شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

شرط سن ضامن برای دریافت تسهیلات بانکی تخلف است

23 آبان 1402
 شرط سن ضامن برای دریافت تسهیلات بانکی تخلف است

معاون اقتصادی سازمان بازرسی گفت: برخی از شعب بانک‌ها اعلام کردند ضامنی که سن او بالای ۶۵ سال باشد را نمی‌پذیرند که این قطعا خلاف است.

به گزارش بانک اول معاون اقتصادی سازمان بازرسی گفت: پیش بینی شده است زمانی که مشتری به بانک مراجعه می‌کند و می‌خواهد در قالب عقود بانکی، قانون عملیات بانکی بدون ربا به طور مثال فروش اقساطی، جعاله، خرید دین و...  تسهیلات دریافت کند چه شرایطی باید داشته باشد.

وی افزود: بعضا در یک سال گذشته دیده‌ایم برخی از بانک‌ها یکسری مقررات خلاف قانون برای مردم تعیین کرده‌اند و بر اساس گزارش‌های مردمی ورود کردیم. به طور مثال برخی از شعب بانک‌ها اعلام کردند ضامنی که سن او بالای 65 سال باشد را نمی‌پذیرند که این قطعا خلاف است.

او اظهار کرد: یا به طور مثال مقرر کردند اگر کسی قرار است ضامن شود باید در همان شعبه حساب داشته باشد که این مورد هم خلاف است. بخشنامه بانک مرکزی این اجازه را به هیچ بانکی نمی‌دهد که چنین تکلیفی را برای مشتری معین کند.

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها