جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

نتایج سومین دوره عرضه خودروهای وارداتی مشخص شد

22 آبان 1402
نتایج سومین دوره عرضه خودروهای وارداتی مشخص شد

سومین دوره عرضه خودروهای وارداتی که هفته گذشته با عرضه‌ی شش خودرو از طریق سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی انجام شده بود، اعلام نتیجه شده است و بدین ترتیب مشتریان می‌توانند با مراجعه به حساب کاربری هم خود از نتایج تخصیص خود از بین سه اولویت انتخابی مطلع شوند.

به گزارش بانک اول  سومین دوره ثبت‌نام نوع خودروهای وارداتی ویژه متقاضیانی که در مرحله اول ثبت‌نام، در اسفندماه سال گذشته اقدام و نوبت دریافت کرده‌ بودند، از روز سه‌شنبه هفته گذشته (١۶ آبان ماه) با عرضه شش خودروی وارداتی آغاز شد و بدین ترتیب مشتریان می‌توانستند سه اولویت مورد نظر خود را در سامانه یکپارچه انتخاب کنند.

این مهلت انتخاب خودرو، سه روز و تا پایان روز پنجشنبه (١٨ آبان ماه) در نظر گرفته شده بود. پس از اتمام مهلت ثبت درخواست خودرویی، حال امروز (دوشنبه ٢٢ آبان ماه) نتایج مشخص و بر روی سایت سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی قرار گرفته است.

در این دور عرضه خودروهای وارداتی، قیمت چهار خودروی عرضه شده بصورت قطعی در مبادی ورودی  (بدون احتساب سایر هزینه‌ها از جمله عوارض قانونی پس از ترخیص، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و...) و قیمت علی‌الحساب دو خودرو در مبادی ورودی اعلام  شده بود.

خودروها برای قراردادهای منعقده، حداکثر سه ماهه تحویل خواهند شد و واردکنندگان باید حداکثر تا سه ماه پس از انعقاد قرارداد، نسبت به صدور دعوتنامه تکمیل وجه بر اساس قیمت قطعی اعلام شده توسط شورای رقابت اقدام کرده و همزمان تحویل خودرو به متقاضی صورت پذیرد؛ در صورت تاخیر در تحویل، قراردادهای مذکور مشمول جرایم تاخیر در تحویل مقرر در آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو و دستورالعمل‌های صادره در این خصوص خواهند شد.

همانطور که اشاره شد، نتایج بر روی سایت سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی بارگذاری شده و ثبت‌نام کنندگان می‌توانند با مراجعه به حساب کاربری خود در سامانه از نتیجه‌ تخصیص خودروی انتخابی خود مطلع شوند.

برای مشتریانی که مشمول تخصیص خودرو شده‌اند، مدت زمان پنج روزه واریز وجه خودرو زمان ارسال فراخوان در نظر گرفته شده است؛ عدم واریز وجه حداکثر تا پنج روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه حذف خواهد شد.

قراردادهای مذکور مطابق ضوابط مشمول سود مشارکت و انصراف نیستند. تخصیص خودروها نیز بر اساس رتبه ثبت‌نامی قبل متقاضی (اولویت‌بندی‌های صورت گرفته) و اولویت انتخابی خودروها ( انتخاب سه اولویت خودروهایی که اولویت اول بسیار مهم است) انجام می‌گیرد.

ممکن است همچنان برای برخی مشتریان، هنوز تخصیصی صورت نگرفته باشد که این موضوع در ارتباط با همان اهمیت اولویت‌های انتخابی است.

درحقیقت تخصیص براساس ظرفیت موجود برای مشتریانی که خودروی مشخصی را در اولویت اول خود قرار داده‌اند، صورت می‌گیرد؛ سپس در ادامه برای مشتریانی که اولویت اول مشمول دریافت نشدند، اولویت دوم به شرط وجود ظرفیت خودرو (پر نشدن ظرفیت برای مشتری که این خودور را در اولویت اول خود داشته است) و سپس به همین ترتیب اولویت سوم بررسی می‌شود.

اخبار مرتبط
گارانتی خودرو در جهان قدمتی بیش از ۱۰۰ سال دارد و برای نخستین بار شرکت فورد در سال ۱۹۰۸ به منظور ادای احترام به حقوق مشتری و نشان دادن کیفیت خودروهای تولیدی، محصول فورد T را ۹ ماه گارانتی کرد. پس از آن به‌تدریج دیگر خودروسازان هم به بحث گارانتی خودرو ورود کردند و امروزه اغلب خودروسازان مطرح جهانی برای محصولات تولیدی خود خدمات پس از فروش گسترده‌ای ارائه می‌دهند.
در حال حاضر قیمت حواله های پژو پارس در بازار آزاد بین ۲۲۰ الی ۲۹۰ میلیون تومان اعلام می‌شود. خودرویی که بسیاری برای تحویل آن به مشکل خورده بودند حالا در بازار آزاد با قیمت های عجیب و غریب حواله‌هایش به فروش می‌رسد.
بک X۳ پرو دارای ظاهری زیبا با جزئیاتی مانند جلوپنجره با گرافیک عمودی، سپر جلو با ورودی هوای عریض، و چراغ‌های جلو و عقب زیبا است. ابعاد آن کوچک با فضای باری معادل ۴۰۰ لیتر است. از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۰۲ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند که با گیربکس CVT به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد. مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر به طور متوسط ۶.۱ لیتر است. کابین آن ساده و زیبا با داشبوردی با خطوط افقی و نمایشگر ایستاده است.
ایران‌خودرو شرایط فروش جدید پژو‌پارس در ۱۴۰۳ را اعلام کرد. همچنین شرایط فروش جدید آریزو ۶ نیز اعلام شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها