی که در بانک تجارت سپرده‌گذاری انجام داده‌اند، می‌توانند افراد حقیقی و حقوقی مثل موسسه‌های خیریه را به بانک برای دریافت وام معرفی کنند. حداقل مبلغ لازم برای افتتاح این حساب قرض‌الحسنه ۳ میلیون تومان است. بانک تا ۱۰۰ درصد مبلغ سپرده‌گذاری شده را به‌عنوان تسهیلات به متقاضی ارائه خواهد کرد. البته ناگفته نماند که سقف این تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومان است. در ضمن وام‌گیرنده برای تسویه وام حداکثر ۵ سال زمان دارد. مبلغ سپرده‌گذاری شده هم برای ضمانت دریافت وام کفایت می‌کند.

تسهیلات طرح کریمان به صورت قرض‌الحسنه داده می‌شود و تنها ۲ درصد به‌عنوان کارمزد در بازپرداخت آن محاسبه می‌شود. هدف این طرح قرض‌الحسنه، کمک به تأمین هزینه‌هایی حیاتی افراد نیازمند است. به‌عنوان مثال زنان سرپرست خانوار، زوج‌های جوان کم‌درآمد، بیماران مبتلا به امراض صعب‌العلاج و کسانی که از سالمندان نگهداری می‌کنند، باید از اولین گزینه‌های معرفان خیر به‌منظور دریافت وام باشد.

وام بانک تجارت

دریافت وام سهام عدالت از بانک به‌عنوان یک کمک‌هزینه کوچک
متقاضیان وام سهام عدالت می‌توانند از سه بانک ملی، تجارت و پست بانک برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند. مقدار این وام درواقع به میزان ۵۰ درصد ارزش روز سهام است و رقم چندانی نمی‌شود. در واقع وام سهام عدالت باید ۷ یا ۱۴ میلیون تومان باشد. البته معمولاً سقف این وام ۱۰ میلیون تومان است و ۱۴ میلیون داده نخواهد شد!

طرح پویا برتر، یکی دیگر از راه‌های دریافت وام بانک تجارت

برای دریافت وام بانک تجارت با کمک طرح پویا برتر، متقاضی باید در این بانک حساب داشته و به‌طور میانگین ۲ ماه، ۴ یا ۶ ماه از زمان افتتاح حساب او گذشته شده باشد. همچنین معرفی یک ضامن معتبر و ارائه چک یا سفته از شروط استفاده از طرح پویا برتر بانک تجارت است. در چنین شرایطی  متقاضی در ازای سپرده‌گذاری می‌تواند ۲ درصد سود دریافت می‌کند و درصورتی که بخواهد وام بگیرد باید اقساط را با نرخ سود ۷ درصد تسویه کند.

در طرح پویا برتر افراد با ضریب تسهیلات بین ۱۵ تا ۱۰۰ درصد و مدت زمان بازپرداخت ۱۲ ماهه، ۲۴ یا ۳۶ ماهه می‌توانند از بانک تجارت وام بگیرند. همان‌طور که پیش از این گفتیم، ضریب تسهیلات باتوجه به میزان سپرده، مبلغ وام را مشخص می‌کند. به‌عنوان مثال اگر میزان سپرده  فرد در زمان افتتاح حساب با سپرده ۱۰۰ میلیون تومانی به سراغ ضریب تسهیلات ۶۰ درصدی برود، معادل ۶۰ میلیون تومان می‌تواند از بانک تجارت وام بگیرد.

مدت زمان خواب سپرده مدت زمان بازپرداخت ضریب تسهیلات
۲ ماه ۱۲ ماه ۳۰ درصد
۲ ماه ۲۴ ماه ۱۵ درصد
۴ ماه ۱۲ ماه ۶۰ درصد
۴ ماه ۲۴ ماه ۳۰ درصد
۶ ماه ۱۲ ماه ۱۰۰ درصد
۶ ماه ۲۴ ماه ۵۰ درصد
۶ ماه ۳۶ ماه ۲۵ درصد
مبلغ وام:
حقیقی یا حقوقی بودن متقاضی در سقف مبلغ وام تأثیر دارد. در واقع افراد حقیقی حداکثر می‌توانند ۲۰۰ میلیون تومان از بانک تجارت در قالب طرح برتر وام بگیرند. درحالی که اشخاص حقوقی می‌توانند این مبلغ را حداکثر  به ۲ میلیارد تومان برسانند.

طرح زوج مهر، یکی دیگر از انواع وام بانک تجارت

طرح زوج مهر تجارت مخصوص زوج‌های جوان است تا بتوانند با کمک‌هزینه ارائه شده از این بانک، لوازم خانه را در شروع زندگی تکمیل کنند. در واقع بعد از افتتاح حساب قرض‌الحسنه و معرفی ضامن رسمی، متقاضی با وام خرید کالا در طرح زوج مهر می‌تواند به سراغ یک سری از فروشگاه‌های طرف قرارداد با بانک تجارت برود و کالاهای مورد نیاز خود را تا سقف ۳۰ میلیون تومان سفارش دهد. متقاضی وام بانک تجارت در طرح زوج مهر باید مبلغ بازپرداخت را در طی ۳۶ ماه با سود ۱۵ درصد تسویه کند.

زوج‌های جوان با مراجعه به فروشگاه‌ پاکشوما، گروه انتخاب الکترونیک یا مجموعه آقای فرش می‌توانند برای خرید اقساطی کالا اقدام کنند. درضمن در فرآیند دریافت تسهیلات، باید رسید خرید هم به شعبه تحویل داده شود.

کدام طرح بهتر است؟
همان‌طور که گفتیم، طرح‌های مختلفی در بانک تجارت برای ارائه تسهیلات وجود دارد. در این مطلب گزینه‌ای از پرطرفدارترین وام‌ها را معرفی کردیم. متقاضی بسته به شرایط مالی خود می‌تواند بهترین آن‌ها را انتخاب کند. اما اگر بخواهیم نگاهی کلی داشته باشیم، طرح آنی به دلیل تنوع سود سپرده و مبلغ قابل ارائه می‌تواند کاربرد وسیع‌تری داشته باشد. در واقع این طرح باتوجه تنوعی که دارد، برای گروه بزرگ‌تری از افراد مفید خواهد بود.

سوالات متداول

۱ـ  بهترین وام بانک تجارت در سال ۱۴۰۱ کدام است؟

انواع وام بانک تجارت در قالب طرح‌های مختلفی مثل آنی، پویا برتر، کریمان و… در سال جاری ارائه می‌شود.

۲ـ ضمانت طرح آنی بانک تجارت چیست؟

در این طرح مبلغ سپرده‌گذاری شده به‌عنوان ضمانت درنظر گرفته می‌شود. درضن متقاضیان می‌توانند هم‌زمان سود سپرده خودشان را هم دریافت کنند.

۳ـ مقدار سود سپرده در طرح آنی و همچنین مدت زمان تسویه وام بانک تجارت در این طرح چقدر است؟

متقاضی می‌تواند یکی از سه نرخ سود سپرده ۵ درصد، ۱۰ و ۱۵ درصد را در زمان افتتاح حساب انتخاب کند. درصورت دریافت وام، مشتری باتوجه به سود و ضریب تسهیلات، به مدت ۱۲ ماه، ۲۴ یا ۳۶ ماه برای تسویه زمان دارد.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
پیمان خضری
ارسال شده در : چهارشنبه 18 آبان 1401

عرض سلام و وقت بخیر.... طرح های که نام بردید واسه بانک تجارت ... از عمل تا اجرا فاصله ی زیادی داره من از شعب سوال کردم ، گفتن هنوز تامین اعتبار نشده

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها