شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

زمان فروش محصولات ایران خودرو و سایپا در سامانه یکپارچه مشخص شد

24 آبان 1402
 زمان فروش محصولات ایران خودرو و سایپا در سامانه یکپارچه مشخص شد

معاون حمل و نقل وزیر صمت با بیان اینکه عرضه بعدی ایران‌خودرو و سایپا در سامانه یکپارچه منوط به کوتاه‌شدن صف نوبت‌دهی تحویل خودرو و تحویل به متقاضیان ثبت‌نام‌کننده است، گفت: هر 2 خودروساز، محصولاتشان را تا پایان 1403 در سامانه یکپارچه برای فروش، نوبت‌دهی کرده‌اند.

به گزارش بانک اول منوچهر منطقی در خصوص نحوه عرضه خودرو در سامانه یکپارچه و زمان بازگشایی نوبت بعدی سامانه یکپارچه خودرو، اظهار داشت: در خصوص عرضه خودرو، در مرحله اول و دوم خودروسازان ظرفیتشان را اعلام و براساس این ظرفیت، عرضه خودرو در سامانه یکپارچه انجام شد، متقاضیان در نوبت تحویل خودرو قرار گرفتند و در حال حاضر عرضه خودرو توسط خودروسازان در سامانه یکپارچه براساس افزایش ظرفیت صورت می‌گیرد. 

معاون وزیر صمت در پاسخ به این سوال که مرحله بعدی عرضه یکپارچه خودرو چه زمانی است؟ گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود خودروسازان اگر الان عرضه خودرو برای مرحله بعد صورت گیرد، تعداد بیشتری در نوبت تحویل قرار می‌گیرند و به عبارتی صف طولانی‌تری تشکیل می شود و ممکن است نوبت‌های تحویل به زمان دورتری موکول شود. 

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: براساس تجربه ای که از عرضه های یکپارچه در سامانه خودرو داشتیم، متقاضیانی خرید خودرو که نوبت تحویل خودروهایشان در سال دوم قرار گرفته است، نگرانی های زیادی دارند بنابراین با توجه به این بازخوردها، تصمیم گرفتیم تا برای عرضه‌های بعدی منتظر بمانیم تا صف نوبت‌دهی تحویل خودرو کوتاه‌تر شود. 

منطقی بیان داشت: بنابراین بعد از اینکه صف نوبت‌دهی تحویل خودرو به مشتریان کوتاه شد در صورتی که خودروسازان امکان تولید و عرضه بیشتر را داشته باشند آن وقت می‌توان در خصوص عرضه خودرو در نوبت‌های بعدی تصمیم گیری کرد. 

وی با تاکید بر اینکه باید روحیات مشتریان را در نظر گرفت، گفت: قطعا قرار گرفتن در یک نوبت یک یا 2 ساله برای خرید خودرو مطلوب مشتریان نیست بنابراین سیاست ما هم پاسخگویی به صف ایجاد شده برای خرید خودرو است. 

معاون حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: براساس محاسبه روند تولید و عرضه امسال، می توان زمان عرضه بعدی را محاسبه کرد. در بعضی از سایت‌ها روند تولید خوب و در بعضی سایت‌ها خوب نیست،‌ اما در مجموع هر چه جلوتر می‌رویم واقع گرایانه‌تر می توانیم تصمیم‌گیری کنیم‌.

منطقی گفت: نکته مهم این است که اگر عرضه خودرو به اندازه کافی صورت گیرد آن وقت دیگری نیازی به این صف ها و نوبت‌دهی‌ها هم نیست. 

وی افزود: 2 خودروساز بزرگ محصولاتش را  تا پایان 1403 در سامانه یکپارچه برای فروش، نوبت‌دهی کرده‌اند و برای اینکه این نوبت‌دهی را تمدید کنند باید به این نوبت‌ها پاسخ دهند و ظرفیت آینده را محاسبه کنند و بر مبنای آن عرضه بالا داشته باشند. 

فارس

اخبار مرتبط
معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی و اسقاط خودروهای فرسوده بیان کرد: به دلیل نبودن گواهی و کم فروشی و رشد قیمت‌ها خارج از ضابطه این تصمیم توسط ستاد نوسازی و طبق تبصره سه آئین نامه سامانه صنعت خودرو به عوارض ریالی مبدل شد.
فعال‌سازی این بخشنامه بر روی وبسایت esale.ikco.ir پس از دریافت پیامک از ایران‌خودرو انجام خواهد شد. تکمیل مراحل ثبت نام تنها از طریق وبسایت ثبت نام ایران خودرو امکان‌پذیر است. لطفاً توجه داشته باشید که در صورت انجام مراحل از طریق وبسایت‌های دیگر، شرکت ایران خودرو هیچ‌گونه مسئولیتی را بر عهده نمی‌گیرد. ثبت نام تنها از طریق وبسایت ایران خودرو و به صورت آنلاین انجام می‌شود و متقاضیان موظفند نمایندگی محل سکونت خود را برای ثبت سفارش انتخاب کنند.
پژو پارس برخلاف وعده سازمان ملی استاندارد از خط تولید ایرانخودرو کنار نرفت و احتمالا بدون استاندارد‌های ۸۵ گانه در سال جدید به متقاضیان سامانه تحویل داده می‌شود. این وسط حدود ۱۵۰ میلیون به خریدارانی که از زمستان پارسال چشم‌انتظار این محصول بودند، ضرر وارد شد. براساس آخرین بخشنامه اعلامی شرکت ایران خودرو، قیمت جدید خودرو پژو پارس با موتور XU۷P ویژه فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ اطلاع رسانی شد.
فروش ۳ محصول سایپا در سامانه این شرکت فعال شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها