جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

۵ نکته مهم در خرید دلار برای حفظ سرمایه

26 آبان 1402
۵ نکته مهم در خرید دلار برای حفظ سرمایه

دلار در حال حاضر یکی از گزینه های کم ریسک برای سبد سرمایه گذاری است اما باید نکاتی را در سرمایه گذاری بر روی این ارز در نظر بگیرید تا سرمایه تان را از دست ندهید.

مراکز معاملاتی ارز و دلار زیادی وجود دارد که شامل صرافی های مجاز و غیرمجاز، بانک ها و دلالان دلار می شود.

نکته مهم در زمینه سرمایه گذاری در دلار این است که طی سال های گذشته همواره نوسانات دلار در مقایسه با سایر بازارهای موازی کمتر بوده است و اگر قصد سرمایه گذاری بر روی دلار نقدی دارید، باید بگوییم که در بلندمدت نسبت به دیگر بازارهای مالی، سود کمتری خواهید داشت.

نکات زیر را در خرید دلار حتما مدنظر داشته باشید تا زیان نبینید:

از دلال ها یا صرافی های غیرمجاز دلار نخرید زیرا احتمال وسوسه فروش دلارهای تقلبی به شما زیاد است. پس اولین نکته برای انتخاب بهترین ارز برای سرمایه گذاری و خرید، مراجعه به صرافی معتبر است.

خرید دلار یا یورو  , ویا سایر ارزهای خارجی در روزهای کاری و قبل از تعطیلات بهتر است. یکی از قوانین نانوشته بازار دلار این است که معمولا در تعطیلات بیش از دو روز قیمت دلار افزایش می یابد.

دلایل این امر این است که معمولا در این زمان عرضه به شدت کاهش می یابد و دلار نوسانات کمی به سمت بالا خواهد داشت.

دلیل اصلی این امر این است که اگر قصد خرید دلار زیاد دارید، باید بدانید که خرید و فروش دلار به صدها دلار معمول است و می توانید به این سوال پاسخ دهید که «چند دلار خرید بهتر است؟ جواب خوبی بدهید اما در کل باید مراقب خرید دلار واقعی باشید. چون این موضوع بسیار مهم تر است.

هرگز دریافت فاکتور را فراموش نکنید زیرا با این کار فروشنده مبادله ای باید شماره سریال اسکناس را روی آن درج کرده و سپس آن را به شما تحویل دهد.

همچنین قیمت دلار در فاکتور درج می شود و فروشنده نمی تواند قیمت زیادتری از شما دریافت کند.

نخستین نکته این است که باید از وجود علائم اسکناس دلار مطمئن شوید. سپس دلار را بالا نگه دارید تا مطمئن شوید که جعلی نیست.

همچنین نواری بر روی دلار چاپ شده که عمود بر اسکناس است. برای یادآوری اصالت دلار می توانید از نور برای دیدن این نوار استفاده کنید.

از دستگاه های تست اسکناس مخصوص دلار هم می توانید استفاده کنید.و یا از افراد قابل اعتماد و زبده نظیر کارمندان بانک جهت تست اسکناس می توانید کمک بگیرید.

همیشه در خرید و فروش دلار به نکات مهم توجه کنید و سپس وارد بازار خرید و فروش ارز شوید تا تمرکز کافی برای این کار داشته باشید

اخبار مرتبط
، بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و افزایش قیمت سکه نسبت به روز گذشته است.
بیست و یکمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
سکه بازان در معاملات نقدی روز گذشته گوش به فرمان دلار بودند. در همین راستا شواهد گویای آن است بعد از اینکه نرخ دلار نوسان کاهشی را ثبت کرد، کمتر کسی حاضر بود در موقعیت خرید سکه قرار بگیرد. همچنین دسته ای از تحلیلگران می گفتند ریزش طلای آبشده و از دست رفتن کف حمایتش به دلیل ریزش انس طلا در معاملات روز سه‌شنبه موجب شد تا قیمت سکه یک کانال عقب نشینی کند.
بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی، ازآنجایی‌که بازار طلا با مشکلاتی از قبیل فعالیت بدون دریافت مجوز، خریدوفروش با حساب‌های اجاره‌ای و فعالیت‌های ارزی برخی سودجویان به اسم طلافروش و فروش طلا با عیار پست مواجه است، این بازار نیازمند یک ساماندهی در تمامی بخش‌های صنفی و معاملاتی خود می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها