شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

خبر جدید از تغییر استخدام کارکنان دولت

24 آبان 1402
خبر جدید از تغییر استخدام کارکنان دولت

به گزارش بانک اول رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کمیسیون اجتماعی هفته آتی برای بررسی ایرادات شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت جلسه تشکیل خواهد داد.

ایسنا: ولی اسماعیلی با اشاره به آخرین وضعیت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، بیان کرد: با توجه به ایراداتی که شورای نگهبان و مجمع به این طرح وارد دانسته، جلسه‌ای را برای هفته آتی پیش‌بینی کردیم. قرار است در این نشست حقوقدان شورای نگهبان حضور پیدا کند. بعد از رفع ایرادات شورای نگهبان در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به سراغ رفع ایرادات مجمع خواهیم رفت.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر تا پایان این هفته بررسی لایحه برنامه هفتم در مجلس به پایان برسد؛ هفته آینده تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا این طرح به نتیجه برسد. ایراداتی که مجمع به این طرح وارد کرده است به سیاست‌های کلی نظام باز می‌شود. ایراداتی هم که شورای نگهبان به آن وارد کرده بیشتر ابهامات ویرایشی است که قابل حل است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: یک ایراد مربوط به ماده ۷۵ که بحث مالی نیز است وارد دانسته شده است. تمام تلاش مجلس به نتیجه رسیدن طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت است. مجلس دو بار به این طرح رای بالای ۲۰۰ داده است. به نتیجه رسیدن این طرح مطالبه همه نمایندگان است. به طور جدی پیگیر این طرح هستیم.

اخبار مرتبط
همزمان با انتشار برخی اخبار مبنی بر چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی، بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای تأکید کرد: برنامه‌ای برای انتشار قطوع ( دنو ) پنج میلیون ریالی ندارد.
در بخش دولتی و کارکنان مشمول قانون خدمات کشوری نیز که کف حداقل حقوق ۱۰ میلیون تومان تعیین شده، سقف حقوق قابل پرداخت به عمده کارکنان دولت معادل ۷ برابر حداقل حقوق یعنی ۷۰ میلیون تومان تعیین شده است.
با اجرای طرح کهربا دیگر نیاز نیست حتما کارت بانکی خود را همراه داشته باشید و می‌توانید پرداخت‌های خود را با موبایل انجام دهید. این طرح می‌تواند مقدمه‌ای برای حذف کارت‌های بانکی باشد.
روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو بخشنامه شماره ۲۹۶۲۷۳‌‌‌‌‌‌‌/۹۴ مورخ ۱۵‌‌‌‌‌‌‌/۱۰‌‌‌‌‌‌‌/۱۳۹۴ موضوع ابلاغ اصلاحیه «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‌-ریالی»،‌به استحضار می‌رساند؛ با سپری‌شدن بیش از هشت سال از اجرای دستورالعمل مذکور و تجربیات حاصل از آن و نیز حسب بازخوردهای واصله از مراجع مختلف، به ویژه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و همچنین با توجه به این که در سال جاری مقرر شده، حدود ۸۰۰۰ هزار میلیارد ریال از تأمین مالی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی کشور با استفاده از ابزار اعتبار اسنادی داخلی ‌‌-ریالی

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها