جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

همه چیز در مورد وام 300 میلیون تومانی بانک ملی

22 آبان 1402
همه چیز در مورد وام 300 میلیون تومانی بانک ملی

وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی را در بهترین حالت می‌توان با سپرده‌گذاری رقم ۴۷۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به‌ مدت یک‌سال دریافت کرد. اگر روی گزینه بازپرداخت ۶۰ ماهه انگشت بگذارید رقم اقساط ماهیانه به‌طور متوسط به ماهی پنج میلیون و ۴۵۵ هزار تومان می‌رسد. بعد از گرفتن وام، می‌توانید اصل پول را هم برداشت کنید

به گزارش بانک اول وام ۳۰۰ میلیونی تنها توسط بانک ملی پرداخت نمی‌شود. بانک مرکزی اردیبهشت امسال اعلام کرد سقف وام قابل پرداخت در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه را افزایش می‌دهد. این عدد قبلا ۲۰۰ میلیون تومان بود و با ۱۰۰ میلیون افزایش به ۳۰۰ میلیون تومان رسید. همچنین نباید از نقش حرف «تا» قبل ۳۰۰ میلیون غفلت کرد.

وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی، یکی از انواع تسهیلات قرض‌الحسنه است، ولی الزاما به‌معنای پرداخت ۳۰۰ میلیون به همه متقاضیان نیست. وجود کلمه سقف در تبلیغات محیطی و شهری یعنی متقاضیان می‌توانند حداکثر ۳۰۰ میلیون وام بگیرند، اما به خیلی‌ها رقم کمتری تعلق خواهد گرفت.

تسهیلات ۳۰۰ میلیونی به دو بانک مهر ایران و رسالت تکلیف شده است، چون هر دو، بانک‌های تخصصی قرض‌الحسنه کشور هستند، اما سایر بانک‌ها نیز می‌توانند به میل و اراده خود و براساس منافعشان در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مشارکت کنند.

تسهیلات قرض‌الحسنه علاوه بر بانک ملی دو بانک تخصصی، در فهرست خدمات بانک آینده، بانک سینا، بانک توسعه تعاون، بانک پارسیان و سایر بانک‌های کشور دیده می‌شود. وام ازدواج مشهورترین نوع تسهیلات قرض‌الحسنه است.

سود وام بانکی در حالت عادی با نرخ ۲۳ درصد محاسبه می‌شود، اما دریافت‌کنندگان تسهیلات قرض‌الحسنه از پرداخت سود معاف هستند و باید اقساط ماهیانه خود را با احتساب چیزی به اسم کارمزد چهاردرصد به بانک برگردانند. تسهیلات قرض‌الحسنه به خاطر پایین بودن کارمزد، میزان اقساط کم و پول کمی که در پایان قرارداد به بانک پس می‌دهید محبوب و پرتقاضا است.

پرداخت وام قرض‌الحسنه به سپرده‌گذاری مردم در صندوق‌های قرض‌الحسنه وابسته است، اما به‌دلیل اینکه به سپرده صندوق قرض‌الحسنه سود تعلق نمی‌گیرد، میزان محبوبیت‌شان پایین آمده و موجودی آنها در سال‌های اخیر روندی نزولی به خود گرفته است.

بیشتر بدانید | وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی سقف رقم پرداختی به متقاضیان است. حداقل میزان تسهیلات در این مدل پنج میلیون تومان خواهد بود و سریعترین روش دریافت وام ۳۰۰ میلیون بانک ملی سپرده‌گذاری مبلغ ۷۵۰ میلیون تا شش میلیارد تومان برای یک ماه است. اقساط وام ۳۰۰ میلیونی با سپرده‌گذاری رقم ۴۷۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای یک‌سال و به شرط بازپرداخت ۶۰ ماهه، به‌طور متوسط ماهی پنج میلیون و ۴۵۵ هزار تومان می‌شود

پشت‌پرده وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملیوام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی به‌‌شکل امتیاز پرداخت می‌شود، برای دریافت مبلغ بیشتر باید امتیاز بالاتری کسب کنید

اقساط وام ۳۰۰ میلیون تومانی

پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها از محل منابع مشخصی انجام می‌شود. منابع مورد نیاز وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی که حالا می‌دانیم در اصل همان وام قرض‌الحسنه است، از محل صندوق‌های قرض‌الحسنه تامین خواهد شد. به‌همین دلیل تنها شامل حال افرادی می‌شود که پول خود را برحسب نیازشان برای برای مدتی در بانک سپرده‌گذاری کنند.

میزان وام پرداختی به هر شخص علاوه بر مدت زمان انتظار، به میزان سپرده‌ای که در بانک گذاشته بستگی دارد. طول دوره سپرده‌گذاری برای دریافت وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی، حداقل یک‌ماه و حداکثر ۱۲ ماه خواهد بود. اگر سقف ۳۰۰ میلیون را به‌صورت فوری نیاز داشته باشید، باید ۷۵۰ میلیون تومان را برای یک ماه در حساب بخوابانید، ولی اگر می‌توانید برایش یک سال صبر کنید، سپرده‌گذاری ۸۱ میلیون و انتخاب دوره بازپرداخت شش‌ماهه پیش‌رویتان قرار دارد. این‌طوری زودتر وام می‌گیرید و اقساط را در مدت‌زمان کوتاه‌تری تسویه می‌کنید اما تقریبا باید ماهی ۶۰ میلیون تومان قسط بدهید.

اقساط وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی با کارمزد چهاردرصد و طی دوره‌های مشخص شده از سوی متقاضی تعیین خواهد شد. دوره بازگشت وام حداقل شش ماه است، اما گزینه‌های بازگشت یک سال، ۱۹ ماه، دو سال، ۳۰ ماه، سه سال، ۴۲ ماه، چهار ساله، ۵۴ ماه و حداکثر پنج ساله را نیز پیش رو خواهید داشت. هرچقدر زمان بازگشت وام را کوتاهتر انتخاب کنید، پروسه پرداخت اقساط زودتر تمام می‌شود ولی از آن‌طرف رقم اقساط ماهیانه بالا خواهد رفت.

وام ۳۰۰ میلیونی با کمترین میزان اقساط ماهیانه به شخصی تعلق می‌گیرد که رقم ۴۷۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را برای مدت یک‌سال، سپرده‌گذاری کند و موقع دریافت وام، روی گزینه بازپرداخت ۶۰ ماهه انگشت بگذارد. این شخص پس از دریافت وام باید در طول پنج سال بعد به‌طور متوسط ماهی پنج میلیون و ۴۵۵ هزار تومان قسط بدهد.

وام ۳۰۰ میلیونی محتاج سپرده‌گذاری است

تسهیلات ۳۰۰ میلیونی بانک ملی، مختص کسانی است که عدد مشخصی را در بانک سپرده‌گذاری کنند و بتوانند برای مدتی معین منتظر بمانند تا نوبت‌شان برسد. به محض اینکه کسی در زمان مشخص شده برای سپرده‌گذاری، امتیازات لازم را کسب کرده و مشمول دریافت وام شود، اصل پول قابل برداشت خواهد بود. 

وام قرض‌الحسنه بانک ملی و سایر بانک‌ها به این شکل و شمایل ابتدا دنبال جذب منابع و تقویت صندوق‌های قرض‌الحسنه است. قدرت هر بانک در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، به‌طور مستقیم با توانایی جذب منابع ارتباط دارد. رقم وام پرداختی به هر شخص در نهایت براساس میزان سپرده و مدت زمانی که منتظر مانده مشخص می‌شود. سقف وام قابل پرداخت در این حالت ۳۰۰ میلیون تومان است.

وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی در سریعترین حالت ممکن به کسانی تعلق می‌گیرد که ۷۵۰ میلیون تومان را برای یک ماه سپرده‌گذاری کنند. کمترین طول دوره بازگشت پول شش ماه است و سپرده ۷۵۰ میلیونی شما به مدت یک ماه یعنی تا زمان پرداخت وام پیش بانک می‌ماند.

وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی با میزان سپرده منطقی نصیب کسانی می‌شود که ۳۰۰ میلیون داشته باشند و آن را برای سه ماه در صندوق قرض‌الحسنه سپرده‌گذاری کنند. این افراد می‌توانند پس از سه‌ماه، ۳۰۰ میلیون وام بگیرند. اگر این گزینه به‌نظرتان جذاب می‌آید، بهتر است بدانید اقساط وام ۳۰۰ میلیون در حالت بازپرداخت شش‌ماهه، به‌طور متوسط ۶۰ میلیون محاسبه می‌شود، اما اگر گزینه بازپرداخت ۲۴ ماه را انتخاب کنید، اقساط وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی به ماهی ۱۳ میلیون و ۶۳۶ هزار تومان می‌رسد.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها