شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

خبر بد برای متقاضیان مسکن ملی / ثبت‌نام جدید نداریم

29 آبان 1402
خبر بد برای متقاضیان مسکن ملی / ثبت‌نام جدید نداریم

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از برنامه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در ارتفاع برای رفع مشکل کمبود زمین در برخی مناطق کشور خبر داد.

  به گزارش بانک اول  ارسلان مالکی با بیان این‌که "تاکنون 52 هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن تأمین شده است"، اظهار کرد:‌ از این رقم، 36 هزار هکتار زمین در حریم شهرها قرار دارد.

وی با ابراز این‌که "تاکنون برای 16 هزار هکتار زمین در قالب شهرک‌سازی مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری اخذ شده است"، یادآور شد:‌ در برنامه اولیه نهضت ملی مسکن، 1.2 میلیون خانوار باید در اراضی دولتی ساکن شوند که با احتساب 600 هزار واحد شهرهای جدید زمین 1.8 میلیون واحد مسکونی دولتی خواهد بود.

وی از توافق با بخش خصوصی برای استفاده از 17 هزار هکتار زمین خبر داد و گفت:‌ در جاهایی که زمین نداریم مانند شهرهای شمالی، در صورتی که تقاضا بیش از اراضی تأمین‌شده باشد از ارتفاع و تراکم برای ساخت تعداد بیشتری واحد مسکونی استفاده خواهیم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که 371 هزار واحد در قالب مسکن ویلایی یا گروهی ساخته می‌شود، اضافه کرد: در استان‌های خراسان جنوبی، یزد، اصفهان و... واحدهای نهضت ملی مسکن به‌صورت ویلایی ساخته خواهد شد.

مالکی تصریح کرد: در طرح نهضت ملی مسکن قیمت زمین صفر محاسبه می‌شود و به‌صورت اجاره 99ساله واگذار می‌شود.

وی با اعلام این‌که "تاکنون 4.5 میلیون نفر در سامانه برای نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند"،‌ اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی فعلاً برنامه‌ای برای ثبت‌نام مجدد در این طرح ندارد.

وی همچنین با اشاره به دستور رئیس‌جمهوری برای ساخت مسکن برای کارگران و کارکنان صنایع و کارخانه‌ها، افزود:‌ از سوی دیگر یکی از سیاست‌هایی که مصوب شورای‌عالی مسکن است این‌که بتوانیم در سواحل جنوب مکان‌یابی‌هایی را انجام دهیم تا شهرک‌هایی احداث شود، شهرک‌های مولد و مسکونی. مکان‌یابی این شهرک‌ها به اتمام رسیده است و در مرحله بررسی‌های فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری قرار دارد./تسنیم

اخبار مرتبط
در ادامه تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر تأمین رضایت جامعه کارگران، شورای عالی کار در این هفته چندین جلسه داشت. بر اساس سخن برخی از اعضای شورای عالی کار افزایش حق مسکن در مصوبه حداقل مزد ۱۴۰۳ محتمل است و این عدد حدود ۳۰ درصد برآورد می‌شود.
قبل از اقدام به انعقاد قرارداد خرید املاک، حتما منزلی که قصد خرید آن را دارید، حضوری مشاهده و بررسی کنید. نکات مهم در زمان بازدید حضوری خانه به شرح زیر است:
وزیر اقتصاد می‌گوید: برای موجرانی که اجاره بها را از حد مشخصی افزایش نمی‌دهند مشوق‌هایی درنظر گرفته شده است.
بر این اساس، متقاضیان به چنین وعده‌هایی اعتماد نکرده و در صورت مشاهده چنین پیشنهاداتی موارد را به حراست شرکت عمران شهر جدید سهند به شماره ۰۴۱۳۳۴۳۷۷۱۴ اطلاع دهند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها