جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

یک پیش‌بینی جالب از قیمت ارز؛ سقف قیمت دلار کجاست؟

22 آبان 1402
یک پیش‌بینی جالب از قیمت ارز؛ سقف قیمت دلار کجاست؟

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد تبعات تداوم تورم ریالی بالاتر از ۴۰ درصد در بازار ارز در حال آشکار شدن است.

به گزارش بانک اول قیمت ارز در دو سال از محدوده‌ی ۲۵ هزار تومان به بالاتر از ۵۰ هزار تومان رسیده و حالا این روند نه تنها متوقف نشده است بلکه به واسطه بالا بودن تورم ریالی، افزایش بیش از پیش قیمت ارز از سوی برخی کارشناسان و فعالان ارز مورد انتظار است.

نکته مهم اینجاست که قیمت ارز در شرایطی در محدوده‌ی بالاتر از ۵۰ هزار تومان است که برخی فعالان بازار معتقدند حتی در شرایط کنونی نیز نرخ ارز سرکوب شده و بازارساز با دخالت گسترده در بازار تلاش دارد مانع از افزایش قیمت شود.

عبدالناصر همتی، در تازه‌ترین سخنان خود آماری تکان‌دهنده از حجم مداخله بازارساز در بازار ارز داده است. وی گفته است: طی دو دهه گذشته چهل درصد منابع ارزی بانک مرکزی را صرف پایین نگه داشتن نرخ ارز شده است. به عبارت دیگر حدود ۲۸۰ میلیارد دلار، عمدتا در دوره آقای احمدی نژاد به بازار تزریق شده و نرخ حقیقی ارز را خراب کرده است. در حقیقت این نرخ باید با تورم ارتباط داشته باشد اما این تناسب به هم ریخته است.

حالا اما قیمت ارز با افزایشی اندک به محدوده‌ی بالاتر از ۵۰ هزار تومان رسیده و گزارش‌های رسیده از بازار نشان می‌دهد در شرایطی که کف مقاومتی دلار ۵۰ هزار تومان است، سقف مقاومتی به ۵۳ هزار تومان رسیده است.

اخبار مرتبط
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار کرد: به‌نظر بنده، در کوتاه‌مدت باید نرخ ارز را به‌شکل‌های مختلف حفظ کرد، یکی از این اقدامات آگاه کردن مردم است، به‌عنوان نمونه، ترسیم چشم‌اندازی مشخص و اطمینان‌بخش از اینکه روند ناامن‌کننده در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی در کشور وجود ندارد، راهگشاست.
نوزدهمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
، بازار امروز شاهد ریزش عمده قیمت ها نسبت به روز گذشته است.
مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اشاره به ارز تخصیصی به حوزه صنایع اظهار کرد: برای صنایع مختلف شامال معاملات نیمایی و معاملات اشخاص در مجموع یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۸۵ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات، تامین شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها