جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

شرایط ضامن مورد نیاز برای دریافت وام اشتغال اعلام شد + جزییات

28 آبان 1401
شرایط ضامن مورد نیاز برای دریافت وام اشتغال اعلام شد + جزییات

به گزارش بانک اول بانک مرکزی در ابلاغیه جدید خود در تقسیمات بانکی و استانی به استانداران نوع تضامین و وثایق مربوط به تسهیلات قرض الحسنه اشتغال را تشریح کرد.

مطابق آیین نامه اجرایی تبصره(۱۶)ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشوربه منظور ایجاد و تثبیت اشتغال در شرکت های دانش بنیان و خلاق از طریق توسعه محصولات نوآورانه و عرضه آنها به بازار، تسهیلاتی با سقف مصوب وزارت امور اقتصادی و دارایی و صندوق نوآوری و شکوفایی و با دوره بازپرداخت حداکثر(۳۶)ماهه اختصاص یافت.

در راستای حمایت از توسعه اشتغال در شرکت های نوآور (استارت آپی)،فناور،دانش بنیان و خلاق از طریق توسعه نظام اختصاصی تامین مالی نوآوری ، جهت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به صندوق های پژوهش و فناوری با سقف مصوب وزارت امور اقتصادی و دارایی و صندوق نوآوری و شکوفایی و دوره بازپرداخت حداکثر(۶۰)ماهه اختصاص یافت .

بانک مرکزی در ابلاغیه جدید خود در تقسیمات بانکی و استانی به استانداران نوع تضامین و وثایق مربوط به تسهیلات قرض الحسنه اشتغال را تشریح کرد.

تقسیمات بانکی - استانی بند ب تبصره ۱۶ بودجه ۱۴۰۱ برای اعتبارات استانداران توسط بانک مرکزی تعیین گردید. تسهیم مذکور براساس بخشنامه شماره ۱۸۹۶۱۶.۰۱ مورخ ۱۴۰۱.۰۸.۰۱ بانک

مرکزی می­باشد که توسط وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی در نامه شماره ۱۶۷۹۷۳.۶۲ مورخ ۱۴۰۱.۰۸.۱۷ ابلاغ گردیده است.

همچنین پیرو ابلاغیه شماره ۱۸۵۵۲۲.۰۱ مورخ ۱۴۰۱.۰۷.۲۶ مبنی بر افزایش سقف تسهیلات قرض­ الحسنه اشتغال، به آگاهی می­رساند حسب تصمیمات متخذه در کمیسیون پولی و اعتباری

مورخ ۱۴۰۱.۰۸.۰۴ نوع تضامین و وثایق مربوط به تسهیلات قرض ­الحسنه مزبور تعیین و مقرر شد:

الف – در جهت مساعدت با مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی تضامین به شرح ذیل از متقاضیان معرفی شده دریافت شود:

۱. تا سقف یک میلیارد و پانصد میلیون ریال با اعتبارسنجی متقاضی و سفته و یا یک ضامن معتبر

۲. تا سقف دو میلیارد ریال براساس ماده (۶) دستوراالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد اقدام شود

۳. برای اعطای تسهیلات تا سقف ۳۰۰۰ میلیون ریال نیز یکی از تضامین ذیل دریافت شود.

- اعتبارسنجی و سفته و یک ضامن معتبر

- ارائه دو ضامن معتبر

ب – همچنین برای معرفی شدگان از سایر دستگاه­های متولی و در جهت تسهیل در دریافت وثایق، تضامین به شرح ذیل دریافت شود:

۴. تا سقف یک میلیارد ریال با اعتبارسنجی متقاضی و سفته و یا یک ضامن معتبر

۵. تا سقف دو میلیارد ریال براساس ماده (۶) دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد اقدام شود.

۶. برای اعطای تسهیلات تا سقف ۳۰۰۰ میلیون ریال نیز یکی از تضامین ذیل دریافت شود.

- اعتبارسنجی و سفته و یک ضامن معتبر

- ارائه دو ضامن معتبر

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مجتبی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 07 آذر 1402

باسلام وقتی دوضاپن ندارم باید برم به کی بگم من دوتاضامن میخاد باید میگه سفته دویست میلیون تومانی ودوتا ضامن کارمند رسمی وقتی سفته میگیرن باید دوتا ضامن بیارم لطفا رسیدگی کنید ممنون میشم

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها