پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

طلا و سکه بخریم یا نخریم؟ / پیش‌بینی رییس اتحادیه طلا و سکه از قیمت‌ها

24 آبان 1402
  طلا و سکه بخریم یا نخریم؟ / پیش‌بینی رییس اتحادیه طلا و سکه از قیمت‌ها

بازار طلا و سکه این روزها حرکت آن‌چنانی در قیمت‌ها ندارد و به نوعی می‌توان گفت بازار به یک آرامش قیمتی رسیده است.

به گزارش بانک اول  دیروز قیمت‌ها در بازار طلا تقریبا در یک نرخ ثابت ماند. قیمت سکه در کانال ۲۸ میلیون تومان یک نوسان اندک داشت و در حدود ۵۰ هزار تومان گران شد. طلا هم در محدوده ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در حرکت بود.

با این حال، روند کلی بازار حاکی از آن است که قیمت سکه در طول یک هفته گذشته در حدود ۱۳ هزار تومان و طلا ۱۸ هزار تومان ارزان شده است.

بنا به این گزارش، در حال حاضر هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران ۲ میلیون و ۴۱۶ هزار تومان و هر فطعه سکه بهار آزادی ۲۸ میلیون د ۹۹۸ هزار تومان قیمت دارد.

در همین خصوص، نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با این وضعیت اظهار داشت: علی رغم افزایش ۱۲ دلاری قیمت انس جهانی، در بازارهای داخلی قیمت طلا و سکه کاهش یافت که دلیل این امر نبود تقاضا و افت نرخ ارز بود.

وی با بیان اینکه از ابتدای هفته کاهش قیمت طبیعی در بازار داشتیم اضافه کرد: در این هفته نوسان ۱تا ۳ درصدی گاهی ۵ درصدی در بازار داشتیم که طبیعی است این نوسانات از انس جهانی و بازار ارز تاثیر می‌گیرد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ثبات بازار طلا و سکه گفت: پس از گذشت یک ماه قیمت‌ها به ثبات خوبی رسیده است صنعت طلا در بخش تولید شرایط بحرانی دارد باید مقداری سمت و سوی تقاضا برای خرید مصنوعات طلا بیشتر شود مردم نیز حق دارند منتظر هستند ببیند آیا این ثبات قیمت مقطعی است یا دراز مدت.

بذارافشان افزود: فضا برای خرید مصنوعات طلا و سکه مهیاست مردم منتظر کاهش یا افزایش خاصی نباشند و زمانی که تصمیم می‌گیرند مبادلات خود را انجام دهند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان پیش بینی کرد قیمت‌ها در نهایت نوسان یک تا ۳ درصدی با همان شرایط کنونی ادامه داشته باشد.

اخبار مرتبط
بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی، ازآنجایی‌که بازار طلا با مشکلاتی از قبیل فعالیت بدون دریافت مجوز، خریدوفروش با حساب‌های اجاره‌ای و فعالیت‌های ارزی برخی سودجویان به اسم طلافروش و فروش طلا با عیار پست مواجه است، این بازار نیازمند یک ساماندهی در تمامی بخش‌های صنفی و معاملاتی خود می باشد.
، بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
با برگزاری بیستمین حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله ایران، حجم معاملات این تالار طی 3 ماه از مرز 2,7 تن گذشت.، حراج حضوری شمش طلا از 27 دی ماه 1402 در مرکز مبادله ایران آغاز و با گذشت 3 ماه و برگزاری 20 حراج، 2716 کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار حداقل 995 در هزار معامله شد.
آن‌طور که آمارها نشان می‌دهند نیم‌سکه نه فقط در بازار آزاد، بلکه در حراج‌های مرکز مبادله نیز در صدر تقاضای متقاضیان است. همچنین طبق اعلام بانک مرکزی سقف تراکنش غیرحضوری دوبرابر شده و روزانه به ۲۰۰میلیون تومان رسیده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها