شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

در بازار طلا خبری نیست اما... / این پیش‌بینی قیمت طلا را نادیده نگیرید!

29 آبان 1402
در بازار طلا خبری نیست اما... / این پیش‌بینی قیمت طلا را نادیده نگیرید!

در بازار طلا خبری نیست، این وضعیت روزهای سال ۱۴۰۲ بازار طلاست اما یک پیش‌بینی برای طلا وجود دارد که شاید برای سرمایه‌گذاران مهم باشد؛ جهش قیمت در ماه‌های آینده!

به گزارش بانک اول در حالی که آبان ۱۴۰۲ نیز به روزهای پایانی رسید بازار طلا و سکه همچنان در رکود تقاضا به سر می‌برد، قیمت‌ها به ثبات نسبی رسیده است و دیگر خبری از سکه ۳۰ میلیونی هم نیست.

طلا فعلا بر خلاف پیش‌بینی‌ها حرکت کرده و تغییرات قیمتی چشمگیری نسبت به ابتدای سال نداشته است این روزها نیز سکه با نوسان اندک در کانال ۲۸ میلیون تومان معامله می‌شود و طلا نیز در محدوده ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار دارد، عبادالله محمدولی عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با اقتصاد آنلاین وضعیت ثبات قیمت در بازار طلا را تایید می کند و می‌گوید:  بازار تغییرات خاصی نسبت به هفته پیش ندارد پس از جهشی که در آغاز بحران خاورمیانه به وجود آمد قیمت‌ها به سطح فعلی بازگشته و در همین روند ادامه دارد.

در گفت‌وگوهای قبلی با فعالان بازار طلا اشاره شد که تقاضایی برای خرید وجود ندارد، محمدولی در این رابطه نیز اظهار می‌کند: مدتی است قیمت طلا هر گرم طلای ۱۸ عیار در حدود ۲ میلیون و ۴۲۰ تا ۳۰ هزار تومان معامله می‌شود تغییرات اندک است این مسئله نیز به این باز می گردد که خریدار در بازار نیست و در بازار طلا و جواهر یک سکوتی حاکم است.

این عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه می‌کند: در صنف طلا فروش مصنوعات بسیار کم است گاهی نوساناتی اتفاقی در بازار طلا باعث می‌شود خریدار پیدا شود چون مردم به دنبال این هستند دارایی خود را تبدیل به طلا کنند تا ارزش آن حفظ شود اما زمانی که تغییرات از تب و تاب می افتد خریدار هم کمتر می‌شود.

به گفته این فعال بازار طلا شاید تقاضا و داد و ستد بازار امسال نسبت به سال پیش کمتر از نصف شده باشد؛ محمدولی اضافه می کند: در بازار طلا خبری نیست؛ قیمت هر گرم طلا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان که قیمت هر کیلوی آن ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می شود مردم در این وضع انتظارات دیگری از طلا دارند، وقتی التهابات بازارها فروکش می‌کند خریدار فکر می‌کند که دیگر خرید طلا به صرفه نباشد پس می‌رود وارد بازار مسکن، خودرو یا بازارهایی که به نوعی سرمایه‌اش را حفظ کند می‌شود.

این عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران اشاره می‌کند که در زمان ثبات خریدار کمتر می‌شود به همین علت است که حباب سکه هم بدون تغییر بوده است اما محمدولی یک پیش بینی قابل تامل برای آینده قیمت طلا و سکه دارد: «به دلیل تقاضایی که وارد بازار می شود روند قیمتی سه چهار ماه آینده را افزایشی می‌بینیم.»

مهدی جهانشاهلوراد

اخبار مرتبط
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار کرد: به‌نظر بنده، در کوتاه‌مدت باید نرخ ارز را به‌شکل‌های مختلف حفظ کرد، یکی از این اقدامات آگاه کردن مردم است، به‌عنوان نمونه، ترسیم چشم‌اندازی مشخص و اطمینان‌بخش از اینکه روند ناامن‌کننده در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی در کشور وجود ندارد، راهگشاست.
نوزدهمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
، بازار امروز شاهد ریزش عمده قیمت ها نسبت به روز گذشته است.
مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اشاره به ارز تخصیصی به حوزه صنایع اظهار کرد: برای صنایع مختلف شامال معاملات نیمایی و معاملات اشخاص در مجموع یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۸۵ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات، تامین شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها