شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

١٧ آذرماه آزمون استخدامی دولت برگزار می شود+ جزییات

22 آبان 1402
١٧ آذرماه آزمون استخدامی دولت برگزار می شود+ جزییات

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور اعلام کرد: ١٧ آذرماه امسال آزمون سراسری استخدامی در کشور برگزار می شود.

به گزارش بانک اول میثم لطیفی روز یکشنبه در جشنواره شهید رجایی که در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، افزود: جشنواره شهید رجایی فرصتی برای بازنگری به عملکردهاست و علت اینکه نام شهید رجایی را بر این جشنواره گذاشته شد، این است که یکی از پررنگ ترین ویژگی‌های این شهید، خدمت رسانی به مردم بود.

رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: ماهانه ۱۱۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان صرف پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان دولت می شود اگر این مبلغ در ارزش افزوده داشته باشد، باید افزایش یابد اگر نه باید توجه ویژه‌ای به آن شود. باید ببینیم بهره‌وری ما در در حوزه محیط زیست و نگهداشت از مواهب طبیعی که خداوند به امانت در اختیار ما قرار داده چگونه است؟

لطیفی با بیان اینکه در دو سال اخیر تلاش شده تا جشنواره شهید رجایی به صورت مستمر برگزار شود، افزود: همچنین مقرر شده به جای اینکه سازمان امور اداری و استخدامی ارزیابی دستگاهها را انجام دهد، دستگاههای مسئول، ارزیاب باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید هر روز نسبت به خودمان ارزیابی داشته باشیم و ببینیم آیا با توجه به هزینه از بیت المال آیا ارزش افزوده برای کشور و مردم حاصل شده است، افزود: ۳۰ دستگاه در ارزیابی محیط زیست سبز نقش داشتند و درخواست کمک داریم تا سال آینده این مسأله حتی بیشتر مورد توجه قرار گیرد چرا که آینده آحاد جامعه مرتبط با حوزه محیط زیست است.

معاون رئیس جمهور همچنین اعلام کرد: نتایج ارزیابی را شفاف در اختیار همگان قرار داده‌ایم و سامانه دولت سنج راه‌اندازی شده و نمره دستگاه‌های مختلف و کارکنان به همراه مستندات وجود دارد.

لطیفی خدمت آسان‌تر به مردم و حفظ کرامت آنها را رویکرد اصلی جشنواره شهید رجایی دانست و افزود: اگر بخواهیم تحول در نظام اداری کشور که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است را ایجاد کنیم، نیاز به تحول هستیم زیرا هیچ نسخه یکسانی برای دستگاه‌های اجرایی توصیه نمی‌ شود.

معاون رییس جمهور گفت: در سازمان امور اداری و استخدامی بر اساس الگوی عمومی تحول اداری این تکلیف را بر عهده خود دستگاه‌ها گذاشته‌ایم که الگوی تحول خودشان را مشخص کند.

وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست مسئول راهبری حوزه محیط زیست در کشور است، گفت: اگر نیاز به دستگاه‌های همکار است آن را اعلام کنید و ما حاضریم کمک کنیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اشاره به برگزاری آزمون جذب در دستگاههای اجرایی گفت: همچنین در حوزه جذب نخبگان در مشاغل اختصاصی دست مدیران باز است و آیین نامه‌ای را با همکاری بنیاد ملی نخبگان تهیه کرده‌ایم که در آن برای به کارگیری در مشاغل تخصصی، معیارهای نخبگی نیز مشخص است.

لطیفی با بیان اینکه در حوزه حقوق و دستمزد ۴ ناترازی داریم و ۲ سال است که درگیر این موضوع هستیم، افزود: برای رفع این ناترازی ۲۷ اقدام صورت گرفته و طی نامه‌ای به رییس جمهور این مسائل را اعلام کرده‌ایم.

وی توضیح داد: ناترازی‌های درون دستگاهی به دلیل تکثر قوانین و نوع ورود افراد است. ناترازی دیگر نیز از نوع بین دستگاهی است. ناترازی سوم نیز از نوع ملی و کشوری است. همچنین ناترازی دیگر مربوط به بخش خصوصی و دولتی است.

وی درباره احکام حقوقی کارمندان دولت گفت: در نامه ای به رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست کردیم تا افزایش ها در احکام گنجانده شوند بر این اساس قرار شد امسال احکام تقویت شود، البته در تمام این اقدامات باید ملاحظات ۶ میلیون کارمند دولت را لحاظ کنیم.

رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اشاره به برقراری فوق العاده ویژه برای دستگاههایی که شرایط آن را دارند، تاکید کرد: رییس جمهور و مجموعه دولت دغدغه معیشت همکاران را دارند ، مشکلات یک شبه حل نمی شود اما اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

دولت سیزدهم در صدد ساماندهی محیط زیست کشور است

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این مراسم گفت: دولت سیزدهم با کمک زیر مجموعه‌های خود در صدد ساماندهی محیط زیست کشور بوده و با دو کلیدواژه «مردمی» و «انقلابی» در تلاش برای خدمتگزاری به مردم و ترویج این فرهنگ است.

وی اظهارداشت: شهید رجایی در عمر کوتاه ریاست جمهوری خود که ٢۶ روز بود، به اندازه عمق تاریخ درس بر جای گذاشت که زیرساخت پیشرفت کشور شد که باید از آن بهره ببریم.

وی ادامه داد: مسوولیت امروز ما به منزله طی کردن مدارج بالاتر نیست باید تکلیف خود را به نحو مطلوب انجام دهیم، فضای رقابت سالم ایجاد کنیم، در دنیای رقابت انسان‌هایی پیروز می شوند که هدفمند باشند و نظام ما هم از این جنس است.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: مبنای انتخاب خدمت است، یکی از واژه های اساسی یک خادم خضوع و خشوع است در این زمینه الگوی خوبی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی را داریم.

سلاجقه از خانواده محیط‌ زیست به عنوان قشری خدمتگزار به ایران و جامعه یاد کرد و اظهار داشت: محیط بانان این سازمان از قله دماوند تا دشت های مرکزی را در شرایط سخت از لحاظ تغییرات آب و هوایی مدیریت و حفاظت می کنند و در این راه شهید و هم جانباز تقدیم کرده اند اما با تمام سختی‌ها پای تمام وظایف خود به نحو مطلوب ایستاده‌اند.

در پایان این مراسم ٧٠ نفر از مدیران و نیروهای سازمان محیط‌زیست در قالب جشنواره شهید رجایی معرفی و قدردانی شدند.

اخبار مرتبط
روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو بخشنامه شماره ۲۹۶۲۷۳‌‌‌‌‌‌‌/۹۴ مورخ ۱۵‌‌‌‌‌‌‌/۱۰‌‌‌‌‌‌‌/۱۳۹۴ موضوع ابلاغ اصلاحیه «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‌-ریالی»،‌به استحضار می‌رساند؛ با سپری‌شدن بیش از هشت سال از اجرای دستورالعمل مذکور و تجربیات حاصل از آن و نیز حسب بازخوردهای واصله از مراجع مختلف، به ویژه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و همچنین با توجه به این که در سال جاری مقرر شده، حدود ۸۰۰۰ هزار میلیارد ریال از تأمین مالی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی کشور با استفاده از ابزار اعتبار اسنادی داخلی ‌‌-ریالی
مصوبه مزد کارگران در سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده و دستمزد فروردین آنها باید بر اساس معیارهای جدید محاسبه و پرداخت شود. دامنه مزد قانونی کارگران در سال جاری از ۷ تا ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است و کارگران بنا به وضعیت شغلی و خانوادگی، مشمول دریافت ارقام بالاتری به‌عنوان مزد مبنا و حداقل مزد خواهند بود.
کاظمی با اشاره به آمادگی کامل گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت استقرار تدریجی سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی در امور گمرکی در تمامی گمرکات اجرایی، افزود: سازمان‌های همجوار مجوز دهنده در حوزه تجارت خارجی برای ترخیص کالا، بایست ضمن اتصال به سامانه یکپارچه مجوزها وزارت صمت، مجوزها را از طریق این سامانه به سامانه جدید گمرک ارسال کنند.
دیدار با مردم سمنان و شاهرود، حضور در جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها