پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

۸ رفتار ثروت ساز را بیاموزید

24 آبان 1402
۸ رفتار ثروت ساز را بیاموزید

اگر می‌خواهید ثروتمند شوید باید رفتار مناسب ثروتمندان را بیاموزید در مطلب زیر ۸ رفتار ثروت ساز را بیان می‌کنیم.

به گزارش بانک اول ثبات مالی یک منحنی یادگیری ثابت است. وقتی درآمدتان بیشتر شود باید یاد بگیرید که چطور آن را جور دیگری سرمایه‌گذاری کنید.

درست است که عوامل خارجی بر امور مالی تاثیر می‌گذارند، اما نکاتی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید از سرمایه خود بهتر محافظت کنید.

در ادامه به رفتار‌هایی که انجام ندادن آن‌ها وضعیت مالی شما را بهبود می‌بخشند اشاره می‌کنیم.

۱. به تعویق انداختن کار‌ها

آیا این عادت ریشه در کمال گرایی دارد؟ آیا فشار‌های نامرئی زیادی به خود وارد می‌کنید تا به شیوه‌ای خاص عمل کنید که شما را از توانایی‌هایتان دور می‌کند؟

شاید محیطی که در آن هستید اعتماد به نفستان را خفه می‌کند و یا به سندرم خودتخریبی مبتلا هستید.

ممکن است وضعیت اتاق یا کار‌های ناتمامتان چیزی باشد که شما را آزار می‌دهد و هربار جلوی عملکرد مثبتتان را می‌گیرد.

هرچه هست بهتر است زندگی‌تان را سروسامانی بدهید تا بتوانید با تمام تمرکز به کارتان برسید. حتی اگر زمان‌بر باشد ارزشش را دارد، چون به آرامشی درونی خواهید رسید.

۲. دادن بلندگو به دست منتقد درونی

شما می‌توانید از منتقد درونی‌تان استفاده ببرید، اما تحت نظارت دقیق. ممکن است انتقاد‌هایی که از خودتان می‌کنید به نظر چندان اثرگذار نباشد، اما در درازمدت مهم است. بر روحیه‌تان اثر می‌گذارد و ممکن است شما را از تلاش مجدد بازدارد.

کلید به دست گرفتن کنترل منتقد درونی این است که آن را شناسایی کرده و درباره‌اش صحبت کنید. وقتی درباره شیطان درونتان با دیگران صحبت کنید بسیار کمتر احساس واقعی بودن خواهد کرد.

۳. بیش از حد منطقی بودن

وقتی صحبت از ساختن ثروت می‌شود، منطق جایگاه خود را دارد، اما به این معنا نیست که باید تمام فضا را به خود اختصاص دهد.

ایجاد سرمایه به معنی ریسک کردن حساب‌شده است و گاهی منطق شما را در منطقه امنتان نگه می‌دارد. به خصوص اگر جوان هستید و در آغاز ماجراجویی، مطمئنا از ریسک کردن تجربیات سودمندی به دست خواهید آورد.

۴. نداشتن هدف

هدف داشتن به زندگی شما جهت می‌دهد. اهداف مشخص، قابل اندازه‌گیری و دست یافتنی برای خود تعیین کنید. سپس آن‌ها را به اهداف کوتاه مدت و بلندمدت تقسیم کرده و بعد یکی یکی روی آن‌ها تمرکز کنید تا احساس خستگی بر شما چیره نشود.

۵. مقاومت در برابر تغییر

دنیا دائما در حال تحول است و مهم است که شما هم به خاطر خودتان در این روند قرار بگیرید. گاهی اوقات در دسترس قرار دادن خودتان در برابر فرصت‌ها مستلزم تغییر است.

از به دست آوردن فرصت‌های سودآور، حتی اگر موقتی باشند، نترسید؛ و به‌روز بمانید. حتی انجام تحقیقات شخصی و یاد گرفتن مهارت‌های خاص می‌تواند ارزش شما را در صنایع خاص افزایش دهد.

۶. عدم تمایل به یادگیری مهارت‌های جدید

استفاده از فرصت‌های جدید شامل به حداکثر رساندن استعداد‌ها یا مهارت‌های موجود است. به عنوان مثال اگر یک هنرمند تجسمی هستید ارزشش را دارد که دانش بازاریابی یا تبلیغات را هم به مهارت‌هایتان اضافه کنید.

وقتی به یادگیری مهارت‌های جدید به عنوان یک کار بزرگ نگاه می‌کنید آنچه واقعا انجام می‌دهید این است که جَو اشتباهی به آینده خود می‌دهید.

در بازار کار امروز که همواره در حال تغییر است داشتن طیف وسیعی از مهارت‌ها که همیشه در حال تغییر هستند، یکی از معدود راه‌ها برای دست یافتن به ثبات مالی است.

۷. عدم درخواست کمک حرفه‌ای یا آموزشی

همه باید تشویق شوند تا در مورد بحران‌های اقتصادی فعلی و چگونگی پس انداز از طریق سرمایه‌گذاری بدانند.

این به معنای گذراندن دوره‌هایی در زمینه سرمایه‌گذاری، خواندن کتاب‌های مربوط به امور مالی شخصی یا حتی صحبت با یک مشاور مالی است.

روی دانش مالی خود سرمایه‌گذاری کنید. این یکی از آن چیز‌هایی است که ممکن است به نظرتان فورا نتجه ندهد، اما در آینده از خودتان ممنون خواهید بود.

۸. عدم تمایل به شبکه سازی

شاید همه افراد به گونه‌ای ساخته نشده باشند که بتوانند آنطور که برخی می‌توانند شبکه سازی کنند. اگر شما یکی از این افراد هستید باید سعی کنید که ابتدا با افرادی که ارزش‌ها و دیدگاه‌های مشابه شما دارند کار کنید.

نکته بعدی این است که با خودتان به عنوان یک فرد مهم رفتار کنید و تا زمانی که همکار مناسبی پیدا نکرید از تنها کار کردن نترسید.

و در آخر به خاطر داشته باشید که روابط باکیفیت می‌توانند در‌هایی را به روی شما باز کنند و باعث شوند چیز‌های جدید بیاموزید؛ بنابراین این کار فقط به کسب درآمد مربوط نمی‌شود و تجربیات جدید را نیز به دنبال دارد.

اخبار مرتبط
اینستاگرام تنها راه برای درآمدزایی در فضای آنلاین نیست اما اگر به این نتیجه رسیده‌اید که پلتفرم درستی برای شماست، لازم است درباره راه‌های مختلف درآمدزایی از محتوای خود بدانید.
پیمان مولوی در پاسخ به این پرسش که بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۳ چیست؟ افزود: ما می‌گوییم هیچ بازار بهتری وجود ندارد و این‌ها، همه جزو خطای دسته‌بندی است وی اظهار داشت: هر کسی به صورت متناوب چه در دلار، چه در طلا، چه در املاک و مستغلات و چه در خودرو و حتی در سهام با ریسک آن حضور داشته باشد، از ریال خود می‌توان محافظت کند. این اقتصاددان تصریح کرد: در این حالت، به صورت متوسط باید خرید شود، به خصوص در طلا باید این اتفاق بیفتد.
شیطنت‌های ماه‌های پایانی سال گذشته در بازار ارز و طلا، برای سرمایه‌گذاران دلار و سکه نهایتا منجر به بازدهی سالانه ۲۹ درصدی شد. نرخ تورم براساس داده‌های رسمی در ۱۴۰۲ کمی بیش از ۳۲ درصد است
بسیاری از ثروتمندترین کشورهای جهان در میان کوچکترین کشورهای جهان قرار دارند به‌طوری که اقتصاد آنها در مقایسه با تعداد ساکنان آنها بسیار بزرگ است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها