جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

شرایط ضامن مورد نیاز برای دریافت وام 60 ماهه اشتغال تا سقف 300 میلیون تومان اعلام شد + جزییات

27 آبان 1401
شرایط ضامن مورد نیاز برای دریافت وام 60 ماهه اشتغال تا سقف 300 میلیون تومان اعلام شد + جزییات

به گزارش بانک اول بانک مرکزی شرایط ضامنین وام اشتغالزایی را به بانک ها اعلام کرد. بر این اساس این وام ها به مبلغ 100 تا 300 میلیون تومان و با مدت بازپرداخت 36 الی 60 ماهه با سفته و بدون ضامن و بر اساس اعتبار سنجی و یا  و حداکثر 1 و یا 2 (بسته به مبلغ دریافتی )ضامن قابل پرداخت است.

بر این اساس بانک مرکزی در ابلاغیه جدید خود در تقسیمات بانکی و استانی به استانداران نوع تضامین و وثایق مربوط به تسهیلات قرض الحسنه اشتغال را تشریح کرد.

مطابق آیین نامه اجرایی تبصره(۱۶)ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشوربه منظور ایجاد و تثبیت اشتغال در شرکت های دانش بنیان و خلاق از طریق توسعه محصولات نوآورانه و عرضه آنها به بازار، تسهیلاتی با سقف مصوب وزارت امور اقتصادی و دارایی و صندوق نوآوری و شکوفایی و با دوره بازپرداخت حداکثر(۳۶)ماهه اختصاص یافت.

در راستای حمایت از توسعه اشتغال در شرکت های نوآور (استارت آپی)،فناور،دانش بنیان و خلاق از طریق توسعه نظام اختصاصی تامین مالی نوآوری ، جهت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به صندوق های پژوهش و فناوری با سقف مصوب وزارت امور اقتصادی و دارایی و صندوق نوآوری و شکوفایی و دوره بازپرداخت حداکثر(۶۰)ماهه اختصاص یافت .

بانک مرکزی در ابلاغیه جدید خود در تقسیمات بانکی و استانی به استانداران نوع تضامین و وثایق مربوط به تسهیلات قرض الحسنه اشتغال را تشریح کرد.

تقسیمات بانکی - استانی بند ب تبصره ۱۶ بودجه ۱۴۰۱ برای اعتبارات استانداران توسط بانک مرکزی تعیین گردید. تسهیم مذکور براساس بخشنامه شماره ۱۸۹۶۱۶.۰۱ مورخ ۱۴۰۱.۰۸.۰۱ بانک

مرکزی می­باشد که توسط وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی در نامه شماره ۱۶۷۹۷۳.۶۲ مورخ ۱۴۰۱.۰۸.۱۷ ابلاغ گردیده است.

همچنین پیرو ابلاغیه شماره ۱۸۵۵۲۲.۰۱ مورخ ۱۴۰۱.۰۷.۲۶ مبنی بر افزایش سقف تسهیلات قرض­ الحسنه اشتغال، به آگاهی می­رساند حسب تصمیمات متخذه در کمیسیون پولی و اعتباری

مورخ ۱۴۰۱.۰۸.۰۴ نوع تضامین و وثایق مربوط به تسهیلات قرض ­الحسنه مزبور تعیین و مقرر شد:

الف – در جهت مساعدت با مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی تضامین به شرح ذیل از متقاضیان معرفی شده دریافت شود:

۱. وام اشتغالزایی تا سقف یک میلیارد و پانصد میلیون ریال با اعتبارسنجی متقاضی و سفته و یا یک ضامن معتبر

۲.تسهیلات اشتغال تا سقف دو میلیارد ریال براساس ماده (۶) دستوراالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد اقدام شود

۳. برای اعطای وام تا سقف ۳۰۰۰ میلیون ریال نیز یکی از تضامین ذیل دریافت شود.

- اعتبارسنجی و سفته و یک ضامن معتبر

- ارائه دو ضامن معتبر

ب – همچنین برای معرفی شدگان از سایر دستگاه­های متولی و در جهت تسهیل در دریافت وثایق، تضامین به شرح ذیل دریافت شود:

۴. وام اشتغال تا سقف یک میلیارد ریال با اعتبارسنجی متقاضی و سفته و یا یک ضامن معتبر

۵. وام اشتغالزایی تا سقف دو میلیارد ریال براساس ماده (۶) دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد اقدام شود.

۶. برای اعطای تسهیلات تا سقف ۳۰۰۰ میلیون ریال نیز یکی از تضامین ذیل دریافت شود.

- اعتبارسنجی و سفته و یک ضامن معتبر

- ارائه دو ضامن معتبر

به گزارش بانک اول ضامنین باید فاقد چک برگشتی یا تسهیلات معوق در سیستم بانکی باشند.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها