پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

هشدار به خانواده‌ها؛ در دام این کلاهبرداران نیفتید

27 آبان 1402
هشدار به خانواده‌ها؛ در دام این کلاهبرداران نیفتید

معاون وظیفه عمومی نیروی انتظامی استان ضمن درخواست از خانواده ها جهت نیوفتادن در دام کلاهبرداران برای اخذ معافیت سربازی فرزندانشان، گفت: برای سربازان دارای مهارت فنی و حرفه ای تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌شود.

به گزارش  بانک اول به نقل از ایسنا، یعثوب حقی ۲۷ آبان در جلسه با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: متأسفانه شاهد بروز شگردهای مختلف کلاهبرداران و سودجویان برای صدور کارت معافیت سربازی با روش هایی هستیم که سلامت جسمانی و روحی فرزندان را تحت الشعاع قرار می دهد و خانواده ها باید مراقب فرزندان خود باشند و از صرف هزینه های گزاف خودداری کنند.

وی ادامه داد: کاهش سه ماهه خدمت سربازی در جهت عدالت محوری بوده و متناسب با مناطق خدمت سربازی برای مناطق امنیتی درگیر ۱۴ ماه، برای مناطق غیرامنیتی غیردرگیر افراد بومی ۱۸ ماه و افراد غیربومی ۱۵ ماه و برای مناطق عادی افراد بومی ۲۱ ماه و افراد غیربومی ۱۸ ماه در نظر گرفته شده است.

حقی با بیان اینکه فاصله ۲۰۰ کیلومتری محل سکونت از یگان خدمت ملاک کاهش دوران خدمت سربازی می باشد، بیان کرد: کسر خدمت متأهلی ۲ ماه و برای فرزند اول ۳ ماه و برای فرزند دوم ۴ ماه و همچنین فرزند سوم ۵ ماه اعمال می شود.

معاون وظیفه عمومی استان ضمن یادآوری اینکه مشمولان متأهل در شهر محل سکونت همسرشان خدمت سربازی را طی می کنند، ادامه داد: افزایش حقوق میانگین ۱۴۰ درصد برای سربازان را شاهد بوده ایم و همچنین متأهل بودن و نوع مناطق خدمت در افزایش حقوق سربازان تأثیر خواهد داشت.

وی اعلام کرد: سربازان در صورت داشتن مهارت فنی و حرفه ای از یک ماه کسر خدمت بهره مند می شوند و همچنین برای دریافت تسهیلات اشتغال زایی ارزان قیمت معرفی می شوند.

حقی با ابراز اینکه ۴۹۷ نفر برای دریافت تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی ۴ درصدی جهت اشتغال آفرینی معرفی شده است، گفت: برای این منظور در سال جاری ۵۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: نخبگان جوان در صورت داشتن ابتکارات تأیید شده توسط بنیاد ملی نخبگان تا ۱۲ ماه با توجه به ارزش اختراعات خود کسر خدمت سربازی می گیرند.

معاون وظیفه عمومی ناجای استان خاطرنشان کرد: کسر خدمت ایثارگری دارای ۳۰ ماه جبهه برای یک فرزند معافیت شامل می شود و همچنین برای هر ماه ایثارگری و سابقه حضور در جبهه ۱۲ روز معافیت و برای هر درصد جانبازی ۱۲ ورز معافیت برای فرزندان ایثارگران و جانبازان شامل خواهد شد.

حقی از معافیت تحصیلی برای کاهش دغدغه خانواده ها تا پایان مهرماه هر سال خبر داد و گفت: سنوات ارفاقی برای دانشجویان به مدت یکسال تا فارغ التحصیلی داده می شود.

وی با اشاره به اینکه امکان تردد مشمولان بیش از ۳ سال تا سال ۱۴۰۵ مصوب شد، افزود: طبق قانون کارفرمایان دولتی و غیردولتی نباید مشمولان غایب خدمت سربازی را بکارگیری نمایند و در صورت مشاهده کارفرمایان متخلف به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

این مقام نظامی استان به صدور معافیت ۵۶۹ نفر از مشمولان دارای ۳ فرزند و ۴ فرزند در عرض ۲ ماه اشاره کرد و ادامه داد: خانواده های دارای والدین معلول، یکی از فرزندان ذکورشان از معافیت برخوردار میشود و همچنین خانواده هایی که دارای یک خواهر و یا برادر معلول باشد که یک فرزند سالم ذکور بالای ۱۸ سال دارند از معافیت سربازی بهره مند میشود.

حقی تصریح کرد: خانوده ها جهت راهنمایی و پرسش از اعزام، معافیت و سایر امورات سربازی فرزندان خود از طریق تلفن ۰۹۶۴۸۰ در وقت اداری با کارشناسان پاسخگویی لازم را کسب نمایند.

اخبار مرتبط
به هر حال پیش‌بینی دولت بر فروش بیشتر از این میزان استوار است و همین مساله اولین احتمال عدم تحقق را پررنگ می‎سازد. به عبارت دیگر من معتقدم که این مساله خود مشکلی اساسی برای وقوع کسری بودجه تلقی می‌شود.
در این مصوبه علاوه بر ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان، مبالغ حداقل حقوق و مزایای مستمر، حداقل حکم کارگزینی و سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه کارمندان نیز مشخص شده است.
رییس پلیس فتا تهران تأکید کرد: افراد باید پس از مواجهه با این گونه پیام‌ها، حتی از طرف اعضای خانواده‌ی خود، قبل از اقدام به واریز وجه از طریق تماس تلفنی صحت آن پیام را بررسی کنند؛ چرا که ممکن است شبکه‌ی اجتماعی ارسال‌کننده‌ی پیام هک شده باشد و او این پیام را نفرستاده باشد.
معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: کالا‌های اساسی شامل لوازم خانگی برقی، لوازم آشپزخانه، کالای دیجیتال، وسایل سرمایشی، گرمایشی و ... است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها