ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

شرایط پرداخت وام 150 میلیون تومانی به سربازان ماهر

27 آبان 1402
شرایط پرداخت وام 150 میلیون تومانی به سربازان ماهر

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اردبیل گفت: سربازان دارای مدرک مهارتی می‌توانند پس از خدمت سربازی از وام ۱۵۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۴ درصدی بهره‌مند شوند.

به گزارش بانک اول، یعثوب حقی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: سربازان دارای مدرک مهارتی می‌توانند پس از خدمت سربازی از وام ۱۵۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۴ درصدی بهره‌مند شوند که در همین راستا در سال۱۴۰۱ به ۴۹۷ نفر این مبلغ پرداخت شده است.

وی افزود: نخبگان و علم آموزان با ارائه طرح و یا پروژه حائز شرایط خود می‌توانند تا ۱۲ ماه کسری خدمت بگیرند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اردبیل بیان کرد: طی سال‌های اخیر تمام دغدغه ستادکل نیروهای مصلح ارتقای کیفیت سربازی بوده که در همین خصوص مشوق‌های متعددی برای خدمت سربازی در نظر گرفته شده و انعطاف در این موضوع به خوبی نمایان است‌.

وی افزود: کماکان تلاش‌ها ادامه دارد تا خدمت سربازی عدالت محور و تخصصی‌تر شود که در همین راستا کاهش ۳ ماهه خدمت سربازی را شاهد بودیم که برای تمام سربازان اعمال شد خدمت معمول سربازی به ۲۱ ماه کاهش یافت.

کاهش مدت سربازی در برخی مناطق به ۱۴ ماه

وی با اشاره به مدت خدمت سربازی در نواحی و مناطق و در شرایط‌های مختلف، تاکید کرد: خدمت سربازی در منطقه غیر بومی ۱۸ ماه، مناطق عملیاتی غیر درگیر ۱۵ ماه و مناطق عملیاتی درگیر ۱۴ ماه است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اردبیل با اشاره به سایر مشوق‌های خدمت سربازی، تصریح کرد: افراد متاهل ۲ ماهه و به ازای فرزند اول ۳ ماه، فرزند دوم ۴ ماه و فرزند سوم ۷ ماه کسری خدمت می‌گیرند.

افزایش چشم‌گیر حقوق سربازان نسبت به گذشته

حقی تاکید کرد: حقوق سربازان در طی سال‌های اخیر ۱۴۰ درصد افزایش یافت به طوری که میزان دریافتی سربازان در مناطق محروم و مرزی و همچنین متاهل و غیر متاهل بودن و مدرک تحصیلی متفاوت است.

وی گفت: کسری جدیدی که اخیرا به قوانین نظام وظیفه اضافه شد مربوط به مدرک مهارتی سربازان است به گونه‌ای که هر سربازی قبل از خدمت دارای مدرک مهارتی از فنی حرفه‌ای باشد شامل یک ماه کسری خدمت می‌شود.

هرماه جبهه ۱۲ روز کسری خدمت برای فرزند به دنبال دارد

وی عنوان کرد: فرزندان ایثارگرانی که تا ۳۰ ماه جبهه دارند می‌توانند اقدام به معافیت کنند و اما زیر ۳۰ ماه به ازای هر ماه ۱۲ روزی کسری خدمت برای یک فرزند تعلق می‌گیرد.

حقی تشریح کرد: در جانبازی زیر ۲۵ درصد نیز به ازای هر درصد ۱۲ روز کسری خدمت به شخص سرباز تعلق می‌گیرد و در موارد بالای ۲۵ درصد شخص می‌تواند جهت معافیت اقدام کند.

دانشجویان می‌توانند از مهلت دوره اعزام نیز به عنوان سنوات تحصیلی استفاده کنند

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اردبیل با اشاره به سنوات تحصیلی اذعان کرد: به طور مثال برای مقطع کارشناسی ۵ سال سنوات درنظر گرفته شده است و به اضافه یک سال نیز سنوات ارفاقی پس از تایید کمیسیون موارد خاص به این سنوات اضافه می‌شود در صورت عدم فارغ‌التحصیلی و با احراز شرایط خاص نظام وظیفه یک ترم نیز به عنوان مهلت دوره اعزام به شخص اجازه تحصیل می‌دهد اما فرد دانشجو بلافاصله بعد از پایان تحصیل باید اقدام به خدمت سربازی کند‌.

وی گفت: اکنون هر دانشجو می‌تواند در هرمقطع و ترمی یک بار در طول تحصیل خود انصراف داده و مجدد در رشته دیگری مشغول تحصیل شود.

تتو باعث معافیت نمی‌شود

حقی با اشاره به معافیت‌های سربازی، تاکید کرد: صرف داشتن تتو سبب معافیت و یا معاف از رزم نمی‌شود و این موارد نیازمند تایید پزشکان روانشناس و وجود یک بیماری مربوط به اعصاب و روان در شخص است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اردبیل از خانواده‌ها خواست با اشرافیت کافی نسبت به قوانین و مقررات نظام وظیفه عمومی، مانع به دام افتادن فرزندان خود در دام سودجویان و دلالانی شوند که به هر نحوی و حتی با ایجاد بیماری قصد دریافت معافیت دارند.

به کارگیری مشمولان سربازی جرم است

حقی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: طبق ماده های ۵۸ و ۶۳ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی بکارگیری مشمولان غایب در مؤسسات دولتی و غیردولتی از قبیل شرکت‌ها، آموزشگاه‌ها، کارگاه‌ها، بنگاه‌ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه‌ها حتی به‌صورت روزمزد ممنوع بوده و بکارگیرندگان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و برای بار نخست هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر هزینه سالانه ۳ سرباز جریمه می‌شوند.

وی بیان کرد: دفاع از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی ایران و جان و مال و ناموس مردم وظیفه دینی و ملی هر فرد ایرانی است و در اجرای این وظیفه تمام اتباع ذکور دولت جمهوری اسلامی ایران مکلف به انجام خدمت وظیفه عمومی هستند./فارس

اخبار مرتبط
عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بهابازار (بورس)ها و بازارهای خارج از بهابازار (بورس) از قبیل صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا، مشمول مالیات موضوع این فصل نمی‌باشد
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است حسب نیاز سازمان، اطلاعات ریز تراکنش‌های «ورودی به» و «خروجی از» هر حساب اعم از تجاری و غیرتجاری به تفکیک وجوه نقد و غیرنقد و نیز اطلاعات «بابت تراکنش» موضوع بند «ج» ماده (۱۰) این قانون را حداکثر ظرف ده روز پس از درخواست سازمان به‌صورت سامانه‌ای برای سازمان ارسال نماید.
مدیرعامل توانیر با بیان اینکه تعرفه برق در سال 1403 هیچ تغییری نخواهد داشت، گفت: کسانی که بیش از 2.5 برابر الگو مصرف برق دارند، به ازای هر کیلووات ساعت مازاد بر 2.5 برابر الگو، 2700 تومان پرداخت خواهند کرد که مطابق با قیمت خرید برق تجدیدپذیرها خواهد بود.
مبلغ برداشت از طریق غیرحضوری از کلیه حساب های غیرتجاری متعلق به مشتریان حقیقی بانکها تا 200 میلیون تومان به صورت روزانه و ده میلیارد ریال بصورت ماهانه افزایش یافته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
ابراهیم ابوالحسنی
ارسال شده در : یکشنبه 28 آبان 1402

پس چرا واسه وام هی پیگیر هستم ولی میگن فعلا سایت بسته هستش،پس کی این سایت باز میشه،فقط خبر رو میگین ولی وامی نیس

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها