چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

سقوط شدید قیمت طلا و سکه در راه است

23 آبان 1402
 سقوط شدید قیمت طلا و سکه در راه است

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تشدید رکود تقاضا در بازار طلا احتمال کاهش بیشتر قیمت ها با توجه به شرایط کنونی با محتمل عنوان کرد.

قیمت طلا  در دو هفته اخیر تحت تاثیر جنگ حماس و اسرائیل و اخبار سیاسی منتشر شده قرار گرفته است. قیمت طلا از شروع سال جاری کاهشی شد. در نیمه اول سال جاری قیمت طلا حدود 350 هزار تومان ارزان شد که این رقم تاریخی و غیر قابل منتظره بود. قیمت طلا حالا در روند افزایشی قرار گرفته و این نگرانی به وجود آمده که در پنج ماه باقیمانده از سال به یکباره فنر آن در رود و مانند سال قبل با رشد قابل ملاحظه ای همراه شود. تازه ترین خبر درباره قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تشدید رکود تقاضا در بازار طلا احتمال کاهش بیشتر قیمت ها با توجه به شرایط کنونی با محتمل عنوان کرد.

نادر بذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره آخربن وضعیت بازار طلا و سکه به اقتصاد آنلاین گفت: با کاهش قیمت در بازهای جهانی روند افت قیمت در بازار داخلی نیز ادامه داشت و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۷ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

وی اضافه کرد: همچنین قیمت سکه ۲۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۵۰ هزار تومان، ربع سکه نیز ۵۰ هزار تومان کاهش یافت اما قیمت سکه یک گرمی بانک مرکزی بدون تغییر بود.

به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران حباب سکه بدون تغییر نسبت به هفته گذشته همچنان ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

بذرافشان با بیان اینکه روند کاهش تقاضا همچنان ادامه دار است، اظهار داشت: هیچ تقاضایی در بازار وجود ندارد اما بازار التهاب نیز ندارد، کاهش قیمت انس جهانی و کاهش نرخ ارز و نبود تقاضا باعث شده کاهش تشدید کاهش قیمت ها شده است.

وی تصریح کرد: شرایط صنعت طلا خوب نیست در هفته اخیر های رکود ادامه دار شده است باید ببینیم در روزهای آینده سمت و سوی بازار جهانی به چه سمتی حرکت می کند اما به نظر نمی‌رسد تغییرات خاصی داشته باشیم و احتمال نوسان کاهشی بیشتر است.

 رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تاکید بر اینکه بازار به شدت در رکود است؛ خاطرنشان کرد: امسال در ماه رمضان، پس از آن ثبت نام خودرو و در ماه محرم و صفر بازار طلا راکد بود انتظار می رفت در ماه ربیع الاول وضعیت بهتر شود که در یک مقطع یک هفته 10 روز خوب شد، در حال حاضر هم مسائل خاورمیانه رکود را افزایش داده است. همه صنوف وضعیت این چنینی دارند در بخش طلا نیز تولید و توزیع دچار آسیب جدی شد و نبود تقاضا باعث شد شرایط حادی برای صنعت طلا رقم بخورد.

اخبار مرتبط
بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی، ازآنجایی‌که بازار طلا با مشکلاتی از قبیل فعالیت بدون دریافت مجوز، خریدوفروش با حساب‌های اجاره‌ای و فعالیت‌های ارزی برخی سودجویان به اسم طلافروش و فروش طلا با عیار پست مواجه است، این بازار نیازمند یک ساماندهی در تمامی بخش‌های صنفی و معاملاتی خود می باشد.
، بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
با برگزاری بیستمین حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله ایران، حجم معاملات این تالار طی 3 ماه از مرز 2,7 تن گذشت.، حراج حضوری شمش طلا از 27 دی ماه 1402 در مرکز مبادله ایران آغاز و با گذشت 3 ماه و برگزاری 20 حراج، 2716 کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار حداقل 995 در هزار معامله شد.
آن‌طور که آمارها نشان می‌دهند نیم‌سکه نه فقط در بازار آزاد، بلکه در حراج‌های مرکز مبادله نیز در صدر تقاضای متقاضیان است. همچنین طبق اعلام بانک مرکزی سقف تراکنش غیرحضوری دوبرابر شده و روزانه به ۲۰۰میلیون تومان رسیده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها