پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

هشدار بانک مرکزی درباره پرداخت «وام ریالی با توثیق رمزارز»

27 آبان 1402
هشدار بانک مرکزی درباره پرداخت «وام ریالی با توثیق رمزارز»

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: موضوع پرداخت «وام ریالی با توثیق رمزارز» به عنوان یک ‎تخلف توسط فعالان دارای مجوز انجام نشده است.

به گزارش بانک اول  بانک مرکزی به عنوان سیاست‌گذار و ناظر بازار پول نسبت به رویدادهای حوزه رمزارز و تاثیر آن بر کارکرد روان و سالم بازار پول اهتمام جدی دارد.

وی در ادامه تأکید کرد: طبق مقررات، هرگونه فعالیت فاقد مجوز از این بانک ‏در حیطه ‎رمزارزها تخلف بوده و برای معاملات غیرمجاز آنان در فضای مجازی نیز جرم‌انگاری شده است که با متخلفین طبق قانون و از مجاری پیش‌بینی شده، برخورد می‌شود.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی تصریح کرد: بانک مرکزی ضمن نظارت فراگیر و مستمر بر فعالان مجاز بازار پول با هرگونه ارتکاب تخلف در این بخش به جد برخورد می‌کند./ایسنا

اخبار مرتبط
وزارت رفاه ضمن هشدار از هموطنان خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان با بیان نقش و اهمیت ویژه این استان در درآمدهای کشور خاطرنشان کرد: اصفهان پس از تهران، رُتبه دوم را تامین درآمدهای مالیاتی دارد اما در دریافت اعتبارات رُتبه هفتم و در تملک دارایی‌ها رتبه شانزدهم کشور است.
اگرچه کاهش رشد نقدینگی می‌تواند یک نشانه مثبت باشد و کم و بیش این اتفاق نظر میان مکاتب اقتصادی وجود دارد که تورم در بلندمدت با نرخ رشد نقدینگی قابل توضیح است، اما به دلایل متعدد در کوتاه‌مدت نمی‌توان انتظار همبستگی قوی میان این دو متغیر را داشت. بنابراین حتی با فرض پایدار بودن روند کاهش نرخ رشد نقدینگی، در بازه زمانی یک‌ساله عوامل مهم‌تری وجود دارد که در ارائه چشم‌انداز واقع‌بینانه از تورم باید درنظر گرفت.
سربازرس اداره مبارزه پولشویی بانک مرکزی سقف نقل و انتقال پول و تراکنش با اینترنت بانک و همراه بانک در ماه برای فرد حقیقی اعلام کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها