جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

شوک ناگهانی به قیمت سکه در بازار

25 آبان 1401
 شوک ناگهانی به قیمت سکه در بازار

به گزارش بانک اول روند بازار سکه حاکی از آن است که با وجود این‌که قیمت سکه طی یک هفته گذشته در حدود ۲۵۱ تومان ارزان شده، اما در دو روز گذشته دوباره در بازار اوج گرفته و رشد قیمت را تجربه کرد. به این ترتیب در بازار هر قطعه سکه امامی با قیمت ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

رشد قیمت سکه در بازار در حالی است که در روزهای گذشته بانک مرکزی با عرضه اولیه اوراق سکه در بورس، به‌دنبال کاهش قیمت سکه بوده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت سکه در هفته گذشته با مرز ۱۷ میلیون تومان هم رسید، اما نتوانست پا در این کانال بگذارد.

در این میان، روند یک ماهه بازار سکه بیانگر آن است که قیمت سکه امامی در این مدت در حدود یک میلیون و ۱۵۶ هزار تومان گران شده است.

سقف مقاومتی قیمت طلا شکست/ قیمت سکه خیز برداشت

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، در شرایط کنونی نکته قابل توجه، کاهش حباب سکه در روزهای اخیر است. حباب سکه در هفته های گذشته تا سطح ۲۰ درصد بالا رفته بود، اما در شرایط فعلی به زیر ۱۰ درصد رسیده است.

پیش از این فعالان بازار گفته بودند که یکی از دلایلی که سد راه خریداران سکه شده، حباب چشمگیر بود، زیرا خرید سکه در آن زمان پرریسک بود.

این گروه از معامله‌گران می‌گفتند در شرایط کنونی که بیش از نیمی از حباب سکه تخلیه شده، موج جدید ورود تقاضا به بازار شکل گرفته و عده‌ای از سکه‌بازان از لاک احتیاط خارج شدند.

اخبار مرتبط
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار کرد: به‌نظر بنده، در کوتاه‌مدت باید نرخ ارز را به‌شکل‌های مختلف حفظ کرد، یکی از این اقدامات آگاه کردن مردم است، به‌عنوان نمونه، ترسیم چشم‌اندازی مشخص و اطمینان‌بخش از اینکه روند ناامن‌کننده در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی در کشور وجود ندارد، راهگشاست.
نوزدهمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
، بازار امروز شاهد ریزش عمده قیمت ها نسبت به روز گذشته است.
مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اشاره به ارز تخصیصی به حوزه صنایع اظهار کرد: برای صنایع مختلف شامال معاملات نیمایی و معاملات اشخاص در مجموع یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۸۵ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات، تامین شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها