پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

جزئیات ارائه تخفیف و تسهیلات جدید به مشترکان عمده گاز ابلاغ شد

24 آبان 1402
جزئیات ارائه تخفیف و تسهیلات جدید به مشترکان عمده گاز ابلاغ شد

به گزارش بانک اول براساس مصوبه روز چهارشنبه (۱۰ آبان‌ماه) هیئت وزیران، وزارت نفت مجاز است تعرفه گاز طبیعی آن دسته از مشترکان عمده گاز طبیعی که حداقل معادل مصرف ۱۵ روز متوالی گاز طبیعی مورد نیاز خود در دوره اوج مصرف را به تشخیص شرکت ملی گاز ایران از طریق هر یک از تأسیسات مقیاس کوچک مایع‌سازی گاز طبیعی (مینی ال‌ان‌جی)، ذخیره‌سازی و تبدیل (ال‌ان‌جی) به گازطبیعی، تأسیسات فشرده‌سازی گاز طبیعی (سی‌ان‌جی)، ذخیره‌سازی و تبدیل (سی‌ان‌جی) به گاز طبیعی، تأسیسات ذخیره‌سازی گاز مایع و تبدیل آن به (اس‌ان‌جی)، (گازمایع مخلوط با هوا قابل جایگزینی با گاز طبیعی) و تاسیسات دریافت و تبدیل (ال‌ان‌جی) وارداتی به گازطبیعی تأمین کنند، برای مقادیر گاز طبیعی تأمین شده از این طریق مشمول تخفیف تعرفه به میزان ۵۰ درصد می‌شود.

سقف استفاده هر مشترک از این تخفیف پنج سال متوالی و دوره اوج مصرف گازطبیعی از ۱۶ آذرماه تا ۱۶ اسفندماه هر سال است.

بر اساس این مصوبه ارائه تسهیلات و تضامین لازم از محل حساب بهینه‌سازی مصرف انرژی موضوع بند (س) تبصره (۱) و منابع بند (ب) تبصره (۱۸) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و احکام مشابه در قوانین بودجه سنواتی آنی به متقاضیان سرمایه‌گذاری برای احداث تأسیسات فوق‌الذکر در اولویت قرار می‌گیرد./ایسنا

اخبار مرتبط
به هر حال پیش‌بینی دولت بر فروش بیشتر از این میزان استوار است و همین مساله اولین احتمال عدم تحقق را پررنگ می‎سازد. به عبارت دیگر من معتقدم که این مساله خود مشکلی اساسی برای وقوع کسری بودجه تلقی می‌شود.
در این مصوبه علاوه بر ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان، مبالغ حداقل حقوق و مزایای مستمر، حداقل حکم کارگزینی و سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه کارمندان نیز مشخص شده است.
رییس پلیس فتا تهران تأکید کرد: افراد باید پس از مواجهه با این گونه پیام‌ها، حتی از طرف اعضای خانواده‌ی خود، قبل از اقدام به واریز وجه از طریق تماس تلفنی صحت آن پیام را بررسی کنند؛ چرا که ممکن است شبکه‌ی اجتماعی ارسال‌کننده‌ی پیام هک شده باشد و او این پیام را نفرستاده باشد.
معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: کالا‌های اساسی شامل لوازم خانگی برقی، لوازم آشپزخانه، کالای دیجیتال، وسایل سرمایشی، گرمایشی و ... است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها