پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

یک پیش‌بینی مهم درباره قیمت طلا و سکه / قیمت طلا احتمالا به این عدد می‌رسد

25 آبان 1402
یک پیش‌بینی مهم درباره قیمت طلا و سکه / قیمت طلا احتمالا به این عدد می‌رسد

محمد کشتی‌آرای، کارشناس بازار طلا و سکه در مورد وضعیت بازار طلا و سکه در هفته آینده گفت: فعلا به نظر نمی‌رسد ما نوسان زیادی در بازار طلا و سکه داشته باشیم، بنابراین پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده هم قیمت‌ها در محدوده قیمتی این هفته باقی بماند.

به گزارش بانک اول کارشناس بازار طلا و سکه در مورد وضعیت بازار طلا و سکه در هفته جاری که رو به اتمام است، گفت: برخلاف انتظارات داخلی و حتی جهانی که گمان می‌رفت اتفافات خاورمیانه می‌تواند روی قیمت طلا و حتی نفت تاثیر بگذارد، اینگونه نشد و نفت گران نشد و قیمت طلا هم سیر نزولی پیدا کرد و در این هفته هم روزی چند دلار قیمت هر انس طلا با کاهش همراه بود.

کشتی آرای افزود: از طرف دیگر، با توجه به مدیریت و کنترل قیمت ارز، قیمت ارز هم نوسان زیادی نداشت و برخلاف انتظار که همه تصور می‌کردند قیمت ارز صعودی خواهد شد این اتفاق نیفتاد و حتی نزولی بود و در محدوده ۵۱ هزار تومان دادوستد شد.این عوامل به انضمام کاهش دادوستدها باعث شد این هفته قیمت طلا و سکه سیر نزولی داشته باشد و به نسبت اول هفته با کاهش همراه باشد.

حباب سکه کاهش یافت؟

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر در مورد حباب سکه هم بیان کرد: حباب سکه تغییری نکرد و وقتی حباب کاهش یا افزایش پیدا نمی‌کند نشان‌دهنده ثبات و تعادل عرضه و تقاضاست.

کشتی‌آرای افزود: در حال حاضر سکه در محدوده ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دارای حباب است. اما طلا در دو هفته اخیر حباب خود را از دست رفته و حباب آن صفر شده و در حال حاضر قیمت طلا که در بازار داخل هر گرم ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان است قیمت واقعی است و هیچ‌گونه حبابی ندارد ولی از آنجا که تنها عامل واگذاری سکه، بانک مرکزی است و عرضه‌ای صورت نمی‌گیرد، سکه همچنان دارای حباب است که در حال حاضر حباب آن ثابت مانده است.

این کارشناس بازار طلا و سکه در مورد حباب دیگر انواع قطعات سکه گفت: نیم سکه در حدود ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حباب دارد. ربع سکه هم حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ تومان دارای حباب است. بیشترین حباب را سکه‌های یک گرمی دارند که به نسبت وزن حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دارای حباب هستند.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در هفته آینده

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر در مورد وضعیت بازار طلا در هفته آینده هم گفت: این هفته در مجموع بازار آرام و باثبات بود که همانطور که اشاره شد علت آن کم‌نوسان بودن قیمت طلا و سکه بود که عامل اصلی آن قیمت جهانی طلا و قیمت ارز بود. قیمت جهانی طلا در این هفته کاهشی بود و قیمت ارز هم با ثبات بود.

کشتی‌آرای در پاسخ به اینکه احتمال دارد قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پایین‌ بیاید؟ گفت: خیر، چون همانطور که اشاره کردم در حال حاضر قیمت طلا واقعی است و از طرف دیگر با توجه به شرایط اقتصادی، قیمت ارز در همین محدوده منطقی به نظر می‌آید و قیمت جهانی طلا هم تقریبا در یک رقم ثابتی نوسان می‌کند، بنابراین فعلا به نظر نمی‌رسد ما نوسان زیادی داشته باشیم و حتی به نظر می‌رسد در هفته آینده هم قیمت‌ها در محدوده قیمتی این هفته باقی بماند.

اخبار مرتبط
مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اشاره به ارز تخصیصی به حوزه صنایع اظهار کرد: برای صنایع مختلف شامال معاملات نیمایی و معاملات اشخاص در مجموع یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۸۵ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات، تامین شده است.
امروز قیمت دلار ثبات را تجربه کرده است، قیمت سکه امامی اما پایین آمد
اولین حراج سکه ۱۴۰۳ مرکز مبادله، ساعت ۱۳ تا ۱۷ دوشنبه ۲۷ فروردین انجام شد و با اینکه ۲۹ هزار و ۳۸۶ تقاضای خرید ثبت شد، در نهایت هفت هزار و ۲۱۸ سکه فروش رفت.
برخی تحلیلگران خاطرنشان می کنند که کاهش ریسک ژئوپلیتیکی تقاضای کمتری را برای طلا ایجاد می کند، در حالی که احساسات بازار از فعالیت های اقتصادی جهانی حمایت می کند که تقاضای صنعتی نقره را افزایش می دهد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها