پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

شورای رقابت چه زمانی از قیمت‌گذاری حذف می‌شود؟

23 آبان 1402
شورای رقابت چه زمانی از قیمت‌گذاری حذف می‌شود؟

وزیر صمت در پاسخ به این سئوال که شورای رقابت چه زمانی از قیمت‌گذاری حذف می‌شود، گفت: من مسئول این کار نیستم و نمی‌توانم در مورد این موضوع قول و وعده بدهم.

به گزارش بانک اول، عباس علی‌آبادی امروز در حاشیه دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو که در نمایشگاه بین‌المللی تهران فعالیت خود را آغاز کرده است، در خصوص اقدام خودروسازان مبنی بر الزام متقاضیان به خرید خودروهایی مغایر با خودروهای ثبت نامی در سامانه یکپارچه خودرو، گفت: خودروساز مطلقا و طبق قانون‌ حق ندارد خریدار را مجبور به خرید محصول دیگری کند و باید طبق قرارداد عمل کند.

وزیر صمت با اعلام اینکه در حال حاضر ‌تشخیص قیمت‌گذاری خودرو بر عهده شورای رقابت است، افزود: البته در چشم‌انداز می‌خواهیم رقابت در تولید خودرو به گونه‌ای باشد که نیازی به قیمت‌گذاری توسط شورای رقابت نباشد و این خواست ما و دولت است.

وزیر صمت تأکید کرد: خودروسازان به من گفته‌اند که به مشتریان توصیه می‌کنند خودرویی را جای خودروی دیگر خریداری کنند حالا مشتری می‌تواند توصیه را نپذیرد. هیچ الزامی نیست و اگر چنین اقدامی صورت گرفته این موضوع را مطالبه و پیگیری می‌کنم.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ‌تشخیص قیمت‌گذاری خودرو بر عهده شورای رقابت است، افزود: البته در چشم‌انداز می‌خواهیم رقابت در تولید خودرو به گونه‌ای باشد که نیازی به قیمت‌گذاری توسط شورای رقابت نباشد و این خواست ما و دولت است.

وزیر صمت در پاسخ به این سئوال که شورای رقابت چه زمانی از قیمت‌گذاری حذف می‌شود، گفت: من مسئول این کار نیستم و نمی‌توانم در مورد این موضوع قول و وعده بدهم./تسنیم

اخبار مرتبط
تکمیل مراحل ثبت نام خودرو تنها از طریق مراجعه به سایت ثبت نام سایپا یعنی یعنی https://saipa.iranecar.com/public/home انجام می شود، درصورتی که متقاضیان نسبت به تکمیل وجه از طریق سایت دیگری اقدام کنند، مسئولیتی متوجه شرکت سایپا نخواهد بود.
جک J4 یکی از سدان‌های جمع و جوری است که هم‌زمان با هم‌وطنان چینی‌اش، بسترن B30 و بی وای دی F3 به بازار ایران رسید. پیش از ورود این خودرو در سال ۹۷، کرمان موتور جک J3 و جک J5 را روی خط مونتاژ داشت که به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۶ به پایان کار خود رسیدند.
لی جون، بنیانگذار چینی شیائومی اعلام کرد که تا ۲۴ آوریل ۷۵ هزار و ۷۲۳ سفارش برای سدان الکتریکی SU۷ اسپرت خود ثبت کرده است و قصد دارد بیش از ۱۰ هزار دستگاه را در ژوئن تحویل دهد.
ساینا خودرویی است که مراحل طراحی آن توسط سایپا صورت گرفته‌است و از موتور ام۱۵ و استاندارد یورو۴ و یورو۵ برخوردار است. شرکت سایپا تاکنون ۵ تیپ ساینا از جمله ساینا اتوماتیک، ساینا اس، ساینا ئی‌ایکس، ساینا اس‌ایکس و ساینا لوکس اتوماتیک تولید کرده‌است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها