جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

پرداخت مابه‌التفاوت یارانه سود تسهیلات مسکن

25 آبان 1401
 پرداخت مابه‌التفاوت یارانه سود تسهیلات مسکن

به گزارش بانک اول به نقل از ایسنا، نصیر حیدری سرپرست دبیرخانه ستاد مسکن و ازدواج سازمان بهزیستی کشور از تخصیص ۱۱۳ میلیارد تومان برای پرداخت مابه‌التفاوت سود تسهیلات یارانه‌ای ساخت و خرید مسکن ویژه خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول در راستای توانمندسازی و حمایت از اقشار تحت پوشش خبر داد و گفت: تسهیلات ساخت مسکن غیریارانه‌ای مددجویان با سود بیش از کارمزد ۴ درصد پرداخت می‌شود.

سرپرست دبیرخانه ستاد مسکن و ازدواج سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: این اعتبار برابر تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با عنوان یارانه سود تسهیلات مسکن ویژه خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول تحت پوشش یاد شده است که از تسهیلات غیریارانه‌ای برای ساخت و خرید مسکن استفاده کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، وی درخصوص نحوه بهره‌مندی خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول تحت پوشش از یارانه سود تسهیلات مسکن، توضیح داد: با ادارات‌کل استانی برای اطلاع‌رسانی این مهم مکاتبه شده است؛ لذا مددجویان حائز شرایط با مراجعه به بهزیستی استان و شهرستان خود، پس از دریافت فرم موردنظر برای اخذ تاییدیه تسهیلات غیریارانه‌ای به بانک‌های عامل مراجعه کنند.

اخبار مرتبط
به باور کارشناسان، بازار مسکن با فاصله از افزایش نرخ دلار اثر می‌پذیرد و اثر رشد نرخ دلار را پس از گذشت مدتی در این بازار می‌توان مشاهده کرد.
: گاهی اوقات خانه‌ای را خریداری کرده ایم و بر طبق قوانینی که وجود داشته است، پول آن را نیز پرداخت کرده‌ایم. مستاجر و یا صاحب ملک قبلی هنوز اقدام به تخلیه منزل نکرده است و موعد مقرر شده برای تخلیه منزل نیز به پایان رسیده است. به همین دلیل بهترین کار آن است که از طریق قانونی وارد کار شده و حکم تخلیه منزل را دریافت کنیم.
سال گذشته ۱۶ هزار واحد مسکن مهر را در شهر پردیس با تمامی امکانات به متقاضیان تحویل دادیم و طبق هدف گذاری که هم انجام دادیم تا خرداد ماه سه هزار واحد مسکن مهر دیگر را طی امسال به بهره برداری خواهیم رساند.
قیمت مسکن در تهران ظرف سال گذشته به شکل تقریبی از متری ۶۶ میلیون به متری ۸۳ میلیون افزایش پیدا کرد. رشد تقریبا ۱۷ میلیونی قیمت هر متر خانه در تهران، به معنی افزایش ۲۵ درصدی است و باعث می‌شود ارزش یک خانه ۱۰۰ متری در پایتخت به‌طور متوسط نزدیک هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها