جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

چند کاربرد جالب پوست موز

22 آبان 1402
چند کاربرد جالب پوست موز

اگرچه موز به‌ عنوان منبع پتاسیم شناخته می‌شود و یکی از میوه‌هایی است که در بسیاری از دستورهای غذایی نقش ماده اصلی خوشمزه را ایفا می‌کند، این‌ها تنها کاربردهای آن نیست.

به گزارش بانک اول  علاوه بر کاربردهای متفاوتی که میوه موز دارد، برای دور ریختن پوست آن نیز عجله نکنید زیرا در بعضی شرایط مفید است.

در ادامه به نقل از ایندیپندنت، برخی از کاربردهای منحصر به‌ فرد و حتی عجیب موز و پوست آن را می‌خوانید که «نیویورک پست» در مطلبی آن‌ها را بررسی کرده است.

ماسک صورت درست کنید

موز در دنیای زیبایی ماده محبوبی برای درست‌ کردن ماسک صورت است.

ساده‌ترین راه برای تهیه ماسک صورت با استفاده از موز له‌ کردن این میوه و گذاشتن مستقیم آن روی پوست است.

یکی از دستورالعمل‌های رایج، اضافه‌کردن یک‌چهارم فنجان ماست ساده و دو قاشق غذاخوری عسل به موز له‌شده پیش از کاربرد به‌ عنوان ماسک صورت است.

بگذارید این ماسک ۱۰-۱۵ دقیقه روی پوست بماند. سپس آن را با آب گرم بشویید.

روی زگیل بمالید

زگیل‌ها یکی از عوارض محرک‌های پوستی‌اند که وجودشان ممکن است برای افراد ناراحت‌کننده و آزاردهنده باشد. درمان‌های خانگی متعددی برای از بین‌ بردن زگیل وجود دارد و استفاده از پوست موز فقط یکی از آن‌ها است.

از آنجا که هیچ چیزی درون موز سمی نیست، خطر مالیدن پوست موز روی زگیل بسیار کم است. اگرچه هیچ مدرک علمی برای اثبات اثر پوست موز در از بین بردن زگیل وجود ندارد، دهه‌هاست که این روش در درمان‌های خانگی به کار برده می‌شود.

نیش حشره را درمان کنید

خاصیت موز در تسکین خارش و دیگر علائم نیش حشرات- مانند تورم- شناخته‌ شده است زیرا این میوه سرشار از پتاسیم است. دفعه بعد که یک پشه مزاحم شما را گزید، پوست موز روی جای نیش بگذارید.

پوست موز حاوی آنتی‌هیستامین طبیعی است که خارشی ناشی از بزاق حشره در زیر پوست را تسکین می‌دهد.

ظروف نقره را براق کنید

با درست‌ کردن مخلوطی که حاوی پوست موز است، می‌توانید ظروف نقره‌تان را جلا بدهید.

برای این کار، باید پوست موز را با آب مخلوط کنید تا خمیری ایجاد شود. سپس، با استفاده از یک پارچه، این خمیر را روی ظروف نقره بمالید. پس از این کار، ظرف‌ها را با آب گرم بشویید و از جلای جدید آن‌ها لذت ببرید.

جسم خارجی را از پوست بیرون بیاورید

تراشه‌های ریزی که ممکن است وارد پوست شوند (خرده‌چوب، شیشه یا فلز و…)، با توجه به عمق‌ نفوذشان در پوست، می‌توانند دردناک باشند.

چند ساعت یا یک شب تا صبح قسمت بیرونی پوستی را که تراشه به آن وارد شده است، با پوست موز بپوشانید. چند ساعت بعد یا صبح فردا، متوجه خواهید شد که تراشه در پوست شل شده و وقت آن است که می‌توانید آن را بیرون بکشید.

برای بیرون کشیدن تراشه‌های عمیق‌تر از پوست سیب‌زمینی نیز استفاده می‌شود.

لبخند زیباتری داشته باشید

داشتن لبخندی زیبا و دندان‌هایی درخشان ممکن است دشوار و گران‌قیمت باشد.

اگر شما هم جزو مصرف‌کنندگان پروپاقرص قهوه هستید و مدت‌هاست برای سفید کردن دندان‌هایتان به پزشک مراجعه نکرده‌اید، شاید بتوانید با استفاده از موز دندان‌هایتان را کمی درخشان‌تر کنید.

کافی است چند بار در روز، قبل از مسواک زدن، پوست موز را روی دندان‌هایتان بمالید تا لبخندی براق و درخشان داشته باشید.

اخبار مرتبط
پزشک طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی راه کارهایی را برای کاهش ضعف و بی حالی در ماه مبارک رمضان مطرح کرد و گفت: برای کاهش ضعف و بی حالی باید حتما وعده سحری مصرف و در این وعده برای جبران کمبود آب بدن از غذاهای خورشتی استفاده شود.
سبک زندگی غلط، تغذیه اشتباه، عدم تحرک و استرس روزانه، از طول عمر ما کم می‌کند و زمینه را برای بیماری‌های حاد و غیر معمول فراهم می‌کند. یکی از راه‌های پیشگیری از بیماری‌های تهدید کننده سلامت عمومی بدن، تغذیه درست است
محمد اسماعیل کاملی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر سازمان بیمه سلامت چه خدماتی به بیماران SMA ارائه می دهد، گفت: با تشکیل صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج، درصورتی که اطلاعات بیماران مبتلا به اس ام ای در سامانه بیماری های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بهره مند می شوند.
دریافت بیش از اندازه برخی ویتامین‌ها ممکن است سلامتی انسان‌ها را به خطر بیندازند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها