شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

ارزان‌ترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاران ایرانی

23 آبان 1402
ارزان‌ترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاران ایرانی

بیت‌کوین از یک سال قبل به اینطرف برای سرمایه‌گذاران ایرانی بازار ارز دیجیتال ۲۲۰ درصد سود داشته است. ریپل که کمتر از یک دلار قیمت دارد در همین مدت تقریبا روندی مثل بیت‌کوین داشته و هولدر‌های ایرانی آن به سود ۲۰۰ درصدی رسیدند. به‌جز ریپل در فهرست ۲۰ رمزارز برتر دنیا کاردانو، دوج‌کوین، ترون و پالیگان هم کمتر از یک دلار معامله می‌شوند و جزو گزینه‌های پیشنهادی برای خرید ارزان‌ترین ارز دیجیتال به‌حساب می‌آیند.

ریپل؛ ۳۴ هزار و ۲۰۰ تومان

به گزارش بانک اول قیمت ریپل برای سرمایه‌گذاران ایرانی بازار رمزارز تقریبا معادل ۳۴ هزار و ۲۰۰ تومان است. هر واحد ریپل فعلا ۰.۶۶ دلار ارزش دارد و با احتساب تتر ۵۱ هزار و ۷۰۰ تومانی، قیمت ریپل کمی بیش از ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان محاسبه می‌شود.

ریپل نسبت به دیروز و سه‌شنبه هفته قبل نوسان محدودی داشته، اما درمقایسه با ابتدای سال یعنی روز اول فروردین بازدهی آن به حدود مثبت ۳۷ درصد می‌رسد. در این مدت قیمت ریپل از ۰.۴۷ دلار به ۰.۶۶ دلار ارتقا پیدا کرده که به‌خاطر افت‌واخیز محدود قیمت دلار در این مدت، بازدهی آن در کیف پول ایرانی‌ها تفاوتی زیادی ندارد.

ریپل از کل حجم ۱.۴۴ تریلیون دلاری بازار ارز دیجیتال چیزی حدود ۳۵ میلیارد دلار دراختیار دارد و به‌خاطر همین تسلط آن به بازار نزدیک ۲.۵ درصد تخمین زده می‌شود. از این جهت ریپل که می‌تواند یکی از گزینه‌ها در فهرست ارزان‌ترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری باشد، بعد از بیت‌کوین، اتریوم، تتر و بایننس و در جایگاه پنجم قرار دارد و گردش مالی آن در شبانه‌روز قبلی نزدیک سه میلیارد دلار بوده است.

کاردانو؛ ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان

کاردانو با سهم تقریبا ۰.۹ درصدی از بازار ارز دیجیتال هشتمین رمز‌ارز مهم بازار است. تا الان کمی بیش از ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از کل ارزش بازار ارز دیجیتال به کاردانو یا همان ADA تبدیل شده و فقط در شبانه‌روز قبلی حجم خرید و فروش‌های آن به ۴۲۳ میلیون دلار بوده است.

قیمت کاردانو به‌عنوان یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها در فهرست ۲۰ ارز دیجیتال برتر دنیا به حدود ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان یعنی ۰.۳۶ دلار رسیده است. عدد آخری نشان می‌دهد کاردانو نسبت به قله تاریخی خودش که ۳.۱ دلار است، حدود ۹۰ درصد ریزش قیمت داشته است. با این وجود به‌لطف روز‌های خوبی که بیت‌کوین پشت‌سر می‌گذارد کاردانو در بالاترین سطح خود از نیمه خرداد امسال قرار دارد و بعد از پنج ماه موفق به عبور از مرز ۰.۳۵ دلار شده است.

دوج‌کوین؛ سه هزار و ۹۰۰ تومان

دوج‌کوین مثل بقیه میم‌کوین‌ها برای شوخی منتشر شد، اما الان همین دوج‌کوین با سهم تقریبا هشت‌دهم درصدی از بازار، جزو ۱۰ ارز دیجیتال برتر دنیا قرار گرفته. درحال حاضر معامله‌گران ایرانی بازار ارز دیجیتال برای خرید دوج‌کوین که قیمتش به ۰.۰۷۴ دلار رسیده، نزدیک سه هزار و ۹۰۰ تومان خرج می‌کنند.

دوج‌کوین نسبت به بهترین روز‌های خودش یعنی اردیبهشت ۱۴۰۰ فاصله زیادی دارد و درحال حاضر ارزش آن درمقایسه با دوره‌ای که گفتیمت قریبا ۹۰ درصد آب رفته است. اردیبهشت آن سال قیمت دوج‌کوین تا قله تاریخی ۰.۷۳ دلار بالا. هرچند این وسط به‌خاطر نوسان قیمت دلار، ضرر سرمایه‌گذران ایرانی از ریزش قیمت دو‌ج‌کوین حدود ۶۰ درصد محاسبه می‌شود.

ترون؛ چهار هزار تومان

ترون با سهم تقریبا هفت‌دهم درصدی از معاملات بازار ارز دیجیتال دهمین رمزارز برتر فعلی است. تا امروز چیزی نزدیک ۹.۵ میلیارد دلار از کل دارایی بازار به ترون یا همان TRX تبدیل شده و در شبانه‌روز قبلی حجم معاملات ترون ۲۸۲ میلیون دلار ثبت شده.

قیمت ترون با رسیدن به محدوده ۰.۱۰ دلار و باتوجه به نرخ فعلی تتر برای سرمایه‌گذاران ایرانی بازار ارز دیجیتال حدود پنج هزار و ۵۰۰ تومان است. رقمی که می‌توانیم آن را بالاترین قیمت ریالی ترون از ابتدا بدانیم.

پالیگان؛ ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان

قیمت پالیگان به ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده و معادل ۰.۹۳ دلار ارزش دارد. ارزش فعلی پالیگان با نیمه اردیبهشت امسال برابری می‌کند و اگر به نمودار آن نگاه کنیم، متوجه ریزش ۶۷ درصدی نسبت به قله تاریخی می‌شویم.

قیمت پالیگان ششم دی‌ماه ۱۴۰۰ تا ۲.۹۲ دلار بالا رفت که آن روز به پول خودمان معادل ۸۷ هزار و ۵۰۰ تومان بود. الان قیمت پالیگان نسبت به اوج قیمت دلاری خودش ۷۷ درصد، اما نسبت به اوج قیمت ریالی خودش ۴۵ درصد کاهش پیدا کرده است.
پالیگان در فهرست ارز‌های دیجیتال دنیا جایگاه یازدهم را دراحتیار دارد و درحال حاضر حجم کل بازار آن حول‌وحوش ۸.۶ میلیارد دلار است. در ۲۴ ساعت قبلی هم حدود یک میلیارد دلار به‌خاطر خرید و فروش‌های پالیگان رد و بدل شده است.

ارزان‌ترین ارز دیجیتال سرشناس

انواع ارز دیجیتال

قیمت دلاری

قیمت ریالی

ریپل

0.66 دلار

34 هزار و 200 تومان

کاردانو

0.36 دلار

18 هزار و 600 تومان

دوج‌کوین

0.074 دلار

‌سه هزار و 900 تومان

ترون

0.10 دلار

چهار هزار تومان

پالیگان

0.93 دلار

48 هزار و 500 تومان

اخبار مرتبط
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.
ارزهای رمزپایه بزرگ ضرر کردند و اتریوم تا ۱۰ درصد کاهش یافت.
اولین قدم را با ایمن‌سازی دارایی‌های باقیمانده خود بردارید. به سرعت تمام رمزهای عبور مرتبط با حساب‌های ارز دیجیتال خود را تغییر دهید. این به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز بیشتر کمک را می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها