پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

بدقولی ایران خودرو برای تحویل خودرو / عدم پرداخت سود از سوی ایران‌خودرو

25 آبان 1402
 بدقولی ایران خودرو برای تحویل خودرو / عدم پرداخت سود از سوی ایران‌خودرو

خودروهایی که قرار بود از طریق سامانه یکپارچه خودرو در موعد مقرر تحویل شود اکنون باعث سردرگمی متقاضیان شده و برای آنان مشکلاتی را ایجاد کرده است.

به گزارش بانک اول خودروهایی که در موعد مقرر تحویل مشتریان نمی‌شود و به بهانه افزایش قیمت یا عرضه محصول جدید باعث تغییر قراردادها می‌شود، اکنون مشکلاتی را برای مشتریان فراهم کرده است.

یکی از مشتریانی که در اسفندماه ۱۴۰۱ در سامانه یکپارچه خودرو ثبت نام کرده بود می‌گوید که در فروردین ماه امسال نتایج نوبت اعلام و مشخص شد که تحویل خودروی سورن در بهار ۱۴۰۳ صورت می‌گیرد که در ادامه بخشنامه جدیدی اعلام شد که بر اساس آن متقاضیان امکان تغییر اولویت دارند.

این مشتری می‌گوید: در اردیبهشت ماه امسال سورن را به تارا اوتومات تغییر دادم و در خردادماه ۴۹۱ میلیون تومان تکمیل وجه کردیم که باید خودرو ۹۰ روزه تا هشتم شهریور ماه تحویل می‌شد.

وی ادامه می دهد: در ۱۸ مهرماه بخشنامه جدیدی صادر شد که می‌توانستیم خودروی تارا را به تارا V۴ تغییر دهیم که ۴۰ میلیون نیز اضافه پرداخت کردیم بر اساس این قرارداد باید تا ۲۳ آبان ماه تحویل می‌شد که با پیگیری‌هایی که با شرکت ایران‌خودرو داشته‌ایم اعلام کردند که تا دی ماه نیز خودروی مورد نظر فاکتور نخواهد شد.

عدم پرداخت سود از سوی ایران‌خودرو

وی خاطرنشان می‌کند تا چند ماه شرکت ایران‌خودرو سود تاخیر حدود سه درصد را ماهانه پرداخت کرده ولی اکنون سودی پرداخت نکرده است ما از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست می‌کنیم که پیگیر تحویل خودروها در موعد مقرر به مشتریان از سوی شرکت‌های خودروساز باشند.

اخبار مرتبط
این مقام مسئول ادامه داد: واردات خودروهای جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه‌هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.
لازم به ذکر است که کلیه شرایط عمومی و اختصاصی بخشنامه‌های فراخوان اولویت‌های سامانه یکپارچه فروش خودرو (متقاضیان عادی) در خصوص متقاضیان این بخشنامه نیز لازم‌الاجرا خواهد بود. علاوه بر این، برنامه‌های فروش پیش‌فروش ارائه شده در این بخشنامه، مشمول مصوبه 473 شورای رقابت می‌باشد و در صورت افزایش قیمت محصول در زمان تحویل، بخش معادل پیش‌پرداخت مشمول افزایش قیمت نخواهد شد.
بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار ۵۵ میلیون تومان ریزش داشت و به قیمت ۹۴۵ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۳ در حدود ۱۵ میلیون تومان ارزان شده و ۸۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است.
گروه خودروسازی سایپا اولین طرح فروش فوق‌العاده محصولات خود را با خودروی سایپا ۱۵۱ SE و با قیمت جدید، ویژه متقاضیان عادی آغاز کرده است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها