چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

تجدید ارزیابی ایران خودرو و سایپا نزدیک است + عکس

27 آبان 1402
تجدید ارزیابی ایران خودرو و سایپا نزدیک است + عکس

بخش‌نامه جدید بانک‌ مرکزی به بانک‌ها در خصوص مستثنی شدن ایران خودرو و سایپا در برخی محدودیت‌های احتیاطی و نظارتی، حساسیت اهالی بازار سرمایه را برانگیخت که این موضوع تا چه میزان می‌تواند بر روند این دو نماد تاییر گذار باشد.

به گزارش بانک اول طبق این بخشنامه ، بانکها دیگر به خاطر مشمول ماده ۱۴۱ و زیان‌ده بودن ایران خودرو و سایپا، محدودیت نداشته و می‌توانند در زمینه های مختلف از جمله طرحهای توسعه، سرمایه در گردش و تجهیزات، تامین اعتبار کنند و برای بدهی‌هایی که به شبکه بانکی دارند، مهلت داده می‌شود که کمک بزرگی به تسهیل و تزریق نقدینگی به این دو شرکت برای پیش برد توان تولید و افزایش محصولات میکند.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد تجدید ارزیابی دارایی این دو غول خودروساز نزدیک است؛ چرا که یکی از دلایلی که شرکت ها به سمت تجدیدارزیابی می‌روند این است که بتونند بر اساس ارزش روز دارایی هاشان، وام و تسهیلات بیشتری دریافت کنند.

این خبر حتی می‌تواند برای کلیت بازار نیز مثبت تلقی می‌شود، چرا که تاثیر این دو نماد در شاخص کل انکار ناپذیر است.

اخبار مرتبط
به اطلاع نمايندگان ایران خودرو میرساند، شرايط تبديل متمركز مختص تعهدات منقضي، مطابق جدول پيوست اعلام مي شود؛ لازم است نمايندگان در خصوص اطلاع رساني به مشتريان تعهدات منقضي اقدام لازم را مبذول فرمايند.
بورس کالا در سال ۱۴۰۳ نیز به عنوان بستری مطمئن و شفاف برای عرضه خودرو به کار خود ادامه می‌دهد. نخستین مزایده در سال ۱۴۰۳، مربوط به کامیون کشنده فاو می‌شود که از روز یکشنبه مورخ ۹ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ در ویترین بورس کالا قرار می‌گیرد.
متقاضیان فوق میتوانند طی مدت 10 روز یا زمان تکمیل ظرفیت با مراجعه به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو نسبت به واریز وجه اقدام نمایند. زمان فعالسازی این بخشنامه بر روی سایت esale.ikco.ir بعد از ارسای پیامک از سوی ایران خودرو خواهد بود.
در طرح اعلام شده از سوی کرمان موتور، قیمت قطعی خودرو یک‌ میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان اعلام شده اما کرمان موتور تخفیف ۲۵ میلیون تومانی در نظر گرفته است. مبلغ پیش پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان شامل آورده راننده و مبلغ اسقاط خودرو و تسهیلات کرمان موتور ۶۰۰ میلیون تومان اعلام شده است، صندوق کارآفرینی امید نیز ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات به این طرح اختصاص داده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها