پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

ورق بورس برگشت

23 آبان 1402
ورق بورس برگشت

بازار سرمایه امروز روند نزولی نسبت به دیروز داشت و شاخص کل بورس با کاهش حدود ۱۰ هزار واحدی به دو میلیون و ۴۶ هزار واحد رسید.

به گزارش بانک اول بازار سرمایه امروز (۲۳ آبان‌ماه) روند نزولی نسبت به روز گذشته داشت و شاخص کل بورس با کاهش ۹۷۸۵ واحدی روی دو میلیون و ۴۶ هزار واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۳۳۴۲ واحدی به ۷۰۲ هزار و ۲۸۷ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۲۹۸ هزار معامله به ارزشی بالغ بر ۴۱ هزار و ۵۵ میلیارد ریال انجام شد.

فولاد مبارکه اصفهان، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سرمایه‌ گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گلگهر و پالایش نفت تهران تاثیرترین نمادها بر شاخص کل بورس بودند که به غیر از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دیگر نمادهای مذکور روند نزولی نسبت به روز گذشته داشتند.

بازار فرابورس نیز همین روند را داشت و امروز با کاهش ۹۰ واحدی به ۲۵ هزار و ۴۰ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۱۸۴ هزار معامله انجام شد که ارزش آنها بالغ بر ۳۹ هزار و ۸۲۳ میلیارد ریال بود.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص بورس شامل پتروشیمی زاگرس، ایران خودرو دیزل، تجلی توسعه معادن و فلزات، پلیمر آریاساسول، فولاد هرمزگان جنوب، سپیدار سیستم آسیا و پویازرکان آق‌دره بودند که در این میان به غیر از تجلی توسعه معادن و فلزات دیگر نمادهای مذکور روند نزولی نسبت به روز گذشته را تجربه کردند./ایسنا

اخبار مرتبط
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 29 فروردین ماه 1403، مبلغ 4 هزار میلیارد و 370 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 644 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 25 فروردین ماه 1403، مبلغ 2 هزار میلیارد و 700 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 141 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.
در روزهایی که بازار سرمایه با یک کندل نزولی سنگین (روز شنبه) به همراه خروج بیش از 1700 میلیارد تومانی همراه شده است و با توجه به اتفاقات اخیر شاهد تصمیم گیری مدیرانی بورسی برای دامنه نوسان یک درصدی در بازار سرمایه هستیم عملا باید شاخص و تحلیل تکنیکالی آن را برای مدتی در نظر نگرفت و فراموش کرد.
مروز 55 هزار معامله انجام شد و ارزش کل معاملات بالغ بر 8 همت بود. ارزش معاملات سهام و صندوقها حدود 3 همت بوده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها