جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

کدام مواد غذایی سال آینده ارزان می‌شوند؟

26 آبان 1401
کدام مواد غذایی سال آینده ارزان می‌شوند؟

به گزارش بانک اول رابوبانک در گزارشی در روز چهارشنبه اعلام کرد که قیمت کالاهای کشاورزی مانند قهوه، غلات و دانه‌های روغنی ممکن است در سال آینده کاهش یابد زیرا بسیاری از اقتصادهای بزرگ وارد رکود می‌شوند.

این بانک گفت که مصرف‌کنندگان با یک تصویر کلان اقتصادی تاریک، کمبود انرژی، خطر ژئوپلیتیکی و کمبود مداوم برخی از کالاهای کلیدی مانند گندم مواجه هستند که برای امنیت‌غذایی جهانی مضر است.

گندم به شدت تحت تأثیر جنگ روسیه و اوکراین و تغییرات آب‌وهوا قرار دارد. در جاهای دیگر، رابوبانک شاهد رشد تقاضای قهوه بسیار پایین‌تر از حد متوسط با ۱.۵ درصد است و این در حالی است که به لطف آب‌وهوای مطبوع، قیمت شکر در سطح نسبتاً پایینی قرار دارد.

کارشناسان اظهار کردند که قیمت‌های محصولات کشاورزی ممکن است هنوز کاهش یابد اما این به این دلیل نیست که تولید به طور قابل‌توجهی بهبود می‌یابد، بلکه به این دلیل است که تقاضا بسیار ضعیف است.

بر اساس گزارش رویترز، این بانک عنوان کرد که با افزایش هزینه‌های انرژی، نیروی کار و سایر هزینه‌ها، قیمت کالاهای کشاورزی حدود ۵۰ درصد بیشتر از دوران قبل از همه‌گیری است.

ایسنا

اخبار مرتبط
به هر حال پیش‌بینی دولت بر فروش بیشتر از این میزان استوار است و همین مساله اولین احتمال عدم تحقق را پررنگ می‎سازد. به عبارت دیگر من معتقدم که این مساله خود مشکلی اساسی برای وقوع کسری بودجه تلقی می‌شود.
در این مصوبه علاوه بر ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان، مبالغ حداقل حقوق و مزایای مستمر، حداقل حکم کارگزینی و سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه کارمندان نیز مشخص شده است.
رییس پلیس فتا تهران تأکید کرد: افراد باید پس از مواجهه با این گونه پیام‌ها، حتی از طرف اعضای خانواده‌ی خود، قبل از اقدام به واریز وجه از طریق تماس تلفنی صحت آن پیام را بررسی کنند؛ چرا که ممکن است شبکه‌ی اجتماعی ارسال‌کننده‌ی پیام هک شده باشد و او این پیام را نفرستاده باشد.
معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: کالا‌های اساسی شامل لوازم خانگی برقی، لوازم آشپزخانه، کالای دیجیتال، وسایل سرمایشی، گرمایشی و ... است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها