جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

واگذاری ۱۰۰۰ فقره زمین در پردیس زیر قیمت بازار/ اراضی واگذار شده مسترد می‌شود

24 آبان 1401
واگذاری ۱۰۰۰ فقره زمین در پردیس زیر قیمت بازار/ اراضی واگذار شده مسترد می‌شود

به گزارش بانک اول محمدرضا رضایی کوچی در نشست رسیدگی به درخواست‌های شهروندان ساکن در مسکن‌های مهر پردیس با یادآوری این‌که سال 87 حدود 50 هزار میلیارد تومان خط اعتباری برای ساخت 2 میلیون مسکن مهر اختصاص یافت و بنا بود جانمایی محل ساخت و نظارت خوبی برای مسکن مهر داشته باشیم، اظهار کرد: در زمان اجرا و شروع کار ایراداتی وجود داشت، چراکه در یک منطقه نزدیک تهران جانمایی درستی صورت نگرفت و ارائه خدمات و نیازهای یک شهر بزرگ 300 هزار نفری -پردیس- دیده نشد.

وی افزود: ارائه خدمات، ساخت مراکز تجاری، رفاهی، درمانی، فضای سبز، مدرسه و غیره دیده نشد و طراحی خوبی از اول وجود نداشت تا زمین هایی را با کاربری تجاری به صورت آزاد به فروش بگذارند.اکنون دسترسی ساکنان به مراکز تجاری، درمانی، و غیره بسیار کم است و این یعنی طراحی اولیه خوب نبوده و کار هر فاز این شهر را شروع کردند و بعد یادشان افتاد که این شهر به خدمات نیاز دارد.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی تامین حدود 14 هزار‌ میلیارد تومان بودجه برای تکمیل و تحویل مساکن مهر است، تاکید کرد: در کوتاه ترین زمان دستگاه خودپرداز در فازهای جدید باید راه‌اندازی شود و برای رفع دیگر مشکلات، جلساتی را در کمیسیون عمران و با حضور نمایندگان تهران، متقاضیان و مسئولان شهرستان برگزار و نتایج آن را اعلام خواهیم کرد و این جلسات استمرار خواهد داشت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: خدمات زیربنایی و غیره را با فرمول باز پس‌گیری زمین های تجاری و اقتصادی که به افراد واگذار شده و شخص هیچ اقدامی برای ساخت انجام نداده دنبال خواهیم کرد و این زمین‌ها را به دولت مسترد و برای تامین مالی آن منطقه استفاده می‌شود.

رضایی کوچی اضافه کرد: 1000 پرونده از زمین‌هایی که طی سال‌های گذشته با قیمتی پایین واگذار شده اما خریدار کاری انجام نداده، وجود دارد این زمین‌ها می تواند تبدیل به منابع مالی برای دولت جهت تکمیل مسکن مهر پردیس خواهد شود./تسنیم

اخبار مرتبط
در ادامه تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر تأمین رضایت جامعه کارگران، شورای عالی کار در این هفته چندین جلسه داشت. بر اساس سخن برخی از اعضای شورای عالی کار افزایش حق مسکن در مصوبه حداقل مزد ۱۴۰۳ محتمل است و این عدد حدود ۳۰ درصد برآورد می‌شود.
قبل از اقدام به انعقاد قرارداد خرید املاک، حتما منزلی که قصد خرید آن را دارید، حضوری مشاهده و بررسی کنید. نکات مهم در زمان بازدید حضوری خانه به شرح زیر است:
وزیر اقتصاد می‌گوید: برای موجرانی که اجاره بها را از حد مشخصی افزایش نمی‌دهند مشوق‌هایی درنظر گرفته شده است.
بر این اساس، متقاضیان به چنین وعده‌هایی اعتماد نکرده و در صورت مشاهده چنین پیشنهاداتی موارد را به حراست شرکت عمران شهر جدید سهند به شماره ۰۴۱۳۳۴۳۷۷۱۴ اطلاع دهند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها