جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

خانه فرسوده بدهید، واحد نوساز تحویل بگیرید + جزئیات

23 آبان 1402
 خانه فرسوده بدهید، واحد نوساز تحویل بگیرید + جزئیات

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تصویب آیین‌نامه اجرایی طرح کلید به کلید در دولت و ابلاغ دستورالعمل آن خبر داد.

به گزارش  بانک اول ، به‌گفته محمد آئینی قرار است امسال در طرح کلید به کلید 10 هزار واحد مسکونی بافت فرسوده نوسازی شود.

بر اساس طرح کلید به کلید ساکنان بافت‌های فرسوده می‌توانند واحد مسکونی خود را با یک واحد نوساز یا زمین دولتی با احتساب 40 درصد تخفیف معاوضه کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اواسط شهریورماه امسال دراین‌باره گفته بود: در محلات فرسوده که از تراکم جمعیتی بالایی برخوردارند و ساکنان در این محدوده‌ها با خدمات زیربنایی و روبنایی با مشکل روبه‌رو هستند، به‌جهت کاهش بار جمعیتی و ارائه خدمات بهتر، طرح کلید به کلید در بافت‌های‌ فرسوده شهری (‌طرح کلید به زمین‌) که در بند "ث" تبصره 11 قانون بودجه 1402 آمده و آیین‌نامه اجرایی آن توسط دولت مصوب و توسط وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شده است، در آینده نزدیک با اعلام عمومی، اجرایی خواهد شد.

آئینی افزود: در طرح کلید به کلید در بافت‌های‌ فرسوده شهری (‌طرح کلید به زمین‌) سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و شرکت بازآفرینی شهری‌ ایران‌ همیاری و همکاری کامل دارند و فرایند عملیاتی و اجرایی شدن آن در حال طی شدن است. امسال با استفاده از این طرح، حدود 10 هزار واحد پلاک فرسوده با واحدهای نوسازی معاوضه خواهند شد.

وی یادآور شد: در آئین‌نامه اجرایی طرح نوسازی کلید به کلید (کلید به زمین) آمده است که متقاضیان باید سند رسمی 6دانگ داشته باشند، به همین جهت مالکان متقاضی این طرح  که سند غیررسمی یا سند قولنامه‌ای در اختیار دارند با مراجعه به اداره ثبت اسناد و املاک محل زندگی خود در رابطه با سنددار کردن املاک خود اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به بند «م» تبصره قانون بودجه امسال و ماده 9 قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در رابطه با سنددار کردن املاک تصرف‌شده در سکونتگاه‌های غیررسمی، یادآور شد: افرادی که ملک‌شان در محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری قرار دارد، می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده شرکت بازآفرینی شهری ایران به‌نشانی facility.udrc.ir نسبت به ثبت اسناد مالکیت ملک خود اقدام کنند.

اخبار مرتبط
در ادامه تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر تأمین رضایت جامعه کارگران، شورای عالی کار در این هفته چندین جلسه داشت. بر اساس سخن برخی از اعضای شورای عالی کار افزایش حق مسکن در مصوبه حداقل مزد ۱۴۰۳ محتمل است و این عدد حدود ۳۰ درصد برآورد می‌شود.
قبل از اقدام به انعقاد قرارداد خرید املاک، حتما منزلی که قصد خرید آن را دارید، حضوری مشاهده و بررسی کنید. نکات مهم در زمان بازدید حضوری خانه به شرح زیر است:
وزیر اقتصاد می‌گوید: برای موجرانی که اجاره بها را از حد مشخصی افزایش نمی‌دهند مشوق‌هایی درنظر گرفته شده است.
بر این اساس، متقاضیان به چنین وعده‌هایی اعتماد نکرده و در صورت مشاهده چنین پیشنهاداتی موارد را به حراست شرکت عمران شهر جدید سهند به شماره ۰۴۱۳۳۴۳۷۷۱۴ اطلاع دهند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها