پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

امکان ثبت شکایات مردمی از بانک‌ها فراهم است

28 آبان 1402
امکان ثبت شکایات مردمی از بانک‌ها فراهم است

مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی گفت: افراد می‌توانند شکایت خود را درباره تمام موارد بانکی در سایت بانک مرکزی یا با شماره گیری ۲۷۰۶ ثبت کنند.

به گزارش بانک اول  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد نادعلی، مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که افراد تخلفات بانک‌ها در زمینه تضامین و شرایط خارج از قاعده بانک‌ها در بخش دریافت تسهیلات را چگونه می‌توانند، گزارش دهند؟ گفت: افراد می‌توانند شکایت خود را در سایت بانک مرکزی ثبت کنند و رسیدگی هم خواهد شد.

در ادامه مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی اظهار کرد: بانک مرکزی یک مرکز تماس 2706 دارد، همچنین یک بخش هم در سایت بانک مرکزی تحت عنوان ثبت شکایت وجود دارد که افراد می‌توانند موارد و شکایت خود را در آنجا ثبت کنند و آیتم آن فعال است.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: این دو بخش (مرکز تماس و سایت بانک مرکزی) برای همه موارد و موضوعات بانکی است و در آنجا گزارشات و موارد بررسی می‌شود.

پیش از این نیز او به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود، در بانک مرکزی هر 15 روز یکبار بانک‌ها را بر اساس سهمیه‌ای که برای پرداخت تسهیلات تکلیفی ازدواج دارند پایش می‌کنیم.

همچنین بر اساس آخرین آمار اعلامی از سوی بانک مرکزی، از ابتدای سال تا 7 آبان 1402 حدود 101 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به 500 هزار متقاضی پرداخت شده است. در این مدت میزان پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری نیز به بیش از 27 هزار میلیارد تومان رسید که 440 هزار متقاضی آن را دریافت کرده‌اند.

اخبار مرتبط
حق عائله‌مندی کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری معادل یک‌میلیون و ۴۰۰هزارو۴۱۰تومان و برای بازنشستگان معادل ۲۹۰۰امتیاز تعیین شده است.
اگر کارت یکی از بانک‌های بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات را دارید، می‌توانید با تعریف کردن کارت خود روی برنامه‌ مبتنی بر تلفن همراه، از گوشی موبایل خودتان به جای کارت بانکی استفاده کنید.
مصوبه مزد کارگران در سال جدید ابلاغ شده و دستمزد فروردین آنها باید براساس معیارهای جدید محاسبه و پرداخت شود
امتیاز اعتباری به شکل یک عدد اعلام می‌شود و بیانگر میزان ریسک مالی و تمایل ایفای تعهدات شخص در زمان مقرر می‌باشد. متاسفانه، در برخی موارد، تصورات اشتباهی درباره امتیاز اعتباری وجود دارد که در این گزارش به آنها می پردازیم. به گزارش بانک اول به نقل از تسنیم،بانکهای کشور سالانه صدها هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کنند که بخش عمده آن بر اساس روش سنتی قرار دادن وثایق سنگین در رهن بانک است، این موضوع درمورد وامهای خرد هم صدق می‌کند و همین عامل باعث شده است تا بسیاری از مردم که اعتبار و توانای

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها