جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

فوری؛ شرط سنی جدید برای استخدام در آموزش و پرورش اعلام شد

27 آبان 1402
فوری؛ شرط سنی جدید برای استخدام در آموزش و پرورش اعلام شد

لاشکی ، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه گفته می‌شود سقف سنی باعث می‌شود بعضا افراد با اختلاف یکی دو روز نتوانند وارد آموزش و پرورش شوند، ادامه داد: نباید در عدد خیلی ریز شد، بالاخره آن کسی که نمره ۹.۷۵ بگیرد فقط ۰.۲۵ نمره می خواهد تا ۱۰ گرفته و قبول شود!

به گزارش بانک اول بنابر اظهارات وی، گرچه رایزنی بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی در خصوص تبدیل وضعیت معلمان خرید خدمات آموزشی به قرارداد معین انجام شده اما تا لحظه این پیگیری به نتیجه نرسیده است و از طرفی مجوز جذب حدود ۲۰ هزار نیروی خدماتی و سرایداری برای مدارس صادر شده اما همچنان در خصوص شیوه به کارگیری، درصد جذب، سهمیه آزاد یا غیرآزاد و جذب از طریق آزمون این نیروها ابهام وجود دارد.

قاسم احمدی لاشکی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۰ هزار معلم خرید خدمات آموزشی داریم، اظهار کرد: وزیر با سازمان امور اداری و استخدامی مکاتبه کردند تا این نیروها را تبدیل به قرارداد معین کنیم اما تا این لحظه هنوز خروجی این امر به دست ما نرسیده است.

وی نسبت به تعیین تکلیف معلمان خرید خدمات آموزشی اظهار امیدواری کرد و گفت: این تعیین تکلیف هم خواسته مجلس و وزارت آموزش و پرورش و هم خواسته معلمان است. اگر سازمان امور استخدامی و برنامه و بودجه همراهی کنند تعیین تکلیف این حدود ۲۰ هزار نفر به نتیجه می رسد. امسال نیروی خرید خدماتی جدیدی جذب آموزش و پرورش نشد اما آنهایی که از گذشته با ما همکاری هستند امسال نیز در مدارس ماندند و درحال همکاری با آموزش و پرورش هستند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر آخرین وضعیت جذب نیروی خدماتی و سرایداری در مدارس نیز تصریح کرد: مجوز عددی حدود ۲۰ هزار نیروی خدماتی و سرایداری برای مدارس به ما داده شده است اما هنوز در خصوص شیوه به کار گیری و جذب این افراد ابهام وجود دارد. در حال رایزنی هستیم تا شیوه به کارگیری اعم از اینکه از طریق آزمون داخلی باشد یا خیر، چگونگی درصدهای جذب افراد از طریق سهمیه آزاد یا غیر آزاد و... مشخص شود. از این رو هنوز در شیوه جذب و به کار گیری این افراد ابهام وجود دارد.

لاشکی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر درباره تعیین سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان، توضیح داد: همچنان همان مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش یعنی ۲۴ سال برای دوره  تعهد دبیری و ۴۰ سال سن برای آنهایی که از طریق ماده ۲۸ و با مدرک لیسانس جذب آموزش و پرورش می شدند، در این رابطه پابرجاست. در خصوص رای دیوان عدالت اداری هم هماهنگ کردیم و درخواست اعمال ماده ۹۱ داده‌ایم. این درخواست هم اکنون در هیات عمومی دیوان عدالت اداری است و دوستان در حال بررسی هستند.

وی درباره اینکه گفته می‌شود سقف سنی باعث می‌شود بعضا افراد با اختلاف یکی دو روز نتوانند وارد آموزش و پرورش شوند، ادامه داد: نباید در عدد خیلی ریز شد، بالاخره آن کسی که نمره ۹.۷۵ بگیرد فقط ۰.۲۵ نمره می خواهد تا ۱۰ گرفته و قبول شود. ۱۰ نمره قبولی و ۹.۷۵ نمره قبولی نیست. در این خصوص هم اگر سن افراد از آن عدد تعیین شده بالاتر باشد ولو اینکه یک روز بالاتر باشد، اجازه قانونی برای جذب فرد را نداریم مگر اینکه قانون به ما این اذن را دهد./ ایسنا

اخبار مرتبط
روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو بخشنامه شماره ۲۹۶۲۷۳‌‌‌‌‌‌‌/۹۴ مورخ ۱۵‌‌‌‌‌‌‌/۱۰‌‌‌‌‌‌‌/۱۳۹۴ موضوع ابلاغ اصلاحیه «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‌-ریالی»،‌به استحضار می‌رساند؛ با سپری‌شدن بیش از هشت سال از اجرای دستورالعمل مذکور و تجربیات حاصل از آن و نیز حسب بازخوردهای واصله از مراجع مختلف، به ویژه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و همچنین با توجه به این که در سال جاری مقرر شده، حدود ۸۰۰۰ هزار میلیارد ریال از تأمین مالی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی کشور با استفاده از ابزار اعتبار اسنادی داخلی ‌‌-ریالی
مصوبه مزد کارگران در سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده و دستمزد فروردین آنها باید بر اساس معیارهای جدید محاسبه و پرداخت شود. دامنه مزد قانونی کارگران در سال جاری از ۷ تا ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است و کارگران بنا به وضعیت شغلی و خانوادگی، مشمول دریافت ارقام بالاتری به‌عنوان مزد مبنا و حداقل مزد خواهند بود.
کاظمی با اشاره به آمادگی کامل گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت استقرار تدریجی سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی در امور گمرکی در تمامی گمرکات اجرایی، افزود: سازمان‌های همجوار مجوز دهنده در حوزه تجارت خارجی برای ترخیص کالا، بایست ضمن اتصال به سامانه یکپارچه مجوزها وزارت صمت، مجوزها را از طریق این سامانه به سامانه جدید گمرک ارسال کنند.
دیدار با مردم سمنان و شاهرود، حضور در جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها