پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

سامانه یکپارچه برای پیش‌فروش ۸ خودرو باز شد / اسامی و قیمت خودرو ها

27 آبان 1402
سامانه یکپارچه برای پیش‌فروش ۸ خودرو باز شد / اسامی و قیمت خودرو ها

متقاضیان خودروهای وارداتی که در مرحله اول ثبت‌نام این خودروها در اسفند ماه سال گذشته با بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود، اقدام کرده و نوبت‌دهی شده‌اند، از امروز (شنبه) تا پایان روز دوشنبه (۲۹ آبان ماه) مهلت دارند، از میان هشت مدل خودروی عرضه شده در چهارمین دوره عرضه خودروهای وارداتیِ دارای مجوز، سه اولویت خود را انتخاب کنند.

به گزارش بانک اول  متقاضیان خودروهای وارداتی که پیش از آغاز ثبت‌نام، وجه ۵۰۰ میلیون تومانی را در حساب وکالتی خود بلوکه کرده بودند، از ششم اسفند ماه می‌توانستند برای ثبت درخواست خود از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودروها اقدام کنند.

حدود ۱۰ روزی پس از پایان مهلت ثبت‌نام اولیه، نتایج نوبت‌های تعیین شده برای تخصیص خودروهای وارداتی مشخص و در حساب کاربری افراد بارگذاری شد که براساس آن از میان حدود ۱۲۰ هزار نفر ثبت‌نام‌کننده، ۳۰ هزار نفر نهایی و در اصل در لیست دریافت خودروهایی که مقرر شد به‌تدریج وارد کشور شود، قرار گرفتند.  

پس از آن اولین فروش رسمی خودروهای وارداتی در آخرین روزهای اسفند ماه با عرضه چانگان‌های وارداتی سایپا آغاز شد و از حدود یک ماه  پیش سرعت گرفته است، به گونه‌ای از نیمه مهر ماه تاکنون سه مرحله اجرایی و تخصیص‌ها صورت گرفته و از امروز (شنبه ۲۷ آبان ماه) دور چهارم آغاز شده است.

در این دور از عرضه خودروهای وارداتی هشت محصول شامل هیوندای توسان، النترا و اکسنت (کرمان‌موتور)، تویوتا کرولا ۱۲۰۰cc (معین‌خودرو ایرانیان)   و کیا سونت (کوشاخودرو نگین) دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و همچنین هیوندای کرتا (کرمان‌موتور)، تویوتا کرولا ۱۵۰۰cc (معین‌خودرو ایرانیان) و دانگ‌فنگ شاین‌مکس (ایران‌خودرو) دارای قیمت‌ علی‌الحساب در مبادی ورودی برای مشتریان عرضه شده است.

آغاز ثبت‌ درخواست برای ۸ مدل خودروی وارداتی؛ متقاضیان ۳ روز فرصت دارند

آغاز ثبت‌ درخواست برای ۸ مدل خودروی وارداتی؛ متقاضیان ۳ روز فرصت دارند

گفتنی است که برای این خودروها، تمامی فرآیندهای اخذ مجوزهای لازم (استاندارد، محیط‌زیست و...) توسط شرکت‌های واردکننده انجام شده و خودروها وارد کشور شده‌اند و بدین ترتیب خودرویی که هنوز وارد نشده یا تاییدی‌های لازم را ندارد، در این فروش‌ها حضور ندارند.

بر اساس برنامه دور چهارم عرضه خودروهای وارداتی، متقاضیانی که در مرحله اول ثبت‌نام در اسفند ماه سال گذشته ثبت تقاضا کرده و نوبت‌دهی شده‌اند، سایت سامانه‌ یکپارچه خودروهای وارداتی برای متقاضیان که طی سه دور قبلی هنوز تخصیصی به آن‌ها صورت نگرفته، از امروز (شنبه ٢٧ آبان ماه) تا پایان روز دوشنبه (ساعت۲۳ و ۵۹ دقیقه ٢٩ آبان ماه) در دسترس خواهد بود تا سه اولویت مورد نظر خود (چینش اولویت‌ها، حائز اهمیت) را از میان هشت محصول عرضه شده، انتخاب کنند.

تاکید می‌شود که هیچگونه ثبت‌نام جدیدی در این مرحله انجام نمی‌شود و انتخاب خودرو در سامانه صرفاً مختص ثبت‌نام‌کنندگان مرحله اول است.

همچنین گفتنی است که قیمت‌های فوق (قطعی و علی‌الحساب)، قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی معمولِ پس از ترخیص،  در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌ قطعی که مصوب خواهد شد، اضافه خواهد شد.

اخبار مرتبط
این مقام مسئول ادامه داد: واردات خودروهای جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه‌هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.
لازم به ذکر است که کلیه شرایط عمومی و اختصاصی بخشنامه‌های فراخوان اولویت‌های سامانه یکپارچه فروش خودرو (متقاضیان عادی) در خصوص متقاضیان این بخشنامه نیز لازم‌الاجرا خواهد بود. علاوه بر این، برنامه‌های فروش پیش‌فروش ارائه شده در این بخشنامه، مشمول مصوبه 473 شورای رقابت می‌باشد و در صورت افزایش قیمت محصول در زمان تحویل، بخش معادل پیش‌پرداخت مشمول افزایش قیمت نخواهد شد.
بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار ۵۵ میلیون تومان ریزش داشت و به قیمت ۹۴۵ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۳ در حدود ۱۵ میلیون تومان ارزان شده و ۸۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است.
گروه خودروسازی سایپا اولین طرح فروش فوق‌العاده محصولات خود را با خودروی سایپا ۱۵۱ SE و با قیمت جدید، ویژه متقاضیان عادی آغاز کرده است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها